7 x krachtige apps om je bordspelervaring te versterken

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
MadeMeSmile
Sojaboon
Persoonlijke Ondertitel: Hidden Role Fanaat
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

7 x krachtige apps om je bordspelervaring te versterken

Bericht door MadeMeSmile »

Vond dit artikel wel het delen waard!

Afbeelding

Je hoort het vaak tijdens ’t spelen: ‘doe die telefoons nou eens weg!’, maar volgens mij vergeten mensen dat je telefoon apps bevat, die kunnen helpen met een speelervaring. Rondom bordspellen zijn er talloze apps te vinden. Bijvoorbeeld specifieke apps voor hun bijbehorende bordspel; zoals 7 wonders, One Night… etc. Maar wij gaan het hebben over 7 apps die je helpen bij het spelen en bijhouden van al je favoriete bordspellen. Wie weet staat jouw telefoon dadelijk ook vol met deze apps.

https://www.bordspellencafe.nl/all/apps ... en/248616/

Dit is Flip! De Mascotte van https://www.BordspellenCafe.nl
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Re: 7 x krachtige apps om je bordspelervaring te versterken

Bericht door pieter.schutz »

Sorry hoor, maar een lijstje als deze en dan BGStats niet eens noemen... Dat is toch wel een erg groot gemis
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

pieter.schutz schreef: Sorry hoor, maar een lijstje als deze en dan BGStats niet eens noemen... Dat is toch wel een erg groot gemis
Allemaal betaalde content, denk ik? Misschien had/heeft BGStats daar geen zin in / behoefte aan / geld voor.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Pura Vida schreef:
pieter.schutz schreef: Sorry hoor, maar een lijstje als deze en dan BGStats niet eens noemen... Dat is toch wel een erg groot gemis
Allemaal betaalde content, denk ik? Misschien had/heeft BGStats daar geen zin in / behoefte aan / geld voor.
Geen van de links zijn affiliate links, en ze zeggen daar niks over (dus dat zou het niet mogen zijn)
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Dit artikel schrijven en dan BGStats missen... :shock:
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

"Board Games Catalog is de app-versie van die website!" De app van BGG? Ik dacht dat de app van BGG gewoon de BGG app was...
Afbeelding
liefde_is
Veenboer

Bericht door liefde_is »

Mogelijk is BGstats niet genoemd omdat het een betaalde app is? Alle genoemde apps zijn volgens mij gratis. En BGcatalog werkt voor een gratis app heel goed en is qua functionaliteit (wat het doel is van de app, score bijhouden, collectie bijhouden, wat heb je gespeeld bijhouden) vergelijkbaar met BGstats. 2 keer een gelijksoortige app noemen is wellicht ook overbodig.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

liefde_is schreef: Mogelijk is BGstats niet genoemd omdat het een betaalde app is? Alle genoemde apps zijn volgens mij gratis. En BGcatalog werkt voor een gratis app heel goed en is qua functionaliteit (wat het doel is van de app, score bijhouden, collectie bijhouden, wat heb je gespeeld bijhouden) vergelijkbaar met BGstats. 2 keer een gelijksoortige app noemen is wellicht ook overbodig.
Dat zou natuurlijk allemaal kunnen. En zelfs ook wel begrijpelijk zijn. Uiteindelijk gaat het ook om voorkeuren. Het niet noemen ervan is echter wel vreemd. Je ziet het ook aan de reacties (ook op FB en het artikel zelf), dat het bijzonder is het niet in het artikel te noemen.
Alsof je een lijst met streamingdiensten maakt maar Netflix niet noemt.
Afbeelding
MadeMeSmile
Sojaboon
Persoonlijke Ondertitel: Hidden Role Fanaat
Contacteer:

Bericht door MadeMeSmile »

Laat me vooraan zetten dat dit artikel geen betaalde content is. (was het maar zo'n feestje, dan hoefde ik de kosten van de website niet uit eigen zak te betalen ;) )

Het ontbreken van BGStats komt voort uit een paar dingen:

De auteur geeft de voorkeur aan gratis apps, die hij in dit artikel noemt.
BGStats is een app die bijna iedereen kent. Deze apps zijn een stuk onbekender. Zie het meer als een aanvulling op apps die je al gebruikt, dan een vervanging van de geliefde apps.

We hebben deze feedback (het missen van BGStats) meerdere keren gekregen, dus de auteur is bezig om het artikel aan te vullen met een vergelijking tussen BGStats en andere apps.

Dit artikel heeft een flink aantal bezoekers - en dus reacties - verwekt. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant merken we dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen. Onthoud a.u.b. dat we ook maar een groepje hobbyisten zijn, met veel enthousiasme voor spellen (zoveel dat we er een website over zijn begonnen).

Veel speel- en leesplezier!

Dit is Flip! De Mascotte van https://www.BordspellenCafe.nl
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

MadeMeSmile schreef: BGStats is een app die bijna iedereen kent. Deze apps zijn een stuk onbekender.
Leuke aanvulling: Ik was in februari op een bordspellencruise met 100 cruisende bordspelers en trof meer mensen die de app nog niet kenden dan wel. Ik dacht hetzelfde als jij tot ik in een levende steekproef terecht kwam.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Plaats reactie