White Goblin Games schreef:Nederlandse bordspellenuitgever verkrijgt rechten van ‘Het Verboden Eiland’ en ‘Piraten & Kooplui’
White Goblin Games kondigt twee nieuwe titels aan voor 2011
2e Exloërmond – Ongeveer een maand voor de grootste beurs voor bordspellen ter wereld plaats zal vinden, Spiel, in het Duitse Essen, maakt de Nederlandse uitgever van bordspellen White Goblin Games twee nieuwe titels bekend voor release op de Nederlands/Vlaamse markt, ergens in 2011. Het gaat om ‘Het Verboden Eiland’ en ‘Piraten & Kooplui’.
Coöperatief familiespel
‘Het Verboden Eiland’ is een kort, coöperatief bordspel van topauteur Matt Leacock en een spel dat zich op de internationale markt voor bordspellen reeds heeft bewezen onder de naam ‘Forbidden Island’. Leacock was eerder verantwoordelijk voor ondermeer de successen Pandemie en Roll Through The Ages, dat door White Goblin Games samen met het eveneens Nederlandse Quined hier in de Lage Landen op de markt gebracht. Met ‘Het Verboden Eiland’, dat overigens net als de internationale editie in een mooi blik uitgebracht zal gaan worden, zet de uitgever een uitermate goed spel voor gezinnen en families in de markt. Maar ook veelspelers zijn vaak wel te porren voor een partijtje ‘Het Verboden Eiland’, zo is internationaal reeds gebleken.
Topspel voor ‘veelspelers’
Daarnaast zal White Goblin Games het spel ‘Piraten & Kooplui’ in een Nederlandstalig jasje gaan gieten. Dit spel verschijnt in oktober/ november reeds in een Amerikaanse versie van Z-Man Games, getiteld ‘Merchants & Marauders’ en zal met een beetje geluk in die uitgave reeds op Spiel gedemonstreerd worden. In 2011 kunnen bordspelliefhebbers van het zwaardere werk in deze contreien dus een Nederlandstalige versie van dit topspel verwachten, dat met haar kaarten behoorlijk taalafhankelijk is.
Over White Goblin Games
White Goblin Games is een hard aan de weg timmerende, internationale uitgever van bordspellen. Het bedrijf startte enkele jaren geleden met het onder licentie uitgeven van bordspellen als Caylus, Pandemie en Macao in Nederland en België. Sinds begin dit jaar, is White Goblin Games zich meer gaan focussen op het ontwikkelen en uitgeven van spellen van zichzelf en tot op heden heeft dat geresulteerd in ‘eigen titels’ als Rattus, Martinique en Hotel Samoa, dat van Bruno Faidutti een nominatie kreeg voor ‘spel van het jaar’. Dit jaar zal het bedrijf zijn internationale positie op de markt voor bordspellen verstevigen door het toevoegen nog meer ‘eigen titels ‘ aan de nu al indrukwekkende catalogus van White Goblin Games. Tijdens de grootste spellenbeurs ter wereld, Spiel 2010 in het Duitse Essen, presenteert de uitgever de vier ‘eigen’ titels Inca Empire, Norenberc, Khan en de Rattus uitbreiding Pied Piper. In 2011 wordt de catalogus dus verder gevuld met ‘Het Verboden Eiland’ en ‘Piraten & Kooplui’, die puur voor de Nederlandstalige markt zijn bestemd.
Forbidden Island en Merchants & Marauders in het NL door WGG
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Mistharfare
- Website beheerder
Forbidden Island en Merchants & Marauders in het NL door WGG
Labels:
-
Bartjes!
- Uitgever
Re: Forbidden Island en Merchants & Marauders in het NL door
Hopelijk ga ik nu niet het forum uit elkaar trekken:

-
Mistharfare
- Website beheerder
Meer info op Boardgamegeek:
• Piraten & Kooplui op Boardgamegeek: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -marauders
• Het Verboden Eiland op Boardgamegeek: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... den-island
Ik heb inmiddels de correcties gedaan bij BGG!
• Piraten & Kooplui op Boardgamegeek: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -marauders
• Het Verboden Eiland op Boardgamegeek: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... den-island
Ik heb inmiddels de correcties gedaan bij BGG!
-
Mistharfare
- Website beheerder
Was zelfs 8 minuten eerder met het Twitter bericht dan WGG zelf.

-
Bartjes!
- Uitgever
Maar niet eerder met de aankondiging 
-
Mistharfare
- Website beheerder
Hahaha, dat kan ook niet!Bartjes! schreef:Maar niet eerder met de aankondiging
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Kan niet met een afbeeldingBartjes! schreef:Hopelijk ga ik nu niet het forum uit elkaar trekken:
Kunnen we al preorderen?
-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Yes, had P&K al in mijn vizier!
-
Bartjes!
- Uitgever
P.T. schreef: Kunnen we al preorderen?
Nu eerst full focus op de Spiel-uitgaven!
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Ergens in 2011...en nu al in de database voorhanden!White Goblin Games schreef:White Goblin Games maakt twee nieuwe titels bekend voor release op de Nederlands/Vlaamse markt, ergens in 2011. Het gaat om ‘Het Verboden Eiland’ en ‘Piraten & Kooplui’.
Ben zelf wel benieuwd naar 'Verboden Eiland'. Zijn er al meer mensen naast Peter Hein die het spel gespeeld hebben? Via BGG verneem ik erg tegenstrijdige berichten.
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Zodra we nieuws binnen krijgen dat spellen in het Nederlands worden uitgegeven, komen ze meteen op ons lijstje om te worden toegevoegdViva schreef:Ergens in 2011...en nu al in de database voorhanden!
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Ik besprak de Engelstalige editie van het spel een kleine 5 maanden geleden al op "De Tafel Plakt!":Viva schreef:Ergens in 2011...en nu al in de database voorhanden!White Goblin Games schreef:White Goblin Games maakt twee nieuwe titels bekend voor release op de Nederlands/Vlaamse markt, ergens in 2011. Het gaat om ‘Het Verboden Eiland’ en ‘Piraten & Kooplui’.
Ben zelf wel benieuwd naar 'Verboden Eiland'. Zijn er al meer mensen naast Peter Hein die het spel gespeeld hebben? Via BGG verneem ik erg tegenstrijdige berichten.
http://detafelplakt.skynetblogs.be/arch ... onder.html
https://detafelplakt.com/
-
Karin
- Jakkiebak!
De Duitse versie heeft poppetjes in plaats van pionnetjes zag ik op Spiel. Weet iemand hoe die eruit gaan zien in de Nederlandse versie: poppetjes of pionnetjes?
-
Bartjes!
- Uitgever
Daar is nog geen definitief ei over gelegd, weet ik uit betrouwbare bron. Wordt vervolgd!Karin schreef:De Duitse versie heeft poppetjes in plaats van pionnetjes zag ik op Spiel. Weet iemand hoe die eruit gaan zien in de Nederlandse versie: poppetjes of pionnetjes?
-
Aras
- Geheim Genootschap
We gaan voor de poppetjes mag ik hopen???