In de Volkskrant staat een alleraardigst stuk over het spel Gigawatt, een Nederlandse Kickstarter over energietransitie. Is iemand hier al bekend met dit spel? Ik heb de Kickstarter voorbij zien komen maar paste. Door dit artikel heb ik toch wel zin om het een keer te spelen. Met name de combinatie van competitie en samenwerking vind ik interessant.
Link: Gigawatt in de Volkskrant
Gigawatt in de Volkskrant
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Edwin84
- Elfenkoning
Re: Gigawatt in de Volkskrant
Aparte omschrijving: een mix tussen Monopoly, Risk en Catan
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ik kijk maar met één oog naar Kickstarter en deze heb ik geheel gemist. Dank dus voor deze link, ik ben heel nieuwsgierig eigenlijk en om dezelfde reden: samenwerken + competitie. En uit beroepsdeformatie ben ik ook benieuwd hoe het thema is uitgewerkt.
-
Harleyman
- Veenboer
- Persoonlijke Ondertitel: Hetzelfde anders!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dat slaat natuurlijk ook nergens op, maar dat doen ze om zodoende te referen aan bordspellen die de meeste mensen wel kennen. Dat zelfde principe zie je ook heel vaak terug in boek-, film- en muziekrecensies.Edwin84 schreef: Aparte omschrijving: een mix tussen Monopoly, Risk en Catan
Vaak is rond beter, soms vierkant!
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik heb het gespeeld in een prototype versie.
Het had toen nog veel onduidelijkheid in de regels en kaartteksten.
Ook was de randomness te hoog (iemand kon consequent pech hebben en daardoor niet echt meedoen).
Al met al was het best interessant, maar de hoge prijs (door de custom componenten denk ik) zorgt dat ik verder geen interesse meer had
Het had toen nog veel onduidelijkheid in de regels en kaartteksten.
Ook was de randomness te hoog (iemand kon consequent pech hebben en daardoor niet echt meedoen).
Al met al was het best interessant, maar de hoge prijs (door de custom componenten denk ik) zorgt dat ik verder geen interesse meer had