Spellenwijs.nl: Review van De Verdwenen Ruïnes van Arnak

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spellenwijs.nl: Review van De Verdwenen Ruïnes van Arnak

Bericht door Spellenwijs.nl »

In het kort:

"Ik vind De Verdwenen Ruïnes van Arnak hartstikke leuk om te doen. Het ziet er prachtig uit en brengt twee gewaardeerde spelmechanismen, namelijk Deckbuilding en Worker Placement, samen. Deckbuilding blijft naar mijn mening wat ondergeschikt, maar ik vind niet dat dit ten koste gaat van de gameplay. Laat je vooral niet afschrikken door het formaat (behalve als je een kleine tafel hebt) en de spelregels, want een overzichtelijk en vloeiend spelverloop maken Arnak toegankelijker dan het lijkt!"

Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review, foto's van het speelmateriaal én de speluitleg:

Afbeelding

Heb jij De Verdwenen Ruïnes van Arnak al gespeeld? Zo ja, wat vind jij er van?
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
roubosga
El Capitan

Re: Spellenwijs.nl: Review van De Verdwenen Ruïnes van Arnak

Bericht door roubosga »

Spellenwijs.nl schreef: Heb jij De Verdwenen Ruïnes van Arnak al gespeeld? Zo ja, wat vind jij er van?
Nee, want deze komt pas uit op 14 juni volgens de website van WGG.
Maar het lijkt me leuk om deze te spelen.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal

Bericht door Spellenwijs.nl »

roubosga schreef:
Spellenwijs.nl schreef: Heb jij De Verdwenen Ruïnes van Arnak al gespeeld? Zo ja, wat vind jij er van?
Nee, want deze komt pas uit op 14 juni volgens de website van WGG.
Maar het lijkt me leuk om deze te spelen.
Daar heb je een terecht punt. Ik doelde op het moment van schrijven meer op mensen die de Engelse variant misschien al hadden gedaan. Maar helemaal eens, pas na 14 juni is m'n vraag relevant voor het Nederlandse spel :).
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Ja, ik heb ‘m al gespeeld en vond het een leuk spel dat ik best nog eens vaker zou willen spelen.
Een nette 7.
Het is van alles wat en dat probeer je te optimaliseren. Daarbij kan je soms geluk, soms pech hebben met de draken. Nogmaals, leuk. Meer niet.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Jerome schreef: Nogmaals, leuk. Meer niet.
Dat was precies mijn mening inderdaad. Solovariant uit de doos vond ik tegenvallen. De online solo-varianten moet ik nog proberen.