Schuif aan en bestel iets te drinken, uiteraard met ijs!
Deckchairs on the Titanic
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
olavf
- El Capitan
Deckchairs on the Titanic
Op Kickstarter loopt nog een week de campagne voor Deckchairs on the Titanic, een snel tactisch spel over schuivende strandstoelen op het dek van de Titanic. Nederlandse regels zullen ook beschikbaar komen.
-
Eis-T
- Grote Dienaar
Re: Deckchairs on the Titanic
Hoewel het een origineel idee is, voelt hoe achteloos er hier omgegaan wordt met het thema toch niet helemaal lekker voor me.
De tragiek van die tocht ontbreekt volledig lijkt het, en daarmee slaat ook de metafoor waar dit spel naar verwijst de plank mis.
Je maakt ook niet een bordspel over het inrichten van kantoorruimtes in de twin towers en free-jumpen (hint, je wil een plekje bij het raam). Daar kunnen we het over eens zijn dat het smakeloos en respectloos is naar de mensen die overleden zijn. Misschien omdat de titanic 100 jaar geleden zonk dat het nu wel ok is?
Ik zou het een heel ander verhaal vinden als dit de eerste helft van het spel was, en je in de tweede helft de namen van de passagiers die je een plekje hebt gegeven leert en of ze de ramp overleefd hebben. misschien dat je ze als steward naar de lifeboats moet zien te krijgen oid.
De tragiek van die tocht ontbreekt volledig lijkt het, en daarmee slaat ook de metafoor waar dit spel naar verwijst de plank mis.
Je maakt ook niet een bordspel over het inrichten van kantoorruimtes in de twin towers en free-jumpen (hint, je wil een plekje bij het raam). Daar kunnen we het over eens zijn dat het smakeloos en respectloos is naar de mensen die overleden zijn. Misschien omdat de titanic 100 jaar geleden zonk dat het nu wel ok is?
Ik zou het een heel ander verhaal vinden als dit de eerste helft van het spel was, en je in de tweede helft de namen van de passagiers die je een plekje hebt gegeven leert en of ze de ramp overleefd hebben. misschien dat je ze als steward naar de lifeboats moet zien te krijgen oid.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Deckchairs on the Titanic
Misschien gaat dit spel wel over de eerste drie vier dagen aan boord van de Titanic toen er eigenlijk nog geen vuiltje (ijsberg) aan de lucht (water) was ??Eis-T schreef: Hoewel het een origineel idee is, voelt hoe achteloos er hier omgegaan wordt met het thema toch niet helemaal lekker voor me.
Toen lagen de gasten misschien ook aan dek op hun ligzetels (hoewel het daar thematisch gezien wel wat koud voor geweest zal zijn.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!