Benelux Math Trade - April 2021
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Lena
- Professor Pimpel
Wie interesse heeft om spellen te ruilen kan terug meedoen met de Benelux Math Trade:
Benelux Math Trade April 2021
De lijst sluit op maandagavond 19 april om 19u
Wenslijsten indienen kan tot maandag 26 april 16u
Nuttige links:
Request list
Discussieforum op BGG
Meer uitleg over Math Trades
Video tutorials
Benelux Math Trade April 2021
De lijst sluit op maandagavond 19 april om 19u
Wenslijsten indienen kan tot maandag 26 april 16u
Nuttige links:
Request list
Discussieforum op BGG
Meer uitleg over Math Trades
Video tutorials
-
larsje86
- Hazelnoot Ridder
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Hanho
- Regenmaker
Re: Benelux Math Trade - April 2021
Bedankt weer om het te organiseren, ik keek er naar uit!
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik heb/had altijd liever een no-ship math trade op een beurs oid.
Maar bij gebrek aan beurzen doe ik mee.
Ik heb wel wat te verkopen en ook een behoorlijke wish list, dus eens kijken of het gaat lukken.
Ik heb wel wat te verkopen en ook een behoorlijke wish list, dus eens kijken of het gaat lukken.
Everybody has the right to play...
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Het ge-emmer omtrent verzendkosten begint nu wel een dingetje te worden. Ik weet alleen niet zo of er een allesomvattende oplossing voor is.Bridget schreef: Ik heb/had altijd liever een no-ship math trade op een beurs oid.
Recent speelde ik...

-
Saaur
- Grote Dienaar
Vorige mathtrade dacht ik ook de ‘extra kosten’ te verrekenen, maar uiteindelijk is dat echt teveel gedoe voor te weinig geld... dus niet echt achteraan gegaan... zit nu in kamp ‘verplicht gratis verzending’ 
-
Flash
- Wu Feng
Nope, die is er niet denk ik (of je moet dingen gaan verplichten met alle gevolgen van dien). Ik heb alleen een allesomvattende oplossing voor mezelf. Ik bied aan met free shipping in de Benelux en ga er vervolgens bij het 'rekensommetje' voor mezelf vanuit dat ik voor alles wat ik aanbied maximale shipping heb.Stijnhoofd schreef: Het ge-emmer omtrent verzendkosten begint nu wel een dingetje te worden. Ik weet alleen niet zo of er een allesomvattende oplossing voor is.
Ik zet er dan ook alleen op waar ik zelf echt vanaf wil, heb alleen interesse in items die ook gratis shipping aanbieden (zodat ik niet met dubbele lasten zit) en kies alleen items uit waar ik ook echt interesse in heb.
Dat houdt in dat ik minder trades heb dan voorheen, maar daar kan ik op zich goed mee leven. En zo af en toe maak je dan toch nog een mooie ruil waar je beiden vrolijk van wordt.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Ik ben in principe ook voor gratis verzending, maar dan zit je wel met het issue rondom geldbedragen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
Saaur
- Grote Dienaar
Dat is waar... ik waardeer geld biedingen daardoor heel laag, maar is een keuze ‘I guess’?Stijnhoofd schreef: Ik ben in principe ook voor gratis verzending, maar dan zit je wel met het issue rondom geldbedragen.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik heb al eens mee gedaan met 3 spellen en alle 3 moesten naar België a 11,50 per stuk. Viel me erg tegen. Dat waren de spellen waar ik voor ruilde niet eens waard. Nu doe ik alleen mee met spellen van waarde en reken bij iedere ruil op een extra 5 euro verzendkosten Belgische kopers moeten dus nog een extra 6,50 afrekenen.
Ik zag dat verzenden van B naar NL wel goedkoper is overigens.
Ik zag dat verzenden van B naar NL wel goedkoper is overigens.
Everybody has the right to play...
-
Flash
- Wu Feng
Vergt iets meer opletten bij het aanvinken, maar dat was in feite voorheen ook al. Voordat de shipping duurder werd, werden er ook contante bedragen van € 7,50/€10,- aangeboden. Die liet ik destijds al links liggen omdat er dan na shipping vrijwel niets meer overbleef. Verschil is alleen dat ik nu alle bedragen onder de 15/20 euro links laat liggen.Stijnhoofd schreef: Ik ben in principe ook voor gratis verzending, maar dan zit je wel met het issue rondom geldbedragen.
-
Gert12555
- Professor Pimpel
Shipping vanuit NL naar BE is gewoon belachelijk duur geworden. Ik snap niet hoe hetzelfde traject enkel in omgekeerde volgorde zoveel van prijs kan verschillen.

-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Kan met het al dan niet gebruiken van een (bepaalde) netwerkpartner te maken hebben, bij sommige bedrijven. Maar specifiek bij DPD vind ik het raar, want die rijden zowel in Nederland als in België zelf rond en gebruiken dus geen netwerkpartner. Of misschien fungeren ze in het ene land juist als partner voor andere bedrijven en kunnen zo efficiënter dus goedkoper rondrijden? Ik denk even hardop.Gert12555 schreef: Shipping vanuit NL naar BE is gewoon belachelijk duur geworden. Ik snap niet hoe hetzelfde traject enkel in omgekeerde volgorde zoveel van prijs kan verschillen.
-
Lena
- Professor Pimpel
Ik begrijp dat het gemakkelijker zou zijn een verplichting op gratis verzending op te leggen maar ik ben niet van plan dit te doen. Ik vind dat iedereen zelf de keuze moet kunnen maken. Sommigen gaan anders niet meer meedoen en dan krijg je uiteindelijk nog minder resultaten. Als je zelf gratis verzending aanbiedt en je wilt voor het ontvangen niet betalen probeer die items gewoon over te slaan, alsof ze er niet staan. Mensen die kosten aanrekenen zullen zich ook realiseren dat de kans dat ze iets ruilen kleiner wordt als ze kosten aanrekenen.Stijnhoofd schreef: Ik ben in principe ook voor gratis verzending
Heb je al gekeken of er goedkopere alternatieven zijn? Ik dacht dat er een aantal ondertussen overgeschakeld zijn naar DHL. Ik dacht dat het daar 9 euro naar België was (ben niet zeker).Bridget schreef: Ik heb al eens mee gedaan met 3 spellen en alle 3 moesten naar België a 11,50 per stuk.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik heb ook nog heel wat spellen staan waar ik van af wil, maar ik wacht wel tot de beurzen terug open zijn, veel interessanter 
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]