Spellenwijs.nl: Review van Wingspan Oceanië (999 Games)

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spellenwijs.nl: Review van Wingspan Oceanië (999 Games)

Bericht door Spellenwijs.nl »

In het kort:

"Ik vind Wingspan Oceanië echt een goede uitbreiding. Los van welkome nieuwe elementen als ‘einde spel’-eigenschappen, interactie en nectar, laat Oceanië het spel vooral minder willekeurig aanvoelen. Je kunt meer invloed uitoefenen op het spelverloop en tactischere keuzes maken. Uitermate geschikt voor Wingspanliefhebbers, maar niet om nieuwe mensen met Wingspan kennis te laten maken!"

Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review, foto's van het speelmateriaal én de speluitleg:

Afbeelding

Hebben jullie 'm al gespeeld? En wat vinden jullie ervan?
Laatst gewijzigd door Spellenwijs.nl op do 11 mar 2021, 17:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Re: Spellenwijs.nl: Review van Wingspan Oceanië (999 Games)

Bericht door JeVo »

In een apart regeldraadje wordt gesuggereerd dat je de kaketoe niet goed hebt behandeld.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Spellenwijs.nl
Party Animal

JeVo schreef: In een apart regeldraadje wordt gesuggereerd dat je de kaketoe niet goed hebt behandeld.
Bedankt voor je reactie JeVo!

Zou je deze iets willen verduidelijken, want ik weet niet zeker of ik je goed begrijp :). Merci!
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Het openen van dit draadje duurde bij mij meer dan 1 minuut. Hebben anderen hetzelfde probleem? Ik heb dit wel meer met berichten van Spellenwijs en zou graag weten of het aan mij ligt.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

JeVo schreef: In een apart regeldraadje wordt gesuggereerd dat je de kaketoe niet goed hebt behandeld.
Hahaha.. #kaketoemetoo
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Kire schreef: Het openen van dit draadje duurde bij mij meer dan 1 minuut. Hebben anderen hetzelfde probleem? Ik heb dit wel meer met berichten van Spellenwijs en zou graag weten of het aan mij ligt.
Dat heb ik ook. Wellicht kan een moderator er naar kijken. Misschien komt het door : in de titel of de .nl in de naam van de spellenwijs.nl (in de titel van het topic maakt een . niet uit.

@ Spellenwijs, zie topic over de vraag van Wingspan met uitbreidingen onder speladvies dacht ik.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal

W.b. het laden: ik heb dat probleem zelf ook trouwens. Dacht eerst dat het aan mij lag. Maar als er maar zijn... Mocht een moderator een oplossing hebben, dan hoor ik die graag!

W.b. de vraag over de Kaketoe (m.b.t. dobbelstenen IN het vogelhuisje of ALLE dobbelstenen): thanks voor je alertheid WTULTC! N.a.v. Pura Vida, de Wingspan expert, ga ik dit aanpassen :).
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Ik had hetzelfde probleem en kon er derhalve zelf ook niet bij. Althans niet via BSM. En dat is voor mij toch dé poort naar de rest van online spellenland. :)
Enfin. Leuke review. Ze zijn altijd buitengewoon compleet, met veel foto's en uitleg. Erg informatief.
Één element uit Oceanië zag ik niet terug in je stuk en die vond ikzelf wel een erg leuke toevoeging: de automarazzi samenwerkvariant. Zie ander draadje van mezelf op dit forum. Je kunt met de automarazzi nu heel eenvoudig van Wingspan een coop maken.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal

Pura Vida schreef: Ik had hetzelfde probleem en kon er derhalve zelf ook niet bij. Althans niet via BSM. En dat is voor mij toch dé poort naar de rest van online spellenland. :)
Enfin. Leuke review. Ze zijn altijd buitengewoon compleet, met veel foto's en uitleg. Erg informatief.
Één element uit Oceanië zag ik niet terug in je stuk en die vond ikzelf wel een erg leuke toevoeging: de automarazzi samenwerkvariant. Zie ander draadje van mezelf op dit forum. Je kunt met de automarazzi nu heel eenvoudig van Wingspan een coop maken.
Thanks Pura Vida! Ik heb me inderdaad gefocust op het competitieve element. Neemt niet weg dat de automarazzi een plekje verdient. Zal er binnenkort eens naar kijken.

W.b. het laden... voorheen pakte ik een afbeelding van m'n huidige domein (spellenwijs.nl), nu ga ik ze gewoon eens uploaden op bordspelmania. Kijken of dit helpt!

(Heb de afbeelding in dit draadje ook vervangen als test.)