Zomerspel 2022

Een zomers spellenfestijn nabij Gent.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Zomerspel
Matroos

Zomerspel 2022

Bericht door Zomerspel »

Afbeelding

Wil je de meest recente bordspellen ontdekken in een verrassend decor?
Rep je dan op 21 en 22 mei naar de Gemeentehallen van Merelbeke voor Zomerspel 2022!

Tientallen bordspellen voor jong en oud, spelfanaat en occasionele speler wachten op je. De verrassende onderwaterwereld van Zomerspel biedt daarnaast een tweedehandsstand en een diverse waaier aan evenementen zoals miniature painting en D&D.

Een hele dag spelplezier voor de hele familie! Surf naar http://www.zomerspel.be voor meer info en tickets aan een voordelig tarief in voorverkoop!
KrisZeeland
Garnaal

Re: Zomerspel 2022

Bericht door KrisZeeland »

Super leuk! Het hotel is geboekt, we kijken er erg naar uit!
ditterio
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ditterio »

Iets anders, naar welk spel op Zomerspel kijken jullie het meest uit?

Ik zou graag Cascadia en Sleeping Gods eens testen.

https://m.facebook.com/zomerspel/albums ... 599210095/
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

ditterio schreef: Iets anders, naar welk spel op Zomerspel kijken jullie het meest uit?

Carnagie en dune wil ik eens testen.
Voor de rest laat ik me verrassen
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti

Bericht door ditterio »

lordyazos schreef:
ditterio schreef: Iets anders, naar welk spel op Zomerspel kijken jullie het meest uit?

Dune Imperium is de max. Wat mij betreft het beste spel van 2020 en in mijn top 5 aller tijden.
lordyazos
Caballero

Bericht door lordyazos »

ditterio schreef:
lordyazos schreef:

Dune Imperium is de max. Wat mij betreft het beste spel van 2020 en in mijn top 5 aller tijden.
Fijn om te horen. Wij spelen vaak met twee, dus dat hield me wat tegen voor dit spel... Dus testen maar he ;)
Afbeelding
ditterio
Grote Dalmuti

Bericht door ditterio »

lordyazos schreef:
ditterio schreef:
lordyazos schreef:

Fijn om te horen. Wij spelen vaak met twee, dus dat hield me wat tegen voor dit spel... Dus testen maar he ;)
Het is met twee ook erg goed, zelfs solo is het enorm goed :thumbup:
lordyazos
Caballero

Bericht door lordyazos »

ditterio schreef:
lordyazos schreef:
ditterio schreef:
lordyazos schreef:

Het is met twee ook erg goed, zelfs solo is het enorm goed :thumbup:
Oh maar jij gaat me geld kosten :p
Afbeelding
lordyazos
Caballero

Bericht door lordyazos »

Een kort verslagje:

Dit blijft toch een fijne beurs! Jammer genoeg niet zo heel veel volk op het eerste zicht.
Wel veel spelruimte, enorm veel (GRATIS) parking, leuke en aangename inkleding, fijne catering.

Super goede demostrateurs. Toch zij die aan mij een spel uitgelegd hebben. Mag ook gezegd worden!

Dit werd er gespeeld.

- Libertalia: Erg fijn spel. Zeker de moeite om eens te proberen.
- Aqualin: Enorm fijne 2 speler. Zit voldoende uitdaging in.
- Great Plains: 2 speler spel met weinig inhoud
- Project L: Wow dit was een aangename verrassing.
- Dune Imperium: Fijn dat zeker, moet ik nog eens spelen om echt een mening te vormen.
- Gorinto: Leuke puzzel
- Creature Comforts: Veel onderdelen, geen inhoud. Volgens mij koop je dit enkel om jezelf te pesten ;)
- Dobbelvouwen: fijn om eens te spelen
- Unmatched: Als je dacht dat je met creature comforts het slechtste spel van de dag had... Uitleg gekregen, 2 rondes gespeeld. Kaarten met dubbelzinnige tekst. Wat is wat... Elke demo'er die iets anders zegt. (Logisch want voor interpretatie vatbaar). Jammer
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

lordyazos schreef: - Creature Comforts: Veel onderdelen, geen inhoud. Volgens mij koop je dit enkel om jezelf te pesten ;)
:problem:
Ik heb dit tot nu toe één keer gespeeld met een andere ervaren gamer en wij waren toch beiden onder de indruk. Ik had het gekocht om het met mijn kinderen te spelen, vanwege het thema, maar moest na de speelsessie besluiten dat het toch wat te moeilijk voor hen zou zijn. Het grootste probleem met dit spel is de downtime, net omdat je zoveel mogelijkheden hebt en je de dobbelstenen op zoveel manieren kan inzetten. Geen inhoud kan je over dit spel bezwaarlijk zeggen heb ik het gevoel.
Misschien een foute uitleg gehad?

