Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
"Mombasa is het type spel dat mij aanspreekt. Het is een zwaar strategisch bordspel met diverse actiemogelijkheden en waarbij diverse mechanics voor verschillende mini ervaringen zorgen. ‘Card management’ is wat Mombasa écht uitdagend maakt. Welke strategie je het beste kunt volgen wordt wel enigszins gedicteerd door het spelersaantal. Keep that in mind."
Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review, foto's van het speelmateriaal én de speluitleg:
De meeste van jullie hebben 'm vast al gespeeld. Wat vinden jullie van Mombasa?
Alexander Pfister heeft zich op BGG laten ontvallen dat hij héél graag zou willen dat het spel met een nieuw thema heruitgegeven wordt, wat dit jaar misschien gaat gebeuren. Ik ben benieuwd.
Mombasa is en blijft wat mij betreft een topspel dat ik mijn persoonlijke top-10 niet snel zie verlaten. De interactie van de handelscompagnieën heeft ook een heel mooie balans van enerzijds van elkaar meeprofiteren en anderzijds elkaar beperken.
Het thema stoort mij totaal niet, het trekt mij zelfs; ik lees graag over geschiedenis en vind met name de periode van kolonialisme en imperialisme fascinerend, en speel dus ook graag spellen die zich in die periode afspelen. Gezien de winden die nu waaien is het de vraag hoeveel er nog zullen verschijnen, maar als met een nieuw thema meer mensen Mombasa zullen spelen is dat alleen maar goed!
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Jerome schreef:
Alexander Pfister heeft zich op BGG laten ontvallen dat hij héél graag zou willen dat het spel met een nieuw thema heruitgegeven wordt, wat dit jaar misschien gaat gebeuren. Ik ben benieuwd.
Wow dat is interessant! Én zelfs dat er nog nieuwe elementen aan toe worden gevoegd. Thanks voor het delen!