Distant Skies; all-in of optioneel?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Distant Skies; all-in of optioneel?
Ik vraag me iets af, en ik laat jullie graag meebeslissen waar mogelijk, dus daarom ben ik erg benieuwd naar jullie meningen. We zijn klaar met de vertaling van Distant Skies, de opvolger van Sleeping Gods. Maar voordat ie naar de printer gaat, moeten we nog een beslissing nemen. Ik laat de details qua bedragen expres even vaag, maar dit zijn de opties:
1 - We geven alleen de 'Collectors Edition' uit. Hier komt dan onder andere de 'Thunderstorm Isle' uitbreiding bij, metalen munten, een geverfde vliegtuigmini en nog wat andere zaken.
2 - We geven alleen de 'Retail Edition' uit, en daarbij als extra optie los de 'expansion/upgrade pack', met alles wat niet in de retail, maar wel in de collectors zit.
Als we voor 1 gaan dan heeft iedereen alles voor een stuk lagere prijs dan wanneer we voor 2 gaan. Dat scheelt zeker 10 euro. Bovendien komt het expansion/upgrade pack in een lelijke zak waardoor het alsnog in de basisdoos gaat. Maar als we voor 1 gaan hebben jullie geen keuze en 'moeten' jullie voor het all-in pakket gaan als jullie Distant Skies in het Nederlands willen hebben.
Dus, wat heeft jullie voorkeur? En waarom? Ik hoor het graag!
1 - We geven alleen de 'Collectors Edition' uit. Hier komt dan onder andere de 'Thunderstorm Isle' uitbreiding bij, metalen munten, een geverfde vliegtuigmini en nog wat andere zaken.
2 - We geven alleen de 'Retail Edition' uit, en daarbij als extra optie los de 'expansion/upgrade pack', met alles wat niet in de retail, maar wel in de collectors zit.
Als we voor 1 gaan dan heeft iedereen alles voor een stuk lagere prijs dan wanneer we voor 2 gaan. Dat scheelt zeker 10 euro. Bovendien komt het expansion/upgrade pack in een lelijke zak waardoor het alsnog in de basisdoos gaat. Maar als we voor 1 gaan hebben jullie geen keuze en 'moeten' jullie voor het all-in pakket gaan als jullie Distant Skies in het Nederlands willen hebben.
Dus, wat heeft jullie voorkeur? En waarom? Ik hoor het graag!
Keep Exploring Games
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Re: Distant Skies; all-in of optioneel?
Goed dat je zoiets voorlegt aan je potentiële klanten! Nu verklap ik meteen dat ik dat helaas niet ben voor deze titel, want ik heb hem reeds in het Engels gespeeld. Desondanks geef ik graag m'n mening hierover:
Bij spellen als dit wil ik graag alles kunnen ontdekken, dus Thunderstorm Isle zou ik er altijd bij bestellen. Zaken als metalen munten (als ik het me goed herinner betreft het hier metalen stamina tokens) een geverfde vliegtuigmini en gold foil embossing op de doos, doen mij persoonlijk niets. Daarom zou ik een optie 3 willen voorstellen: Gameplay all-in (in één doos). Zodra ik echt moet kiezen tussen deze twee opties, heb ik optie 1, want wegens die Thunderstorm Isle expansion zou ik bij optie 2 waarschijnlijk alsnog het upgrade pack kopen en duurder uit zijn.
Bij spellen als dit wil ik graag alles kunnen ontdekken, dus Thunderstorm Isle zou ik er altijd bij bestellen. Zaken als metalen munten (als ik het me goed herinner betreft het hier metalen stamina tokens) een geverfde vliegtuigmini en gold foil embossing op de doos, doen mij persoonlijk niets. Daarom zou ik een optie 3 willen voorstellen: Gameplay all-in (in één doos). Zodra ik echt moet kiezen tussen deze twee opties, heb ik optie 1, want wegens die Thunderstorm Isle expansion zou ik bij optie 2 waarschijnlijk alsnog het upgrade pack kopen en duurder uit zijn.
-
Iris_
Als ik het spel zou kopen zou ik voor optie 2 gaan. De extra zaken vind ik over het algemeen niet zo interessant (metal coins, playmat, promo's of bijvoorbeeld mini uitbreidingen).
Daarnaast zou ik niet meteen voor Thunderstorm isle gaan, dat komt later wel. Kanttekening dat ik Sleeping gods nog niet heb gespeeld en geen idee heb of ik dit spel ga aanschaffen.
Daarnaast zou ik niet meteen voor Thunderstorm isle gaan, dat komt later wel. Kanttekening dat ik Sleeping gods nog niet heb gespeeld en geen idee heb of ik dit spel ga aanschaffen.
-
Bert_
- Website beheerder
Boeiend dat jullie de vraag hier op het forum gooien!
Mijn interesse zou ook in eerste instantie gaan naar een versie met alle gameplay maar zonder verdere extra's.
Als het tussen optie 1 en 2 gaat dan wordt het wellicht de retail editie. Extra's zijn leuk, maar zo'n grote spellen zijn van zichzelf al niet goedkoop en dan wordt het toch veel, alles samen.
