Spellengek recenseert: Ticket to Ride: Legendes uit Westen

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dagmar
Geheim Genootschap

Spellengek recenseert: Ticket to Ride: Legendes uit Westen

Bericht door Dagmar »

Ticket to Ride is een ongelofelijk populair spel en er zijn dan ook al stapels uitbreidingen en zelfstandig speelbare varianten van verschenen, waaronder een kaartspel en een dobbeluitbreiding. Maar wat nog ontbrak was een legacy-variant. En daar is eind vorig jaar verandering in gekomen door de komst van Ticket to Ride: Legendes van het Westen.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/tickettoridel ... hetwesten/

Labels:
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellengek recenseert: Ticket to Ride: Legendes uit West

Bericht door Sunnyfield »

Bedankt voor je altijd weer boeiende recensie.

De verstokte TtR-spelers kunnen zo te lezen hun hart ophalen. Hoe schat je dat in voor hen die wat neutraler zijn over TtR? Geeft dit legacyspel nieuwe uitdagingen of spelelementen om ook hen 12 potjes lang te boeien?

Ikzelf zou bij 12 keer standaard TtR verspreid over een korte periode niet staan juichen, maar als de variatie groot genoeg is, zoals bij MyCity bijvoorbeeld, dan lijkt het me wel weer leuk!
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Sunnyfield schreef: Bedankt voor je altijd weer boeiende recensie.

De verstokte TtR-spelers kunnen zo te lezen hun hart ophalen. Hoe schat je dat in voor hen die wat neutraler zijn over TtR? Geeft dit legacyspel nieuwe uitdagingen of spelelementen om ook hen 12 potjes lang te boeien?

Ikzelf zou bij 12 keer standaard TtR verspreid over een korte periode niet staan juichen, maar als de variatie groot genoeg is, zoals bij MyCity bijvoorbeeld, dan lijkt het me wel weer leuk!
Wij zijn bijna klaar met de legacy. Wij alle drie vinden TTR "wel aardig" maar juist het legacy-element heel leuk. Er veranderd veel tussen de spellen en juist dat houd het interessant.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Dagmar schreef: Ticket to Ride is een ongelofelijk populair spel en er zijn dan ook al stapels uitbreidingen en zelfstandig speelbare varianten van verschenen, waaronder een kaartspel en een dobbeluitbreiding. Maar wat nog ontbrak was een legacy-variant. En daar is eind vorig jaar verandering in gekomen door de komst van Ticket to Ride: Legendes van het Westen.

Leuke review, ik ben het helemaal met je eens.
Wij hebben ook elke keer de laatste stap van het einde juist als eerste gedaan bij het volgende spel :D
Afbeelding
Bert B.
Professor Pimpel

Bericht door Bert B. »

Sunnyfield schreef: De verstokte TtR-spelers kunnen zo te lezen hun hart ophalen. Hoe schat je dat in voor hen die wat neutraler zijn over TtR? Geeft dit legacyspel nieuwe uitdagingen of spelelementen om ook hen 12 potjes lang te boeien?
Mijn eega en ik hebben enkele uitvoeringen van Ticket to Ride en spelen dat graag.
Het eerste scenario van 'Legendes uit het Westen' heb ik met anderen gespeeld en daar deed ik thuis enthousiast verslag van. De reactie: Een spel dat je maar 12 keer kunt spelen en dat voor een bedrag van > €90?

De volgende dag op Spel Antwerpen toch de eerste campagne samen gespeeld en ze was meteen enthousiast. Het spel moest zelfs per direct gekocht worden. Wat mij betreft had dat ook aan het einde van de dag gekund, maar misschien zou die dan uitverkocht zijn. Direct kopen dus.

We hebben ons heerlijk vermaakt met alle campagnes en ik kan me ook volledig vinden in het verslag van Dagmar. Wij hebben het met z'n tweetjes gespeeld, met drie of vier is het waarschijnlijk net wat leuker, maar dan zouden we met ons groepje enkele maanden bezig zijn geweest.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Sunnyfield schreef: Bedankt voor je altijd weer boeiende recensie.

Als Ticket to Ride niet je ding is, dan zou ik deze niet aanraden. Als je TtR best leuk vindt en erg van Legacy houdt, dan zou het wel kunnen werken.
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Dagmar schreef: Ticket to Ride is een ongelofelijk populair spel en er zijn dan ook al stapels uitbreidingen en zelfstandig speelbare varianten van verschenen, waaronder een kaartspel en een dobbeluitbreiding. Maar wat nog ontbrak was een legacy-variant. En daar is eind vorig jaar verandering in gekomen door de komst van Ticket to Ride: Legendes van het Westen.

Oei geen volle 5 sterren van een ticket to ride liefhebber. :D Had de officiële Erreta van het spel nog kunnen helpen met je eerste punt van kritiek (random elementen). Volgens mij is er een overpowerde kaart aangepast (financier o.i.d.). Zie --> https://boardgamegeek.com/filepage/2707 ... gends-west
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Dank voor de link. Die kende ik nog niet. Ook met de errata blijven er nog wel een aantal random elementen over die ik minder leuk vond.
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Dagmar schreef: Dank voor de link. Die kende ik nog niet. Ook met de errata blijven er nog wel een aantal random elementen over die ik minder leuk vond.
Aha! nouja ik ga het binnenkort zelf ervaren. :). Leuke review om te lezen!
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Veel plezier gewenst en laat oral weten wat je er van vindt!
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik heb de hele campagne inmiddels een tweede keer met veel plezier gespeeld.

In dit blogje vertel ik over hoe dat was: https://www.spellengek.nl/ticket-to-rid ... eede-keer/
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Dagmar schreef: Ik heb de hele campagne inmiddels een tweede keer met veel plezier gespeeld.

In dit blogje vertel ik over hoe dat was: https://www.spellengek.nl/ticket-to-rid ... eede-keer/
Ik ben nog benieuwd naar het volgende.
Heb je de tweede keer met een nieuw exemplaar gespeeld of met dezelfde (als dat al mogelijk is)?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Met een nieuw exemplaar. Het is niet mogelijk om twee keer de campagne met hetzelfde spel te doen. Het is echt een once and done campagne.