HABITATS op KICKSTARTER

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Cwali
Uitgever
Contacteer:

HABITATS op KICKSTARTER

Bericht door Cwali »

Na HABITATS 1st Edition, 2nd Edition, 3rd Edition, de XL en DOUBLE expansies, NOVA LUNA, SAGANI (volgens Boardgamegeek ook een herimplementatie, maar lijkt er niet zo veel op), een Oekraïense/Russische HABITATS editie, een HABITATS Junior versie genaamd SavannaScapes bij SimplyFun, en FRAMEWORK wat volgens Boardgamegeek ook een herimplementatie van HABITATS is maar ik ken het nog niet ... is er nu een Kickstarter voor een nieuwe HABITATS (en BASKETBOSS) editie bij Boardgametables:

https://www.kickstarter.com/projects/bo ... basketboss
(Deze uitgave heeft de 2 expansies in het basisspel (die beide heel cool zijn btw).)

Een bijzonderheid is de optie om "animeeples" erbij te nemen om vervulde tegels te markeren. In mijn Cwali-versie draai je tegels 180 graden om dit te markeren, maar het overzicht over wat je nog wilt vervullen is soms lastig, zeker met de 2 uitbreidingen erbij. Ik heb het niet geprobeerd, maar denk dat het cool en overzichtelijk is om bij een nieuwe diertegel (76 van de 134 parktegels zijn dieren) het juiste dier in de buurt te zetten en er op te plaatsen als de habitat compleet is.
Afbeelding
(92? Daar zitten houten markeerders bij voor de 12 Toegangtegels en 4 Kampeertegels, dus voor alle tegels die je tijdens het spel compleet kan vervullen.)

groet
Corné
Bijlagen
d7bb7a6814f70cf89f18c12f77a74d1b_original.jpg

Labels:
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: HABITATS op KICKSTARTER

Bericht door Jerome »

Ziet er goed uit!
Martyn F
Spelauteur
Persoonlijke Ondertitel: Bordspelauteur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Martyn F »

Mooi Corné!
Martyn F
Board game designer
Grizzly
Joker

Bericht door Grizzly »

Ik back niet vaak een kickstarter, maar ik ben heel enthousiast over deze. Ben al een poosje geïnteresseerd in dit spel, maar toen ik las dat Boardgametables het spel opnieuw uitgeeft, heb ik besloten om te wachten. Het resultaat is fantastisch. Het spel heeft een aantrekkelijke (moderne) look gekregen. Naast de prachtige animeeples zitten er nu ook leuke jeep meeples bij om de tegels te selecteren.
Door deze KS ben ik op andere bordspellen attent geworden die al eerder door boardgametables in een nieuw jasje zijn gestoken, waaronder Factory Funner. Ook dit spel lijkt mij super leuk en vermakelijk.
Plaats reactie