Edit: keuze hangt voor een deel ook af van hoeveel optie 1 duurder zou uitkomen tov optie 2 (zonder dat je de extra's koopt).
Bij Sleeping Gods is het op zich leuk dat je een (gritere) uitbreiding hebt voor wie meer wil. Zo blijft de initiële kost wat lager, en kan je verdiepen wanneer je al weet of het spel je ligt of niet. Enige vervelende is dat de gebieden al wel op de kaart van het basisspel staan, het is dan een frustrerend om te ontdekken dat je er nog niet heen kan.
Mijn interesse zou ook in eerste instantie gaan naar een versie met alle gameplay maar zonder verdere extra's.
Als het tussen optie 1 en 2 gaat dan wordt het wellicht de retail editie. Extra's zijn leuk, maar zo'n grote spellen zijn van zichzelf al niet goedkoop en dan wordt het toch veel, alles samen.
Edit: keuze hangt voor een deel ook af van hoeveel optie 1 duurder zou uitkomen tov optie 2 (zonder dat je de extra's koopt).
Bij Sleeping Gods is het op zich leuk dat je een (gritere) uitbreiding hebt voor wie meer wil. Zo blijft de initiële kost wat lager, en kan je verdiepen wanneer je al weet of het spel je ligt of niet. Enige vervelende is dat de gebieden al wel op de kaart van het basisspel staan, het is dan een frustrerend om te ontdekken dat je er nog niet heen kan.
-
DomusCasa
- Website beheerder
Ik vind dit een lastige keuze. Vooropgesteld dat ik geen idee heb wat de precieze inhoud van de uitbreiding is, noch Sleeping Gods heb (gespeeld) hoop ik dat je iets aan mijn overwegingen hebt!
Meestal gaat mijn voorkeur uit naar gameplay en laat ik cosmetische upgrades voor wat ze zijn. Dat zou pleiten voor een gameplay all-in of optie twee.
In mijn optiek is het voordeel van de tweede optie dat de instapkosten waarschijnlijk lager zijn en dat je na verloop van tijd de uitbreiding kunt toevoegen.
Het nadeel van de tweede optie is in mijn optiek echter dat er ook allerlei cosmetische elementen bij de uitbreiding zitten die je al vanaf het eerste spel wilt kunnen inzetten. Die voelen als mosterd na de maaltijd als je ze pas bij de uitbreiding kunt inzetten.
Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
Meestal gaat mijn voorkeur uit naar gameplay en laat ik cosmetische upgrades voor wat ze zijn. Dat zou pleiten voor een gameplay all-in of optie twee.
In mijn optiek is het voordeel van de tweede optie dat de instapkosten waarschijnlijk lager zijn en dat je na verloop van tijd de uitbreiding kunt toevoegen.
Het nadeel van de tweede optie is in mijn optiek echter dat er ook allerlei cosmetische elementen bij de uitbreiding zitten die je al vanaf het eerste spel wilt kunnen inzetten. Die voelen als mosterd na de maaltijd als je ze pas bij de uitbreiding kunt inzetten.
Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
-
Edwin84
- Elfenkoning
Dit spel is niet mijn genre, dus beantwoord de vraag algemeen wat ik graag zou willen bij een spel.
Denk dat ik dan voor optie 2 ga. Zeker bij een campaign achtige game moet je een vaste groep hebben en geen burn out gevoel na het spelen van de campagne. Dan kun je beslissen of je de uitbreiding nog wilt spelen.
Mijn gevoel zegt dat mensen die de upgrades van materialen willen ook sneller geneigd zijn de uitbreiding te kopen, maar de groep die alleen de basis wil kopen ook geen upgrade hoeft wat resulteert in een totale grotere vraag. Maar dat is mijn gevoel, jij hebt als uitgever wellicht meer data of dat klopt.
Denk dat ik dan voor optie 2 ga. Zeker bij een campaign achtige game moet je een vaste groep hebben en geen burn out gevoel na het spelen van de campagne. Dan kun je beslissen of je de uitbreiding nog wilt spelen.
Mijn gevoel zegt dat mensen die de upgrades van materialen willen ook sneller geneigd zijn de uitbreiding te kopen, maar de groep die alleen de basis wil kopen ook geen upgrade hoeft wat resulteert in een totale grotere vraag. Maar dat is mijn gevoel, jij hebt als uitgever wellicht meer data of dat klopt.
-
ijsvogel
- Meeple
Ik ben een potentiële klant. Ik wacht voor Distant Skies in elk geval op de NL uitgave.
Ik zou het liefste de mogelijkheid hebben voor alle gameplay. Dus Basis + Thunderstorm Isle. Het is een domper dat de uitbreiding blijkbaar alleen gekocht kan worden in combinatie met munten en geverfde dingen want daar heb ik geen interesse in.
Een lelijke verpakking maakt mij niet zoveel uit stop het toch in de basis doos, maar ik kan me voorstellen dat dat minder lekker verkoopt.
