Spellengek recenseert: Moon River

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spellengek recenseert: Moon River

Bericht door Peter Hein »

Goede nieuwe spelideeën zie je vaak snel terug in andere spellen. Werkverschaffing, deckbouwen, tableaubouwers: het zijn allemaal vrij recente vindingen die al in honderden andere spellen zijn gebruikt. Maar soms blijf je ook eeuwenoude concepten terugvinden in nieuwe spellen.

Afbeelding
(Klik op de afbeelding om verder te lezen)
Afbeelding

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Spellengek recenseert: Moon River

Bericht door Edwin84 »

Heb deze op Spel gespeeld en vond het tof en tegenvallen tegelijk.

Hoe het speelt en met name het feit dat verschillende landtypes op een andere wijze kunnen scoren is boeiend. Evenals de fiches met karakters.

Wat me dan enorm deed tegenstaan is de speelduur. Het is een variant van KingDomino maar dan die 2 keer zo lang duurt omdat je elke ronde een halve tegel kiest.

Wat betreft jullie opmerking over KingDomino Origins snap ik niet in de review. Jullie vonden Kong Domino geweldig maar Origins teveel gedoe. Origins is letterlijk een spelet 3 varianten. De makkelijkste variant is letterlijk KongDomino met 1 extra regeltje. Wij spelen deze met onze oudste zoon en spelen dus gewoon KingDomino met holbewoner thema. Als hij wat ouder is kunnen we de we variant proberen die alleen meerderheden erbij scoort.
De we variant kan ik van inkomen dat het teveel van het goede is maar dan blijft het spel nog steeds een topper ook zonder die variant te spelen.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Peter Hein »

Origins heb ik slechts een keer gespeeld op Spiel. Ik weet niet welke variant dat was, maar alle ditjes en datjes erbij vond ik wat teveel gedoe, zoals ik zei. Best aardig, maar ik voelde geen behoefte om het vaker te spelen.

Met z’n tweeën spelen mijn vrouw en ik Moon River met gemak binnen een halfuurtje. Hoe vaker we het doen, des te tactischer (en gemener) het wordt.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ja met 4 en nieuwe spelers zit je dan snel op een uur. Dat is voor een King Domino variant teveel. Dan inderdaad beter met 2 spelen.