Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Forumregels
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
Op Spelvinden.nl kun je terecht voor alle spelinformatie en bij verschillende aanbieders de prijzen vergelijken.
De afgelopen paar maanden ben ik bezig geweest met het opzetten van Spelvinden.nl. Met Spelvinden.nl hoop ik een groot platform van spelinformatie te maken, waar je naartoe gaat als je op zoek bent naar je volgende spel. In tegenstelling tot de meeste vergelijkers worden de spellen voorzien van uitgebreide informatie zoals de beschrijving, reviews, spelregels en linkjes naar andere spellen van dezelfde ontwerper of met dezelfde spelmechanieken.
Hoe ik te werk ga:
- Eerst download ik de spelinformatie van verschillende webwinkels.
- Uit deze spelinformatie haal ik de prijzen en deze koppel ik aan elkaar op basis van EAN. (allemaal via Excel, ik kan helaas niet programmeren)
- Vervolgens upload ik deze prijsinformatie met wat basis spelinformatie op de website.
- Handmatig verrijk ik dan de spellen zodat deze voorzien zijn van een uitgebreide spelinformatie en in de juiste categorieën zijn ingedeeld.
- Met enige regelmaat overschrijf ik de prijsinformatie met actuele prijzen.
Inmiddels kun je ruim 2000 spellen vinden op de website waarvan er zo’n 300 voorzien zijn van uitgebreide spelinformatie. Je kunt momenteel een vergelijking maken tussen 6 verschillende webwinkels. Op termijn zal het assortiment groter worden en kun je bij meer webwinkels vergelijken, maar de komende tijd zal ik me vooral focussen op het verrijken van de spelinformatie.
Er komen best wat interessante dingen naar boven:
- Zo kun je door slim een webwinkel te kiezen voor Tapestry of The Kings Dilemma al snel €15,- besparen.
- Zo kun je Everdell basisspel beter bij de ene webwinkel kopen en de Everdell Pearlbrook uitbreiding bij een andere.
- Zo is Suburbia het duurste spel op de website (€149,- tot €169,-)
- Zo kun je al voor onder de €1,- een spel kopen.
Als je een spel hebt gevonden via Spelvinden.nl wil ik je graag vragen om ook een spelbeoordeling achter te laten zodat anderen ook weten wat ze kunnen verwachten.
Natuurlijk kun je ook gebruik maken van die websites. Bordspellenvergelijken.nl is momenteel veel beter als vergelijker, dus als je al zeker weet welk spel je wilt hebben dan ben je daar bij het juiste adres.
Op Spelvinden.nl wil ik echter veel uitgebreidere productinformatie en interessante filters beschikbaar maken waardoor je de website meer kunt gebruiken als je echt nog aan het oriënteren bent naar je nieuwe spel.
Soms liggen de prijzen wel heel ver uit elkaar zoals bij het tactische biedspel Justinianus die je momenteel voor onder een tientje kunt aanschaffen bij Spelspul.nl.
Spelinformatie gaat natuurlijk niet zonder persoonlijke spelervaringen. Zijn er hier mensen die het leuk vinden om een aantal spelreviews achter te laten bij spellen die je gespeeld hebt?
Mooi initiatief, de combinatie van prijsvergelijker met extra spelinfo geeft zeker wel wat meerwaarde.
Ik zou in de introtekst nog wel ergens vermelden welke webshops je mee hebt genomen in de zoekfunctie en dat dit nog niet compleet is. Nu wekt de site de suggestie dat hier de laagste prijs tussen zit, wat natuurlijk niet altijd het geval is.
Daarnaast is het handig om info toe te voegen over verzendkosten. Die zijn niet meegenomen in de prijzen, wat dan weer een minpunt is ten opzichte van een site als bordspellenvergelijken.nl. Daar krijg je in het overzicht een duidelijkere indicatie, zonder eerst van alle aanbieders de site te bezoeken. Of - als dat te veel gedoe is - een disclaimer dat verzendkosten niet in de prijs meegenomen zijn.
Shanji schreef:
Mooi initiatief, de combinatie van prijsvergelijker met extra spelinfo geeft zeker wel wat meerwaarde.
Ik zou in de introtekst nog wel ergens vermelden welke webshops je mee hebt genomen in de zoekfunctie en dat dit nog niet compleet is. Nu wekt de site de suggestie dat hier de laagste prijs tussen zit, wat natuurlijk niet altijd het geval is.
Daarnaast is het handig om info toe te voegen over verzendkosten. Die zijn niet meegenomen in de prijzen, wat dan weer een minpunt is ten opzichte van een site als bordspellenvergelijken.nl. Daar krijg je in het overzicht een duidelijkere indicatie, zonder eerst van alle aanbieders de site te bezoeken. Of - als dat te veel gedoe is - een disclaimer dat verzendkosten niet in de prijs meegenomen zijn.
Super suggestie! De verzendkosten zijn zeker nuttig en misschien zelfs een vereiste informatie om tot een goed overzicht te komen. Dit wil ik op termijn zeker gaan toevoegen, evenals meer spellen en webshops natuurlijk.
