"Ik vind Earth een leuk bordspel over de natuur. Hoewel ik de look & feel van het spel wat plat vind, weten het harmonieuze spelverloop en de hoge herspeelbaarheid te floreren. Het gegeven dat de actieve speler een actie uitvoert en alle passieve spelers daar een mildere variant van mogen doen, houdt spelers niet alleen betrokken tijdens het spel, maar biedt ook tactische keuzes. Toegegeven, er zit een geluksfactor in die je kunt vergelijken met populaire titels als Wingspan en Everdell: je bent afhankelijk van de kaarten die je krijgt. Niet iedereen houdt daar van. Iedereen maakt verder zijn of haar eigen puzzel. De grootste uitdaging zit in grip krijgen op de talloze manieren om extra punten te scoren en het overzicht houden op de vaardigheden die alle handkaarten bieden. Qua niveau vind ik ‘m iets lastiger dan Everdell. Houd je dus van een relatief zware point salad? Dan kan ik Earth absoluut aanraden!"
Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review, foto's van het speelmateriaal én de speluitleg.