Jakkiebak kippenkak!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Alice
- Sojaboon
Jakkiebak kippenkak!
Dit spel verdient een eigen 'kopje'!
Een soort memoriespel waarbij je je tegenstander(s) (mooie gekleurde houten kippen) moet inhalen over een parcours van eieren met verschillende plaatjes. Binnen het parcours liggen dezelfde plaatjes en als je het goede plaatje hebt omgedraaid mag je een 'ei' verder stappen.
Als je een andere kip hebt ingehaald, dan mag je z'n staart afpikken! Wie alle staartveren heeft.....die heeft gewonnen.
Mooi materiaal, leuke plaatjes en idd grote kans dat je verliest van je kind!
Een soort memoriespel waarbij je je tegenstander(s) (mooie gekleurde houten kippen) moet inhalen over een parcours van eieren met verschillende plaatjes. Binnen het parcours liggen dezelfde plaatjes en als je het goede plaatje hebt omgedraaid mag je een 'ei' verder stappen.
Als je een andere kip hebt ingehaald, dan mag je z'n staart afpikken! Wie alle staartveren heeft.....die heeft gewonnen.
Mooi materiaal, leuke plaatjes en idd grote kans dat je verliest van je kind!
Labels:
-
Henk_Glimlach
- Veenboer
-
walter_de_zanger
- PIONier
Re: Jakkiebak kippenkak!
Mijn kinderen zijn meestal zwaar gefrustreerd als hun staart wordt afgepakt.Alice schreef: Als je een andere kip hebt ingehaald, dan mag je z'n staart afpikken! Wie alle staartveren heeft.....die heeft gewonnen.
Mijn Luit is mijn Zwaard
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Het is inderdaad een prima spel dat een eigen kop verdient.
Hierbij ben je echter nogmaals gewaarschuwd: het is een leuk spel, maar elke variant van memory verlies je van kinderen. Zij hebben een beter geheugen dan volwassenen.
Waarschijnlijk zijn de volwassenen dus eerder gefrustreerd dan de kinderen!
Hierbij ben je echter nogmaals gewaarschuwd: het is een leuk spel, maar elke variant van memory verlies je van kinderen. Zij hebben een beter geheugen dan volwassenen.
Waarschijnlijk zijn de volwassenen dus eerder gefrustreerd dan de kinderen!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
louis
- Uno
Beter of leger geheugen?
Volgens mij winnen kinderen van volwassenen bij memory omdat hun geheugen veel leger is dan dat van volwassenen en niet omdat het beter zou zijn. Want dat is het helemaal niet. Het is gewoon nog niet zo vervuild met (al dan niet zinnige) informatie. Als een volwassene de moeite neemt om zeer geconcentreerd memory te spelen, is het echt wel mogelijk om van kinderen te winnen. Maar het is zeker niet eenvoudig!Hierbij ben je echter nogmaals gewaarschuwd: het is een leuk spel, maar elke variant van memory verlies je van kinderen. Zij hebben een beter geheugen dan volwassenen.
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Re: Beter of leger geheugen?
Mooi verhaal...louis schreef:Volgens mij winnen kinderen van volwassenen bij memory omdat hun geheugen veel leger is dan dat van volwassenen en niet omdat het beter zou zijn. Want dat is het helemaal niet. Het is gewoon nog niet zo vervuild met (al dan niet zinnige) informatie. Als een volwassene de moeite neemt om zeer geconcentreerd memory te spelen, is het echt wel mogelijk om van kinderen te winnen. Maar het is zeker niet eenvoudig!Hierbij ben je echter nogmaals gewaarschuwd: het is een leuk spel, maar elke variant van memory verlies je van kinderen. Zij hebben een beter geheugen dan volwassenen.
Klinkt goed: ik vind het een stuk beter klinken dan mijn verhaal
Ik neem aan dat je volwassen bent!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
samsonov13
- Locomotief
Dit spel vindt ik echt briljant, ook leuk voor volwassenen trouwens. je kan hier ook heel veel varianten op bedenken....
enn......géén geluksfactor!
enn......géén geluksfactor!
Jump out of bed as soon as you hear the alarm clock!! You may also find it useful spending five minutes each morning saying to yourself: "Everyday in everyway I am getting better and better"
-
kippensoep
- PIONier
Jakkiebak kippenkak
Voor zij die het spel graag in het groot spelen, komt er een extra large versie van Zoch die ook te verkrijgen zal zijn via 999-games.
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Re: Jakkiebak kippenkak
Dan kan je waarschijnlijk zelf een kippenpak aantrekken met staartveren! Dat wordt alleen lastig als ze je inhalen!kippensoep schreef:Voor zij die het spel graag in het groot spelen, komt er een extra large versie van Zoch die ook te verkrijgen zal zijn via 999-games.
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Kan je hier wat meer over zeggen?kippensoep schreef:Voor zij die het spel graag in het groot spelen, komt er een extra large versie van Zoch die ook te verkrijgen zal zijn via 999-games.
-
kippensoep
- PIONier
Als je naar de site van Zoch spiele surft of is het bij spielbox kan je zien dat Zoch dit spel in het groot uitbrengt en aangezien 999-Games de spellen van Zoch verdeelt zullen we dit ook via hun kunnen aankopen.Bart schreef:Kan je hier wat meer over zeggen?kippensoep schreef:Voor zij die het spel graag in het groot spelen, komt er een extra large versie van Zoch die ook te verkrijgen zal zijn via 999-games.
- PIONier
Jakkiebak Kippenkak
Hallo Bart,
Ik heb het nog eens opgezocht en het spel staat met foto en al op de site van spielbox.de bij de messe van Essen onder de firma Zoch.
Ik lust geen soep met balletjes...
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Re: Jakkiebak Kippenkak
kippensoep schreef:Hallo Bart,
Ik heb het nog eens opgezocht en het spel staat met foto en al op de site van spielbox.de bij de messe van Essen onder de firma Zoch
Gevonden op Spielbox: "Maxi Zicke-Zacke-Hühnerkacke von Klaus Zoch, Grafik: Doris Matthäus, 2-4 Spieler ab 4 Jahren, Spieldauer ca. 15-20 Minuten, Preis ca. 395.00 ?."
Ik hoop dat deze prijs een typfout is.
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Ik ben toevallig op de volgende site gekomen: http://www.999games.nl/layout/onlinespe ... kiebak.swf Hier kan je Jakkiebak Kippenkak online spelen tegen een bot. Best grappig. Het is vooral goed om een idee te krijgen van het spel zonder het te hoeven kopen, of zelfs zonder uit je luie stoel te komen.