Tips voor Spiel in Essen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
giliam
- Rooster Booster
Tips voor Spiel in Essen
Wij gaan al enige tijd naar Spiel in Essen en 4 dagen met zoveel hallen en zoveel mensen kan best intimiderend zijn. Hoe haal jij het meeste uit Spiel, ook als je maar één of twee dagen hebt?
-
Nautilus
- Garnaal
Re: Tips voor Spiel in Essen
Goed filmpje. Belangrijkste tip is om te genieten van de beurs. Je hoeft niets. Er worden 1100 nieuwe titels gelanceerd. Ga dus niet naar Hal 1,2 en 3. Daar staan de grote uitgevers met hun titels. Richt je meer op hal 4,5 en 6. Hier zitten de kleinere uitgevers/upstarts en heb je meer kans om een bijzonder spel te vinden.
Daarnaast: op jacht naar promo's voor verschillende spellen. In hal 5 zit DiceTower. Deze heeft altijd een ruim aanbod.
Daarnaast: op jacht naar promo's voor verschillende spellen. In hal 5 zit DiceTower. Deze heeft altijd een ruim aanbod.
-
giliam
- Rooster Booster
Goed punt! Wij gaan nooit zo voor de promo's, maar Spiel biedt uitgelezen kansen. Bijvoorbeeld Repos Productions heeft soms promo's/add-ons die je later nooit meer terugvindt.Nautilus schreef: Goed filmpje. Belangrijkste tip is om te genieten van de beurs. Je hoeft niets. Er worden 1100 nieuwe titels gelanceerd. Ga dus niet naar Hal 1,2 en 3. Daar staan de grote uitgevers met hun titels. Richt je meer op hal 4,5 en 6. Hier zitten de kleinere uitgevers/upstarts en heb je meer kans om een bijzonder spel te vinden.
-
Nautilus
- Garnaal
Voor de Eclipse spelers. Volgens de Tabletoptogether tool en website van Lautapeli (https://en.lautapelit.fi/product/45694/ ... orlds-afar dan kun je deze uitbreiding (wellicht) gratis krijgen bij hun stand: Eclipse - 2nd Dawn: Remnants of Worlds Afar. Hal 1, Stand D127.giliam schreef:Goed punt! Wij gaan nooit zo voor de promo's, maar Spiel biedt uitgelezen kansen. Bijvoorbeeld Repos Productions heeft soms promo's/add-ons die je later nooit meer terugvindt.Nautilus schreef: Goed filmpje. Belangrijkste tip is om te genieten van de beurs. Je hoeft niets. Er worden 1100 nieuwe titels gelanceerd. Ga dus niet naar Hal 1,2 en 3. Daar staan de grote uitgevers met hun titels. Richt je meer op hal 4,5 en 6. Hier zitten de kleinere uitgevers/upstarts en heb je meer kans om een bijzonder spel te vinden.
-
Gert12555
- Professor Pimpel
Mijn tip: neem keelpastilles mee. De droge lucht op dergelijke conventies is nefast voor je stembanden, althans bij mij toch...

-
giliam
- Rooster Booster
Ga je ook uitleg geven? Flesje water is ook verstandig, binnen de Messe is natuurlijk alles duur.Gert12555 schreef: Mijn tip: neem keelpastilles mee. De droge lucht op dergelijke conventies is nefast voor je stembanden, althans bij mij toch...
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Goede tip ja, ik neem altijd een drinkbus mee en vul die in de toiletten, spaart me heel wat eurootjes uitgiliam schreef: Flesje water is ook verstandig, binnen de Messe is natuurlijk alles duur.
En dat voorbereiden doe ik ook al jaren omdat de voorpret part of the fun is, maar onvoorbereid gaan is wel meer ontspannen denk ik. Ik vind het toch altijd wel lichtjes stresserend om dat lijstje af te werken: naar een stand om een spel te spelen, tafels volzet, volgende stand, daarna terug naar de eerste, weer tafels volzet enz.
