Jakkiebak kippenkak!

Over spellen die eerder geschikt zijn voor jongere spelers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Alice
Sojaboon

Jakkiebak kippenkak!

Bericht door Alice »

Dit spel verdient een eigen 'kopje'!

Een soort memoriespel waarbij je je tegenstander(s) (mooie gekleurde houten kippen) moet inhalen over een parcours van eieren met verschillende plaatjes. Binnen het parcours liggen dezelfde plaatjes en als je het goede plaatje hebt omgedraaid mag je een 'ei' verder stappen.

Als je een andere kip hebt ingehaald, dan mag je z'n staart afpikken! Wie alle staartveren heeft.....die heeft gewonnen.

Mooi materiaal, leuke plaatjes en idd grote kans dat je verliest van je kind!

Labels:
Henk_Glimlach
Veenboer

Bericht door Henk_Glimlach »

Dat is een heel leuk spel zelfs voor oudere mensen zorgt dat memorie een hele andere dimensie krijgt.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
walter_de_zanger
PIONier

Re: Jakkiebak kippenkak!

Bericht door walter_de_zanger »

Alice schreef: Als je een andere kip hebt ingehaald, dan mag je z'n staart afpikken! Wie alle staartveren heeft.....die heeft gewonnen.
Mijn kinderen zijn meestal zwaar gefrustreerd als hun staart wordt afgepakt.
Mijn Luit is mijn Zwaard
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Jakkiebak Kippenkak is inderdaad een leuk kinderspel. Als dit spel je bevalt, neem dan tijdens het Spellenspektakel een kijkje in de stand van Cwali. Deze Nederlandse uitgever komt volgende maand met een kostelijk loopspelletje, met een beetje plagen, een toefje ?Memory? en schitterende plaatjes.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Het is inderdaad een prima spel dat een eigen kop verdient.
Hierbij ben je echter nogmaals gewaarschuwd: het is een leuk spel, maar elke variant van memory verlies je van kinderen. Zij hebben een beter geheugen dan volwassenen.
Waarschijnlijk zijn de volwassenen dus eerder gefrustreerd dan de kinderen! :lol:
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
louis
Uno

Beter of leger geheugen?

Bericht door louis »

Hierbij ben je echter nogmaals gewaarschuwd: het is een leuk spel, maar elke variant van memory verlies je van kinderen. Zij hebben een beter geheugen dan volwassenen.
Volgens mij winnen kinderen van volwassenen bij memory omdat hun geheugen veel leger is dan dat van volwassenen en niet omdat het beter zou zijn. Want dat is het helemaal niet. Het is gewoon nog niet zo vervuild met (al dan niet zinnige) informatie. Als een volwassene de moeite neemt om zeer geconcentreerd memory te spelen, is het echt wel mogelijk om van kinderen te winnen. Maar het is zeker niet eenvoudig!
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Re: Beter of leger geheugen?

louis schreef:
Volgens mij winnen kinderen van volwassenen bij memory omdat hun geheugen veel leger is dan dat van volwassenen en niet omdat het beter zou zijn. Want dat is het helemaal niet. Het is gewoon nog niet zo vervuild met (al dan niet zinnige) informatie. Als een volwassene de moeite neemt om zeer geconcentreerd memory te spelen, is het echt wel mogelijk om van kinderen te winnen. Maar het is zeker niet eenvoudig!
Mooi verhaal...
Klinkt goed: ik vind het een stuk beter klinken dan mijn verhaal
Ik neem aan dat je volwassen bent! :P
samsonov13
Locomotief

Bericht door samsonov13 »

Dit spel vindt ik echt briljant, ook leuk voor volwassenen trouwens. je kan hier ook heel veel varianten op bedenken....

enn......géén geluksfactor! :wink:
Jump out of bed as soon as you hear the alarm clock!! You may also find it useful spending five minutes each morning saying to yourself: "Everyday in everyway I am getting better and better"
kippensoep
PIONier

Jakkiebak kippenkak

Bericht door kippensoep »

Voor zij die het spel graag in het groot spelen, komt er een extra large versie van Zoch die ook te verkrijgen zal zijn via 999-games.

Ik lust geen soep met balletjes...
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Re: Jakkiebak kippenkak

kippensoep schreef:Voor zij die het spel graag in het groot spelen, komt er een extra large versie van Zoch die ook te verkrijgen zal zijn via 999-games.

Dan kan je waarschijnlijk zelf een kippenpak aantrekken met staartveren! Dat wordt alleen lastig als ze je inhalen! :wink:
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

kippensoep schreef:Voor zij die het spel graag in het groot spelen, komt er een extra large versie van Zoch die ook te verkrijgen zal zijn via 999-games.
Kan je hier wat meer over zeggen?
kippensoep
PIONier

Bart schreef:
Kan je hier wat meer over zeggen?
Als je naar de site van Zoch spiele surft of is het bij spielbox kan je zien dat Zoch dit spel in het groot uitbrengt en aangezien 999-Games de spellen van Zoch verdeelt zullen we dit ook via hun kunnen aankopen.

Ik lust geen soep met balletjes
kippensoep
PIONier

Jakkiebak Kippenkak

Hallo Bart,

Ik heb het nog eens opgezocht en het spel staat met foto en al op de site van spielbox.de bij de messe van Essen onder de firma Zoch.

Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Re: Jakkiebak Kippenkak

Bericht door Bart »

kippensoep schreef:Hallo Bart,

Ik heb het nog eens opgezocht en het spel staat met foto en al op de site van spielbox.de bij de messe van Essen onder de firma Zoch

Gevonden op Spielbox: "Maxi Zicke-Zacke-Hühnerkacke von Klaus Zoch, Grafik: Doris Matthäus, 2-4 Spieler ab 4 Jahren, Spieldauer ca. 15-20 Minuten, Preis ca. 395.00 ?."
Ik hoop dat deze prijs een typfout is.
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Ik ben toevallig op de volgende site gekomen: http://www.999games.nl/layout/onlinespe ... kiebak.swf Hier kan je Jakkiebak Kippenkak online spelen tegen een bot. Best grappig. Het is vooral goed om een idee te krijgen van het spel zonder het te hoeven kopen, of zelfs zonder uit je luie stoel te komen.