Uiteindelijk wil ik met de website een platform bereiken dat je als bezoeker geholpen wordt in de zoektocht naar welk volgend spel je blij van gaat worden. Hiervoor moet er eerst een goede basis staan en daar helpt deze feedback zeker bij!
En heb je een leuk spel gevonden en je bent benieuwd naar andere spellen uit dezelfde serie of bijvoorbeeld van dezelfde ontwerper, klik dan op het "Extra informatie" tabblad. Vanaf daar kun je door clicken op deze filters. Een goede manier om te controleren of je al wel alle uitbreidingen hebt of als je daartussen wilt vergelijken.
Ook de nieuwere spellen zijn te vinden op spelvinden. Bijvoorbeeld de nieuwe Dice Builder "Cubitos" waarvan de Nederlandse versie is uitgegeven door White Goblin Games. Cubitos is te vergelijken met een mengelmoes van De zoektoch naar El Dorado, De Kwakzalvers van Kakelenburg en Mario Kart.
Zijn er hier naast spelliefhebbers ook puzzelliefhebbers?
Op spelvinden.nl kun je naast spellen ook op zoek gaan naar de leukste puzzels. Je kunt filteren op thema om zo snel bij de juiste puzzel uit te komen.
Als nieuwe rubriek op spelvinden.nl heb ik een evenementenkalender gemaakt. Er kan gelukkig weer steeds meer, en verschillende organisaties openen weer de deuren voor bezoekers zodat we samen de nieuwste spellen kunnen ontdekken en spelen.
Ik kon zo snel niet een duidelijk overzicht vinden van de evenementen die gepland staan, dus bundel ik ze hier samen. Als je nog een evenement kent die zeker op de agenda moet komen te staan, laat het me weten en ik zet hem erbij
Het is nu een klein half jaar geleden dat ik met de website ben begonnen en ik ben enthousiast over hoe de website er op het moment uit ziet. Maar hij is nog zeker niet af. De volgende thema's zullen de komende tijd de meeste aandacht van mij krijgen:
- Verzendkosten inzichtelijk maken voor NL / BE
- Meer richting geven
- Welk spel ben ik enquête (keuzehulp voor cadeau)
- Meer webshops toevoegen
- Meer spellen verrijken
- Meer assortiment toevoegen
Hebben jullie ook zo genoten van de Crew? Dit populaire coöperatieve kaartspel heeft veel teweeg gebracht en komt nu terug met een missie in de diepzee.
De diepzee is voor ons mensen net zo'n groot mysterie als de ruimte. Een enorm oppervlak van de aarde waar we nog zo weinig vanaf weten.
In de Crew - Missie Diepzee ga je dit onderzoeken en op zoek naar de mysterieuze ruïnes. Deze nieuwe variant bevat meer dan 30 nieuwe opdrachten om met je crew op te lossen.
Leuk initiatief!
Maar als je niet kunt programmeren hoe bouw je dan een website?
En hoe ga je spelervaringen opslaan zodat ze langer dan een sessie bewaard blijven?
Ik gebruik bordspellen vergelijken hooguit eens per jaar omdat je er veel niet op kunt vinden ( vooral problemen met ‘s en spaties), en de info is zwaar verouderd.
Een website zou meerwaarde hebben als je tags per entry zou kunnen toevoegen zoals “leuk voor twee”, “heeft solo”, “weinig downtime” en dergelijke maar het is nogal een commitment om handmatig alle prijzen te BLIJVEN bijhouden.
Daarnaast is het handig om van tevoren te bepalen wie je doelgroep is en van welke landen de spellen kunnen komen. Bijvoorbeeld ook Belgische winkels? Ook Amazon.co.uk? Pas op voor scope creep.
De website is gebouwd in Wordpress. Met slechts heel weinig tot geen programmeren kun je al een best aardige website in elkaar zetten.
Je hebt gelijk dat wanneer de website groter wordt en meer en meer producten gaat bevatten het steeds lastiger te onderhouden wordt, but I'll cross that bridge when I get there . Voor nu lukt het nog goed.
Wat je zegt dat de producten goed vindbaar moeten zijn is precies wat ik met deze website wil gaan bereiken. Goede filteropties zijn essentieel, maar inderdaad ook de tags zoals je beschrijft. Je noemt er drie, maar wellicht heb je nog wat tips welke tags interessant kunnen zijn? Voor 2 spelers heb ik inderdaad al aangemaakt.
Uiteindelijk wil ik ook meer doen met "Als je dit leuk vindt, dan vind je dit ook leuk".
In ieder geval leer ik ontzettend veel spellen kennen waar ik nog nooit van heb gehoord
Natuurlijk kun je op spelvinden veel spelinformatie bekijken en op zoek gaan naar de beste deals. Maar vooral in deze periode waar de aanbiedingen je om de oren vliegen is het fijn om een beetje overzicht te hebben.