Gewoon neerzitten bij het eerste spel waar je een plaatsje ziet en dat er leuk uitziet, is ook wel eens tof.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
wat betekent nefast?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
giliam
- Rooster Booster
De toiletten vind ik altijd nogal dodgy, neem het risico toch niet om daar water te halen.Goede tip ja, ik neem altijd een drinkbus mee en vul die in de toiletten, spaart me heel wat eurootjes uit![]()
En dat voorbereiden doe ik ook al jaren omdat de voorpret part of the fun is, maar onvoorbereid gaan is wel meer ontspannen denk ik. Ik vind het toch altijd wel lichtjes stresserend om dat lijstje af te werken: naar een stand om een spel te spelen, tafels volzet, volgende stand, daarna terug naar de eerste, weer tafels volzet enz.
Gewoon neerzitten bij het eerste spel waar je een plaatsje ziet en dat er leuk uitziet, is ook wel eens tof.
Maar je kan deze Spiel toch gewoon de eerste dag lekker gaan zitten bij een spel dat je leuk vind en de tweede dag je lijstje pas gaan doen?
-
giliam
- Rooster Booster
Geen idee. Wat bedoel je? Uhhh, 'naast' waarbij je per ongeluk een 'e' typt en dan in plaats van de backspace op een 'f'? (hmmm, dat klopt ook niet volgens mij)JeVo schreef: wat betekent nefast?
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
https://onzetaal.nl/uploads/nieuwsbrieven/nefast.htmlJeVo schreef: wat betekent nefast?
SPELHAMELS BEERSE:
-
Gert12555
- Professor Pimpel
Dank Wim. Taalverschillen, het is toch iets bijzonders. Ik dacht niet dat ik Chinees aan het posten was.The Iced One schreef:https://onzetaal.nl/uploads/nieuwsbrieven/nefast.htmlJeVo schreef: wat betekent nefast?

-
giliam
- Rooster Booster
Ja dank je wel Wim. Ik had er gewoon over heen gelezen, terwijl ik de strekking van je verhaal gewoon begreep. Mooi woord trouwens, ik zal het binnenkort speciaal voor jou in één van onze video's gebruikenGert12555 schreef:Dank Wim. Taalverschillen, het is toch iets bijzonders. Ik dacht niet dat ik Chinees aan het posten was.The Iced One schreef:https://onzetaal.nl/uploads/nieuwsbrieven/nefast.htmlJeVo schreef: wat betekent nefast?
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik heb inderdaad eens een jaar totaal onvoorbereid gegaan en ik moet zeggen dat dat ook wel plezant was. De voorpret valt weg maar de verrassingen ter plaatse maken dat dan weer ruimschoots goed. Desalniettemin heb ik dit jaar toch maar weer mijn huiswerk gemaaktThe Iced One schreef:Goede tip ja, ik neem altijd een drinkbus mee en vul die in de toiletten, spaart me heel wat eurootjes uitgiliam schreef: Flesje water is ook verstandig, binnen de Messe is natuurlijk alles duur.![]()
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Lord Leuber
- Party Animal
In het algemeen ben ik het natuurlijk met je eens, maar toch: in Hal 1 staat ook Gotha Games (1E124), een kleine uitgever waar wij een paar jaar terug Tadmor opgepikt hebben; een ontzettend leuke worker placement met oa een heel leuk mechanisme waarbij 1 speler een regio (met workervelden) inactief kan maken en de ander(en) moeten inschatten welke dat is... hoe dan ook, een titel waar volgens mij bijna niemand van gehoord heeft uit Hal 1. Ook de 18xx (oa Lonny) staan bij diezelfde stand.Nautilus schreef: Goed filmpje. Belangrijkste tip is om te genieten van de beurs. Je hoeft niets. Er worden 1100 nieuwe titels gelanceerd. Ga dus niet naar Hal 1,2 en 3. Daar staan de grote uitgevers met hun titels. Richt je meer op hal 4,5 en 6. Hier zitten de kleinere uitgevers/upstarts en heb je meer kans om een bijzonder spel te vinden.
In Hal 2 staat ook Eagle Gryphon, wel een stuk groter natuurlijk en bekend van de Lacerda's, maar toch (voor ons) een interessante stop.