Mijn man en ik zijn nog niet zo lang bezig met bordspellen.
Tot nu toe spelen we 2 spelers spellen zoals Jaipur, Lost cities, Botanik.
Nu zoek ik een spel, dat meer denkwerk vergt, langer duurt en wat leuk is om met 2 personen te spelen.
Mij lijken Cascadia, Meadow, Renature en/of Parks wel iets ( toevallig allemaal met natuur).
Wie heeft er (als duo) ervaring met (een van) deze spellen ?
Welk spel voor 2 spelers : Cascadia, Meadow,Renature,Parks ?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
EstherM1965
- PIONier
- Amethyst141
- Regenmaker
Re: Welk spel voor 2 spelers : Cascadia, Meadow,Renature,Par
Van deze vier heb ik alleen Parks gespeeld, die vond ik leuk. Het is geen heel moeilijk spel, maar duurt wel een stukje langer dan de anderen die je noemt.

-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wij hebben ze, met twee spelers, alle vier gespeeld. Het is inderdaad allemaal met natuur maar zijn wel heel verschillende spellen. Als je iets pittigs wil waarin je elkaar flink dwars kan zitten dan is Renature een prima keuze, verkijk je niet op de lieve plaatjes want zo lief is dit spel niet. Meadow is een rustig, gezellig spel waar ook wel een portie geluk bij komt kijken, we spelen het graag maar het wordt nergens echt spannend. In Parks moet je goed nadenken welke stappen je doet en moet je je tegenstander wel goed in de gaten houden en is net als Meadow vooral ook heel mooi maar vind ik wel wat tactischer. En Cascadia is leuk, speelt snel en vind ik wel het meest een familiespel. Van deze 4 heeft Cascadia de makkelijkste spelregels en is snel uitgelegd. En lijkt me bovendien een prima vervolg op de spellen die jullie nu spelen. Maar geen van deze 4 is echt moeilijk te leren en ik vind ze ook alle 4 heel geschikt voor 2 spelers.
Laatst gewijzigd door helena op do 07 jul 2022, 07:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- Pura Vida
- Kardinaal
Parks niet gespeeld en voor de andere drie sluit ik me geheel bij Helena aan.
Renature is stevig en tactisch (domino + gebiedscontrole). Meadow is lieflijk en gezellig (setjes aanleggen). Cascadia is dubbellaags puzzelen en series aanleggen. Ik kan ze alledrie wel aanbevelen eigenlijk. Check vooral de BSM database, met vele waarderingen en ook enkele recensies.
Renature is stevig en tactisch (domino + gebiedscontrole). Meadow is lieflijk en gezellig (setjes aanleggen). Cascadia is dubbellaags puzzelen en series aanleggen. Ik kan ze alledrie wel aanbevelen eigenlijk. Check vooral de BSM database, met vele waarderingen en ook enkele recensies.
- Edwin84
- Elfenkoning
Heb alleen Parks en Cascadia gespeeld.
Parks zou ik afraden. Bij Parks moet je kiezen tussen langzaam lopen en veel acties pakken of de eerste zijn die het eind van het spoor haalt en een bonus krijgt. Dit komt met 2 toch minder uit de verf dan 3 of 4.
Cascadia kan ik wel echt aanraden. Speelt lekker vlot en interessante keuzes zonder een brainburner te worden. Maar vergis je niet. Het is wel lekker puzzelen waarbij de beste speler wint.
Parks zou ik afraden. Bij Parks moet je kiezen tussen langzaam lopen en veel acties pakken of de eerste zijn die het eind van het spoor haalt en een bonus krijgt. Dit komt met 2 toch minder uit de verf dan 3 of 4.
Cascadia kan ik wel echt aanraden. Speelt lekker vlot en interessante keuzes zonder een brainburner te worden. Maar vergis je niet. Het is wel lekker puzzelen waarbij de beste speler wint.
- Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Van deze spellen ken ik alleen PARKS en ben het eigenlijk wel met Edwin eens dat het met twee niet op z’n best is. Leuk genoeg om een keer op tafel te leggen hoor, en ooh wat zijn die kaarten mooi, maar aan alles merk je dat het spannender zal zijn met drie of vier spelers.
De uitbreiding Nightfall verandert daar weinig aan dus mijn hoop is nu gevestigd op de komende uitbreiding Wildlife. Want ik blijf alles van PARKS kopen, alleen al omdat het zo mooi is.
De uitbreiding Nightfall verandert daar weinig aan dus mijn hoop is nu gevestigd op de komende uitbreiding Wildlife. Want ik blijf alles van PARKS kopen, alleen al omdat het zo mooi is.