Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Na twee jaar gedwongen onderbreking o.w.v. lockdowns en andere coronabeperkingen is er komend weekend opnieuw Zuiderspel, de grootste voorjaarsbeurs in de Lage Landen.
Voor wie vorig najaar de gezondheidssituatie nog te onzeker vond en uiteraard voor alle spelers die uitkijken om op opnieuw vele nieuwe spellen te kunnen uitproberen op de beursvloer is dit misschien wel het moment om Zuiderspel te bezoeken. Twee dagen spelplezier op zaterdag 23 april en zondag 24 april, telkens van 10u tot 18u.
Is het de eerste keer dat je naar Zuiderspel trekt?
Dan vind je op de website van de organisatie heel wat praktische informatie:
Ik heb geen Math Trade georganiseerd omdat het animo hiervoor steeds verder terug lijkt te lopen. De Math Trade voor het afgelopen SPSP had 5 deelnemers en 30 spellen; en de MT voor Zuiderspel heeft traditioneel altijd minder deelnemers. Voor het volgende SPSP wilde ik het in ieder geval wel weer proberen.
Ik heb niks gehoord over een bring-and-buy stand.
In het verleden heb ik wel vragen gehad over de mogelijkheid om een auctionlist aan te maken. Over het algemeen verwijs ik die mensen naar de marketplace op dit forum. Omdat je dan automatisch meer mensen bereikt en geen afdracht hoeft te doen (waar BGG wel om vraagt).
Ik denk een paar titels die op SPIEL zijn verschenen en nu door Nederlandse uitgevers zijn opgepakt zoals bijv. Cascadia. Persoonlijk denk ik dat de stand van Roll the Dice het meest interessants is. Daar zijn een aantal SPIEL spellen te spelen die mogelijk later gaan verschijnen op de Nederlandse markt zoals Savannah Park (ik weet dat RtD daarvan een exemplaar heeft, heb ik namelijk zelf gespeeld). Die komt later in het jaar bij 999Games uit.
Ik sta zaterdag zelf bij Geronimo en daar ligt oa de Nederlandstalige versie van Cross Clues en Candy Lab op tafel welke beide pas begin dit jaar in het Nederlands zijn verschenen (volgens bgg).