Spellenwijs.nl: Review van Red Rising Bordspel (Stonemaier)

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spellenwijs.nl: Review van Red Rising Bordspel (Stonemaier)

Bericht door Spellenwijs.nl »

In het kort:

"Ik vind Red Rising een uitermate toegankelijk, doch uitdagend bordspel. Je kunt snel van start, maar zult bijna elke beurt voor een dilemma komen te staan. Dat kan leuk zijn, behalve als je vatbaar bent voor ‘Analysis Paralysis’. Daarnaast moet je ook wat geluk hebben met de kaarten die je trekt. Al is mijn ervaring dat je vrijwel altijd een goede combinatie kunt maken. Misschien niet de beste, maar een goede. En daarom denk ik dat Red Rising voor velen een aangename spelervaring zal geven. Elke keer weer."

Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review, foto's van het speelmateriaal én de speluitleg:

Afbeelding
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Pura Vida
Kardinaal

Re: Spellenwijs.nl: Review van Red Rising Bordspel (Stonemai

Bericht door Pura Vida »

Leuke review! Al is de speluitleg bijna langer dan de spelregels zelf :)

De vos is trouwens geen vos maar een wolf. En ik kan beamen dat als je de boeken kent, je het thema op een leuke manier ziet terugkomen in de diverse 'deployabilities'.

Met je eens over geluksfactor. Blijft een kaartspel nietwaar? Edoch zie ik dat je je geluk heel goed kunt 'opzoeken' in dit spel, en je pech navenant mitigeren.
Het (on)mogelijke van de combo's bijvoorbeeld: niet alle kaarten komen voorbij, maar met de oranje ('telt als elk karakter') en de grijze kaarten ('telt als elke kleur') kun je heel vaak alsnog die supercombo pakken.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellenwijs.nl: Review van Red Rising Bordspel (Stonemai

Bericht door Spellenwijs.nl »

Pura Vida schreef: Leuke review! Al is de speluitleg bijna langer dan de spelregels zelf :)

De vos is trouwens geen vos maar een wolf. En ik kan beamen dat als je de boeken kent, je het thema op een leuke manier ziet terugkomen in de diverse 'deployabilities'.

Met je eens over geluksfactor. Blijft een kaartspel nietwaar? Edoch zie ik dat je je geluk heel goed kunt 'opzoeken' in dit spel, en je pech navenant mitigeren.
Het (on)mogelijke van de combo's bijvoorbeeld: niet alle kaarten komen voorbij, maar met de oranje ('telt als elk karakter') en de grijze kaarten ('telt als elke kleur') kun je heel vaak alsnog die supercombo pakken.
Thanks voor je uitgebreide reactie met toegevoegde waarde, Pura Vida!

Goed om te weten van die vo.. eh wolf haha.
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!