En wat is er zo goed aan project L? Ik heb dat al vaak zien passeren en ook al positieve opmerkingen over gezien, maar gebaseerd op de foto's alleen zou ik niet kunnen inschatten wat er zo goed aan is. De zoveelste abstracte polyomino-legger lijkt me...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
maartendp
Matroos

Bericht door maartendp »

Project L komt hier wel eens op tafel met de zes jarige. Vind het persoonlijk niet super bijzonder, maar het is wel zeer helder, mooi vorm gegeven en heel tactiel.
lordyazos
Caballero

Bericht door lordyazos »

The Iced One schreef:
lordyazos schreef: - Creature Comforts: Veel onderdelen, geen inhoud. Volgens mij koop je dit enkel om jezelf te pesten ;)
:problem:
Ik heb dit tot nu toe één keer gespeeld met een andere ervaren gamer en wij waren toch beiden onder de indruk. Ik had het gekocht om het met mijn kinderen te spelen, vanwege het thema, maar moest na de speelsessie besluiten dat het toch wat te moeilijk voor hen zou zijn. Het grootste probleem met dit spel is de downtime, net omdat je zoveel mogelijkheden hebt en je de dobbelstenen op zoveel manieren kan inzetten. Geen inhoud kan je over dit spel bezwaarlijk zeggen heb ik het gevoel.
Misschien een foute uitleg gehad?

En wat is er zo goed aan project L? Ik heb dat al vaak zien passeren en ook al positieve opmerkingen over gezien, maar gebaseerd op de foto's alleen zou ik niet kunnen inschatten wat er zo goed aan is. De zoveelste abstracte polyomino-legger lijkt me...

Gelukkig verschillen meningen. Zo is er een spel voor iedereen :wink: :wink:

Voor mij bestaat creature comforts voor 90 procent uit geluk. Geluk met dobbelstenen, geluk met kaartjes, geluk met actievelden,... Iets wat ik niet graag heb in een spel dat zo lang duurt. Dus voor mijn gevoel een lege doos voor heel veel geld. Want sorry leuke prentjes en dito deluxe materiaal maken geen spel.

Project L is een snel en fijnabstract spel. Zoals er zo veel zijn. Ik had dezelfde mening als jij, maar door hem te spelen aangenaam verrast.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

lordyazos schreef: Project L is een snel en fijnabstract spel. Zoals er zo veel zijn. Ik had dezelfde mening als jij, maar door hem te spelen aangenaam verrast.
Nu weet ik nog niet wat er zo verrassend aan is :wink: Wat onderscheidt die van de andere waar er inderdaad zo veel van zijn?

En Creature comforts niet leuk vinden kan natuurlijk, maar wij vonden er verrassend veel crunchy beslissingen in zitten en geluk met de dobbelstenen eigenlijk heel goed meevallen door de vele opties die je er mee hebt en de mogelijkheden om ze aan te passen. Misschien is wat eerste keuze niet mogelijk door een slechte worp, maar dan geldt zoals bij elk dice placement spel dat je moet roeien met de riemen die je hebt en moet uit puzzelen wat dan de minder voor de hand liggende beste keuze is en dat is net het leuke. Heel wat uitdaging toch in dat spel. Maar goed, dat was één speelsessie met 2 spelers, een volgende spel met 4 spelers kan helemaal anders lopen natuurlijk.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
maartendp
Matroos

Bericht door maartendp »

creature comforts heb ik nog niet gespeeld , maar hoor er heel wisselende opinies over.
duidelijk het soort spel dat je beter eerst test voor je het aankoopt.

project L is 1 van die spellen die 1 mechanisme nemen en dit zeer uitgepuurd presenteren.
In dit geval polyomino puzzelen. mss dat het daarom zo aanspreekt. regels zijn uitgelegd op 1 minuutje en passen volledig op je spelersbordje.

hoort daardoor beetje thuis bij spellen als splendor e.d.
lordyazos
Caballero

Bericht door lordyazos »

The Iced One schreef:
lordyazos schreef: Project L is een snel en fijnabstract spel. Zoals er zo veel zijn. Ik had dezelfde mening als jij, maar door hem te spelen aangenaam verrast.
Nu weet ik nog niet wat er zo verrassend aan is :wink: Wat onderscheidt die van de andere waar er inderdaad zo veel van zijn?

En Creature comforts niet leuk vinden kan natuurlijk, maar wij vonden er verrassend veel crunchy beslissingen in zitten en geluk met de dobbelstenen eigenlijk heel goed meevallen door de vele opties die je er mee hebt en de mogelijkheden om ze aan te passen. Misschien is wat eerste keuze niet mogelijk door een slechte worp, maar dan geldt zoals bij elk dice placement spel dat je moet roeien met de riemen die je hebt en moet uit puzzelen wat dan de minder voor de hand liggende beste keuze is en dat is net het leuke. Heel wat uitdaging toch in dat spel. Maar goed, dat was één speelsessie met 2 spelers, een volgende spel met 4 spelers kan helemaal anders lopen natuurlijk.

Verrassend is een mening hè. ;)
Van een spel waar je niets van verwacht kan je enkel maar door verrast worden.
Zoals hieronder gezegd. Project L is echt een basic spel. Door de enorm korte speelduur en simpele regels een leuk spel.
Met twee op een kwartiertje. Zeker een aanrader om te testen.
Afbeelding