Cassettebandjes enzo...!

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

MikeBzonderpuntje
Caballero
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Cassettebandjes enzo...!

Bericht door MikeBzonderpuntje »

[Gesplitst vanuit Nieuws - BaSL]

Tsaar schreef:
MikeBzonderpuntje schreef:
P.T. schreef:Misschien nog even leuk om te melden dat je voor het spel nog een cassettespeler dient te hebben, want er zat een cassette bij :crazy: :think:
:wtf:
Eh, we leven in het jaar 2010, toch?
Cassettebandjes zijn weer superhip, want retro!
Tof, wordt ik dan heel erg gelikt übercool als ik een super-retro DJ-set ga doen met mijn Tascam DA-30 datrecorder? Wellicht aangevuld met een minidisc-speler? Of ben ik dan toch weer net te nieuwerwets een paar jaar te snel de tijd vooruit? :? Laat het me even weten, dan kan ik tijdig de Vpro-cultuurpolitie inseinen op het juiste moment....
Jerome
Gouverneur

Re: University Games lanceert nieuwe spellen

Bericht door Jerome »

Ik moet je helaas teleurstellen. Minidisc is nooit cool geweest en zal dat ook nooit meer worden, misschien wel een beetje cult. Een datje was voor zangers die destijds hun gage niet wilden delen met een orkestje, dus ook al niet cool.

Misschien kun je je muziek overzetten op Betamax videobanden, of nog beter V2000!
En dan met twee van zo'n onmogelijke bakken, bovenladers natuurlijk, toch een strakke set neerzetten.
Dan ben je überaffengeilcool!
MikeBzonderpuntje
Caballero

Potdikkie Tsaar, da's pas een mooi retro cult plan. Ik heb stomtoevallig hier thuis nog een V2000 videorecorder staan in werkende conditie. Lijkt me een gaaf plan om daar een DJ-set mee te doen. Moeten we wel een gruizige VGA camera hebben die onze gefrustreerde smoelen op grootbeeld gaat projecteren op het moment dat we zwaar gefrustreerd proberen 20 jaar oude dance hits scherp te zetten op een haperende Philips videorecorder. :crazy:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Mijn ouders hadden nog een v2000-systeem: "Ja mevrouw, er zijn twee systemen: VHS en Video 2000. Maar VHS gaat het niet overleven, hoor! Dat wordt Video 2000!"

:lol:
El Capitan
Regenmaker
Persoonlijke Ondertitel: speelt altijd met geel!

Bericht door El Capitan »

Ik heb nog ooit een CD-I gehad :).
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

El Capitan schreef:Ik heb nog ooit een CD-I gehad :).
Die heb ik nog steeds :)
MikeBzonderpuntje
Caballero

Leuk man. Nou we toch zo lekker off-topic aan het kakelen geslagen zijn (het lijkt de Bistro wel hier):

Zijn er hier ook nog mensen die een laserdisc hebben? Daar was je ooit superhip mee.
BaSL
Team Bordspelmania

Re: Cassettebandjes enzo...!

Bericht door BaSL »

Pfoe, ik heb nog ergens een MiniDisc liggen. Bewaard omdat ik nog een MD met een goed concert van Led Zeppelin heb. Anders was 'tie al lang in de prullenbak verdwenen.

De Walkman en cassettebandjes gooi ik nooit weg, denk ik. Baal alleen wel dat ik m'n bandrecorder ben kwijtgeraakt.
Afbeelding
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats

Bericht door Suzan »

Ik heb een paar weken geleden een hele vuilniszak vol met cassettebandjes weggegooid. Stond toch maar op zolder in de weg te staan.

Heb ook ooit nog eens een cd-i gehad!
MikeBzonderpuntje
Caballero

Nou, dat Led Zep concert zou ik als de wiedeweerga op je pjoeter overzetten middels de digitale uitgang van je MD, die blijft het niet eeuwig doen namelijk....

Enne: taperecorders zijn inderdaad gave dingen. Heb ook ooit zo'n stoere grote gehad. De deur uitgedaan omdat het ding vooral enorm in de weg stond en ik er nooit iets mee deed.

In de categorie hopeloos ouderwetse technische zut heb ik ook nog ergens een 4-sporen cassetterecorder slingeren (om je eigen muziekdemo's mee te kunnen maken), en volgens mij heb ik ook nog een inmiddels hopeloos verouderde multitracker liggen die het doet met Zip-discs. Zip-discs waren ook ooit 'handigere' computercassettebandjes zeg maar.

Oh ja, en ook leuk, er staat hier ook nog ergens een originele Adat: da's een 8-sporenrecorder die het doet met S-VHS cassettes (past natuurlijk ook gewone VHS in, maar dat werkt niet zo goed). Die apparaten waren destijds de bom om goedkoop toch redelijk klinkende opnames te maken. Enige nadeel was (behalve natuurlijk dat je nog steeds moet spoelen) dat zo'n kreng af en toe je banden opvrat omdat het hele systeem op vierdubbele snelheid van een 'gewone' videorecorder werkte. En dan baalde je enorm dat je je unieke opnames kwijt was. Ik heb nog een enorme voorraad Adat tapes liggen die ik eigenlijk nog een keer wil overzetten op mijn pjoeter.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Je gaat er vanuit dat ik dat ook zelf kan? :lol:

Zipjes, dat was errûg belangrijk op grafisch gebied - als ik mijn vrouw moet geloven. Ze kon niet zonder.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Heeft iemand nog een Betamax-speler staan? Die zoek ik nog eentje voor een video-installatie (een project dat nu slaapt, jaren geleden testversie in Ekko geplaatst: Cinema Oblivion 0.1). De betamax heb ik nodig om tientallen b-films op gave fragmenten door te spitten. Ooit heb ik een partij betamax en V2000 banden op de kop getikt. De V2000 was niet moeilijk te vinden hier, maar in Eindhoven om een betamax vragen is natuurlijk niet zo handig...
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ik gebruik nog steeds een mini-disc, maar dan voor het opnemen van bandinterviews die ik afneem. Vanavond om 19.00 uur bijvoorbeeld weer (Rob Caggiano - The Damned Things, Anthrax). Topgeluidje! Maar ja, dat is dan ook het enige waarvoor ik dat ding nog gebruik.