Ameritrash
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
El Capitan
- Regenmaker
- Persoonlijke Ondertitel: speelt altijd met geel!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ameritrash
Omdat het niet altijd zware eurogames moeten zijn ben ik op zoek naar een spel dat veel sfeer levert (Ameritrash achtig?) (maar toch nog steeds uitdagend is). Iemand goede tips, aangezien ik niet graag junk zou kopen. 
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Re: Ameritrash
Mijn persoonlijke favorieten:
- Star Wars: Epic Duels (Hasbro)
- Star Wars: The Queen's Gambit (Avalon Hill)
- Nexus Ops (Avalon Hill)
- Battleball (Hasbro)
- Cosmic Encounter (de Fantasy Flight Games editie)
- Heroscape (Hasbro)
- Star Wars: Epic Duels (Hasbro)
- Star Wars: The Queen's Gambit (Avalon Hill)
- Nexus Ops (Avalon Hill)
- Battleball (Hasbro)
- Cosmic Encounter (de Fantasy Flight Games editie)
- Heroscape (Hasbro)
https://detafelplakt.com/
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Nexus Ops wordt erg door mij en mijn spelmakkers erg gewaardeerd. Helaas slecht te vinden, wordt al een paar jaar niet meer gemaakt.
Als het langer (> 2 uur) en complexer mag zijn: persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van Starcraft (het bordspel dus)
Aan de andere kant: Red November is een behoorlijk sferisch coöperatief spel van redelijk korte / normale lengte (en is niet te duur, heeft klein doosje) wat veel pret oplevert met de juiste medespelers.
Als het langer (> 2 uur) en complexer mag zijn: persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van Starcraft (het bordspel dus)
Aan de andere kant: Red November is een behoorlijk sferisch coöperatief spel van redelijk korte / normale lengte (en is niet te duur, heeft klein doosje) wat veel pret oplevert met de juiste medespelers.
-
El Capitan
- Regenmaker
Red November heb ik hier liggen. Al eens een keertje aan begonnen maar we zijn er nooit echt door geraakt omwille van de choatische regels. Misschien het toch nog een keertje een kans geven.
-
Bartjes!
- Uitgever
Red November spreekt me ook wel aan... Cooperatief, toch? Of ben ik nu in de war met een ander spel?
-
El Capitan
- Regenmaker
Het is coöperatief ja, maar je kan tijdens het spel ook beslissen om je teammakkers in de steek te laten wat dan weer niet zo coöperatief is
.
-
Infyra
- Grote Dienaar
Ik zou zeker Arkham Horror proberen.
-
Stoffel
- Professor Pimpel
Op de site van FFG staat een herziene handleiding online. Het zou beter geschreven zijn en beter geordend. Heb het zelf nog niet bekeken, wel al gedownload voor onze volgende sessie.El Capitan schreef:Red November heb ik hier liggen. Al eens een keertje aan begonnen maar we zijn er nooit echt door geraakt omwille van de choatische regels. Misschien het toch nog een keertje een kans geven.
Ik heb het reeds 2 keer gespeeld en ik zou zeggen: zet je tanden eens in de regels want ik vind het de moeite waard.
-
darkman
- Garnaal
Star Wars: Queens Gambit is prachtig om te zien wanneer de start opstelling in zijn geheel is klaargezet. Daarbij vind ik het ook zeker geen onaardig spel. Het speelt de film vrij realistisch na. Je moet je aandacht verdelen over meerdere gebieden. Zo is er de aanval op het paleis, het jedi-gevecht, de veldslag van de Jarpur (of hoe dat grut ook heet) en Anakin die alle droids in één klap kan uitschakelen.
Dit spel moet maar snel weer eens uit de kast worden gehaald nu ik er zo over nadenk.
Dit spel moet maar snel weer eens uit de kast worden gehaald nu ik er zo over nadenk.
-
stefaan
- Caballero
Ik heb net na 3 echte eurogames (giants, tikal en Hamburgum) afgesloten met een eerste speelbeurt van Starcraft the boardgame (vreemd trouwens dat die ook in de database staat) en ik begrijp dus het gevoel dat de originele poster beschrijft: de sfeer en de eindeloze hoop plastic van ameritrash heeft vaak wel iets. Mijn tips:
- als je het licht wil en vol actie: Heroscape
- als je het eindeloos wil en ooit spacebatltles wil uitvechten en over wetten stemmen in hetzelfde spel: Twilight imperium (de uitbreiding shattered empires kan eindeloos in bijna eindeloos veranderen).