Van deze 2 opties weet ik niet zeker wat ik zou willen want beide heeft niet de voorkeur. Zal dan aankomen op prijs vrees ik.
Ik zou het liefste de mogelijkheid hebben voor alle gameplay. Dus Basis + Thunderstorm Isle. Het is een domper dat de uitbreiding blijkbaar alleen gekocht kan worden in combinatie met munten en geverfde dingen want daar heb ik geen interesse in.
Een lelijke verpakking maakt mij niet zoveel uit stop het toch in de basis doos, maar ik kan me voorstellen dat dat minder lekker verkoopt.
Van deze 2 opties weet ik niet zeker wat ik zou willen want beide heeft niet de voorkeur. Zal dan aankomen op prijs vrees ik.
-
Duiker
- Gouverneur
Thanks voor alle reacties tot zover.
Ik kan inderdaad ook kijken naar een 3e optie; de Thunderstorm Isle uitbreiding en de cosmetische upgrades los aanbieden, of Thunderstorm Isle aan het basisspel toevoegen en de upgrade los. Maar ook dit is niet ideaal; je hebt dan bv een ongeverfde vliegtuigminiatuur in het 'basisspel' en een geverfde in de upgrades, dus dan heb je er 2.
Ik kan inderdaad ook kijken naar een 3e optie; de Thunderstorm Isle uitbreiding en de cosmetische upgrades los aanbieden, of Thunderstorm Isle aan het basisspel toevoegen en de upgrade los. Maar ook dit is niet ideaal; je hebt dan bv een ongeverfde vliegtuigminiatuur in het 'basisspel' en een geverfde in de upgrades, dus dan heb je er 2.
Keep Exploring Games
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
Ik heb de Engelse deluxe en ben dus niet je doelgroep, maar ik zou gegeven de keus altijd de deluxe kiezen. Al kunnen de mini’s me gestolen worden, evenals de metalen muntjes (de kartonnen schijfjes voelen veel fijner), dat vliegtuigje is een kek dingetje.
En Thunderstorm isle ziet er vet uit.
Kortom waarom 90% van een spel in de markt zetten. Voor die paar euro meer of minder zal niemand het laten liggen, binnen het redelijke uiteraard.
Ik zou de mini’s en klokje en metal als extra aanbieden voor de completionists.
Test wel effe dat alles in de doos past.
En Thunderstorm isle ziet er vet uit.
Kortom waarom 90% van een spel in de markt zetten. Voor die paar euro meer of minder zal niemand het laten liggen, binnen het redelijke uiteraard.
Ik zou de mini’s en klokje en metal als extra aanbieden voor de completionists.
Test wel effe dat alles in de doos past.
-
Jerome
- Gouverneur
Ik ben een mogelijke klant maar moet vooraf bekennen dat Sleeping Gods (NL) ongespeeld op zolder staat wegens gebrek aan tijd. Wel is die Sleeping Gods compleet met alle uitbreidingen en bling want ik leid aan FOMO en ben dol op mooie dingetjes
Dus, áls ik Distant Skies koop dan ga ik per definitie voor het volledige pakket.
Dus, áls ik Distant Skies koop dan ga ik per definitie voor het volledige pakket.
-
RDW
- Jakkiebak!
Ook ik ben een potentiele klant en mijn voorkeur ligt toch bij optie 1. Ben completionist (?) en heb bij Sleeping Gods al gemerkt dat is toch alles wil hebben. Alles in één keer tegen een lagere prijs is wat ik wil.
-
Aras
- Geheim Genootschap
Ja, ditJerome schreef: Ik ben een mogelijke klant maar moet vooraf bekennen dat Sleeping Gods (NL) ongespeeld op zolder staat wegens gebrek aan tijd. Wel is die Sleeping Gods compleet met alle uitbreidingen en bling want ik leid aan FOMO en ben dol op mooie dingetjes![]()
-
Duiker
- Gouverneur
Dank voor alle reacties, ik heb een helder beeld van wat de 'hardcore' gamer wil, of in elk geval de gamer die op BSM actief is. Binnenkort meer nieuws over eventuele opties, prijs, release date en pre-orders 
Keep Exploring Games
-
siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Wij hebben de Engelse versie al, dus daarom niet gereageerd. Maar wil wel even een compliment geven, want vind het heel tof dat je als uitgever zo dicht bij de klanten staat. Ongetwijfeld zal BSM niet de doorsnee van de bordspel community zijn maar voor een forum vind ik dit toch best een actief gebeuren. Dus leuk om te zien dat je dan hier ook actief bent.Duiker schreef: Dank voor alle reacties, ik heb een helder beeld van wat de 'hardcore' gamer wil, of in elk geval de gamer die op BSM actief is. Binnenkort meer nieuws over eventuele opties, prijs, release date en pre-orders![]()
-
Duiker
- Gouverneur
Ik zit hier al sinds 2005, dus ik weet eigenlijk niet beter. Maar ja, ik vind het wel zeker belangrijk om betrokken te zijn bij de community en nooit zomaar 'top down' beslissingen er doorheen te drukken.
Keep Exploring Games