Pura Vida schreef:
Leuke review inderdaad. Zeer compleet ook. Zit werk in en dat leest altijd prettig. Alleen dat "hype" klopt natuurlijk niet meer. (Kom ik weer.) Je kon het de eerste maanden van 2019 misschien nog zo noemen, hoewel alleen in onze beperkte spellenwereld, maar twee jaar later niet meer. Wingspan is sinds verschijnen tot heden op bgg het meest gespeelde spel per maand, staat 20 in de ranking (plek 1 family) en verkoopt al twee jaar als een gek. Dat is geen hype meer maar een blijver.
Over de geluksfactor kunnen we nog lang discussiëren. Geluk is nodig in een spel, voor blijvende verrassing en herspeelbaarheid, zoals je al schrijft, maar teveel geluk? Ik vind van niet. Hoe vaker je Wingspan speelt, hoe beter je kunt omgaan met de dobbels en de kaarten. Hoe meer tactiek en strategie naar boven komen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat waardeer ik

.
Ik snap je punt wel w.b. de terminologie 'hype'. En ik kan alleen maar beamen dat Wingspan een blijver is, dan wel niet het meest populaire spel van de laatste tijd. Als het goed is komt dat ook terug in m'n blog (zo niet, dan heb ik wat aan te passen haha). Persoonlijk ben ik alleen niet zo laaiend als anderen, maar zeker wel positief.
De geluksfactor heb ik inderdaad vaker discussies over

, niet alleen bij Wingspan. Maar om daar niet in te verzanden, laat ik die graag voor wat het is

.
Nogmaals: ik vind het tof dat je de tijd nam om m'n review te lezen en zo uitgebreid te reageren! Merci!