The Game Master werkt aan een nieuwe titel: Fortuna

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Dierik
Erelid

The Game Master werkt aan een nieuwe titel: Fortuna

Bericht door Dierik »

The Game Master meldt dat er op dit moment hard gewerkt wordt aan de ontwikkeling van het nieuwe bordspel Fortuna door de ontwerpers van de spellen Cuba en De Kathedraal, Rieneck & Stadler in samenwerking met The Game Master.

Fortuna

Afbeelding

Het Keizerlijke Rome aan het begin van de jaartelling.

In het nieuwe bordspel Fortuna hebben de spelers hun toekomst in eigen handen. Er zijn echter vele wegen naar geluk en rijkdom. Waar kies je voor? De weg van macht en invloed leidt tot het Keizerlijke paleis, of ben jij al tevreden om Senator te worden? Als je te machtig wordt, ben je dan nog steeds gelukkig? Is de keizer gelukkig? Of wordt hij geplaagd door afgunst en familieleden die een aanslag beramen om hem van de troon te stoten? Of kies je voor de militaire weg, als generaal? Misschien de weg van de goden? Ben jij liever handelaar of landarbeider?

De prachtige illustraties van het spel worden verzorgd door Franz Vohwinkel. The Game Master kan bijna niet wachten om meer te laten zien van dit topspel.

Op BGG is het spel te vinden onder: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/80979/fortuna

Labels:
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test
Contacteer:

Re: The Game Master werkt aan een nieuwe titel: Fortuna

Bericht door P.T. »

Klinkt leuk. Ik ben benieuwd :)
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Het is elders al eerder opgemerkt, maar de doos lijkt sprekend op de spellen van Phalanx Games.

Klinkt in ieder geval interessant. Haalt dit Spiel?
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Peter Hein schreef:Het is elders al eerder opgemerkt, maar de doos lijkt sprekend op de spellen van Phalanx Games.

Klinkt in ieder geval interessant. Haalt dit Spiel?
Nee, alleen een prototype!
thesid
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Koek en Spel

Bericht door thesid »

Peter Hein schreef:Het is elders al eerder opgemerkt, maar de doos lijkt sprekend op de spellen van Phalanx Games.
Dat was precies mijn allereerste gedachte bij het zien van de doos :lol:
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test
Contacteer:

Bericht door P.T. »

Nu jullie het zeggen... inderdaad, die herken ik er ook in :P
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

P.T. schreef:Nu jullie het zeggen... inderdaad, die herken ik er ook in :P
Franz had vast nog een oud Phalanx sjabloontje slingeren. :wink:

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo stijlvol om het vaste doosontwerp van een andere uitgever te gebruiken.
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo stijlvol om het vaste doosontwerp van een andere uitgever te gebruiken
Mee eens.
Afbeelding
shifter
Professor Pimpel

Bericht door shifter »

Ik ben benieuwd de eerste indruk is goed. Echter waar jullie aangeven dat het een phalanx game zou kunnnen zijn, was mijn eerste indruk...... scene uit de film gladiator.
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

shifter schreef:Ik ben benieuwd de eerste indruk is goed. Echter waar jullie aangeven dat het een phalanx game zou kunnnen zijn, was mijn eerste indruk...... scene uit de film gladiator.
Klopt, ook het plaatje zelf lijkt geen toonbeeld van originaliteit.
plasmabol
Sojaboon
Contacteer:

Bericht door plasmabol »

Erwin schreef:
shifter schreef:Ik ben benieuwd de eerste indruk is goed. Echter waar jullie aangeven dat het een phalanx game zou kunnnen zijn, was mijn eerste indruk...... scene uit de film gladiator.
Klopt, ook het plaatje zelf lijkt geen toonbeeld van originaliteit.
Door die dikke balk waarop de tekst staat lijkt het idd wel op Phalanx. Het plaatje zelf vind ik echter wel erg mooi hoor. En ach, zodra je gaat spelen ligt de doos aan de kant :)

Ik ben wel benieuwd naar de paden die je kan kiezen in het spel. Je kan kennelijk allerlei rollen aannemen. Wat me leuk lijkt is als die rol dan ook "vast" is. Je hebt tegenwoordig veel spellen (Porto Rico, Cuba etc) waar je elke beurt een andere rol kan kiezen maar de rpg-er in mij wil zich eigenlijk ontwikkelen in 1 rol. Ben benieuwd!
Everybody panic!!
brainmaster
Uitgever

Bericht door brainmaster »

Hoi spelliefhebbers,

Even een kort berichtje over de cover van Fortuna. Deze wordt aangepast! Inderdaad had Franz zijn oude Phalanx format blijkbaar nog gebruikt. Het was zeker niet onze bedoeling om een "Phalanx kloon" neer te zetten.

Ik kan een paar inhoudelijke dingen melden over het spel, dat we tijdens SPIEL'10 aan meerdere zeer geinteresseerde (internationale) uitgevers gepresenteerd hebben.
Fortuna is een strategisch bordspel, met een beperkte spelduur van 75 minuten. In het spel zijn er verschillende "ontwikkelpaden" waarlangs je omhoog kunt gaan met het doel meer macht/controle over het lot te verkrijgen, hoger in de gunst van de Keizer te komen en ook Overwinningspunten/gelukspunten te verkrijgen.

De spelregels zijn aan het einde van deze maand compleet. Er komen speciale actiekaarten in het spel voor, die als "goodies" te verkrijgen zijn op de grotere beurzen. Kortom, de voortekenen voor het spel dat naar verwachting in april 2011 uitkomt zijn gunstig.

Wordt vervolgd...
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

brainmaster schreef:In het spel zijn er verschillende "ontwikkelpaden" waarlangs je omhoog kunt gaan met het doel meer macht/controle over het lot te verkrijgen, hoger in de gunst van de Keizer te komen en ook Overwinningspunten/gelukspunten te verkrijgen.
Ik sta nu werkelijk te trappelen van opwinding. Welk een overdonderend vernieuwend spelconcept!

Hoe dan ook: succes ermee! (En dat is geen sarcasme.)
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

cymric schreef:
brainmaster schreef:In het spel zijn er verschillende "ontwikkelpaden" waarlangs je omhoog kunt gaan met het doel meer macht/controle over het lot te verkrijgen, hoger in de gunst van de Keizer te komen en ook Overwinningspunten/gelukspunten te verkrijgen.
Ik sta nu werkelijk te trappelen van opwinding. Welk een overdonderend vernieuwend spelconcept!
Ben jij bekend met de details van het spelsysteem, of blaast de rossige kater weer eens vol vanuit de onderbuik?
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Erwin schreef:Ben jij bekend met de details van het spelsysteem, of blaast de rossige kater weer eens vol vanuit de onderbuik?
Met mijn onderbuik gaat het uitstekend, en begint zelfs merkbaar in omvang te slinken sinds ik netjes op diëet ben, dankjewel. Geniet dus maar van deze onderbuikgeluiden zolang het nog kan.

Verder meen ik een lichte mate van hypcrisie in je reactie te bespeuren. Commentaar leveren op een doosuiterlijk is blijkbaar okee, maar commentaar leveren op een tamelijk algemeen aandoend spelconcept is dat blijkbaar niet.
Plaats reactie