- ergens daartussenin liggen voor mij The game of thrones en Starcraft the boardgame, bij het eerste moet je rekening houden met het feit dat je echt wel met exact 5 moet zijn, bij het laatste met een episch gevecht tussen jou en de spelregels en de correcties op internet (zie ook mijn reactie in de spellendatabase).
Ik zou trouwens graag eens horen of hier iemand ervaring heeft met Runewars en/of Chaos in the old world. De moeite? Sfeer?
- als je het licht wil en vol actie: Heroscape
- als je het eindeloos wil en ooit spacebatltles wil uitvechten en over wetten stemmen in hetzelfde spel: Twilight imperium (de uitbreiding shattered empires kan eindeloos in bijna eindeloos veranderen).
- ergens daartussenin liggen voor mij The game of thrones en Starcraft the boardgame, bij het eerste moet je rekening houden met het feit dat je echt wel met exact 5 moet zijn, bij het laatste met een episch gevecht tussen jou en de spelregels en de correcties op internet (zie ook mijn reactie in de spellendatabase).
Ik zou trouwens graag eens horen of hier iemand ervaring heeft met Runewars en/of Chaos in the old world. De moeite? Sfeer?
-
Bartjes!
- Uitgever
Ik vermoed dat deze er in staat omdat PS Games 'm hier in Nederland distribueert: http://www.ps-games.nl/2709/Starcraft_the_Boardgame.htmstefaan schreef:Ik heb net na 3 echte eurogames (giants, tikal en Hamburgum) afgesloten met een eerste speelbeurt van Starcraft the boardgame (vreemd trouwens dat die ook in de database staat)...
Geen idee echter of daar ook Nederlands(talig)e spelregels bij zitten.
-
stefaan
- Caballero
Op hun eigen website verwijst ps in elk geval naar de Engelse spelregels, maar het feit dat zij hem verdelen is inderdaad een goede reden.
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Starcraft vind ik geweldig. Ik heb een buitenstads clubje waar we eens in de zoveel tijd mee samenkomen om het te spelen. Morgen staat er weer een potje op de agenda.
Ik moet het binnenkort ook maar eens proberen met 2 of 3 spelers, kijken of dat ook leuk is.
Wordt Game of Thrones ook als 'Ameritrash' gezien? Is ook wel een erg goed spel.
Een nadeel van dit soort spellen (zo ook Arkham Horror) vind ik wel dat je het alleen op tafel krijgt met voldoende spelers (4 / 5) en dan ook snel 4 uur nodig hebt. En die combi van spelers aantal en beschikbare uren is slecht te plannen.
Ik moet het binnenkort ook maar eens proberen met 2 of 3 spelers, kijken of dat ook leuk is.
Wordt Game of Thrones ook als 'Ameritrash' gezien? Is ook wel een erg goed spel.
Een nadeel van dit soort spellen (zo ook Arkham Horror) vind ik wel dat je het alleen op tafel krijgt met voldoende spelers (4 / 5) en dan ook snel 4 uur nodig hebt. En die combi van spelers aantal en beschikbare uren is slecht te plannen.
-
stefaan
- Caballero
De definitie is moeilijk te stellen. Ik vind het bovengenoemde Red november ook niet meteen in het rijtje passen.
Inderdaad heel moeilijk om de kanjers op de tafel te krijgen. Gisteren zijn we Starcraft beginnen opzetten en uitleggen om 17u, na een frietje in frituur de Smulboetiek beginnen spelen en opruimen was pas gebeurd om 24u. Ik vermoed wel dat we (indien we spelen met dezelfde 5 spelers die nu voor het eerst speelden en dus niet opnieuw moeten uitleggen) er wel minimum een uur minder zullen over doen.
Inderdaad heel moeilijk om de kanjers op de tafel te krijgen. Gisteren zijn we Starcraft beginnen opzetten en uitleggen om 17u, na een frietje in frituur de Smulboetiek beginnen spelen en opruimen was pas gebeurd om 24u. Ik vermoed wel dat we (indien we spelen met dezelfde 5 spelers die nu voor het eerst speelden en dus niet opnieuw moeten uitleggen) er wel minimum een uur minder zullen over doen.
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Ons 1e 4-persoonspotje Starcraft duurde ook een dikke 6 uur.... Inmiddels zitten we onder de 4 uur. Met 'vlotte' spelers zou het ook nog wel een stukkie vlotter kunnen, maar dit specifieke clubje speelt behoorlijk 'relaxed', valt me op. Kan het spel gelukkig hebben.stefaan schreef: Ik vermoed wel dat we (indien we spelen met dezelfde 5 spelers die nu voor het eerst speelden en dus niet opnieuw moeten uitleggen) er wel minimum een uur minder zullen over doen.