Dagmar schreef: vr 23 aug 2024, 09:53
Ik ben al zo oud dat ik de spellen die jullie als “oud” beschrijven kocht toen ze nog spiksplinternieuw waren. En nu voel ik me ook oud. Bedankt mensen. En dan moet ik dit weekend ook nog mijn eerste varifocale bril gaan ophalen.
Varifocaal ook hier check.
.. niet allemaal aan collectie toegevoegd maar wél onlangs (opnieuw) geprobeerd (dwz maximaal een jaar geleden):
Clans: geinig uitgedacht maar te gedateerd.
Eufraat: hernieuwde kennismaking is matig bevallen. Uitstekend spel maar te chaotisch wat mij betreft. Er was een tijd dat ik dat écht spannend vond.
Abalone: lag compleet en wel op vakantieadres. Geen bal aan.
Tichu: hernieuwde kennismaking (mét nieuwe versie ook nog, met die slechte achterkanten) is wel bevallen tijdens vakantie. Het is lang geen klaverjas maar leuk zat. En klaverjas is een no go in ons gezin helaas.
Over "wat is nou ouder?" Voor mij zijn spellen van vóór we kinderen kregen "oud" en spellen van toen we weer tijd kregen om zélf te spelen (en ze soms al meededen) "nieuw". Met een gat ertussen van 2007 tot pakweg 2014... precies de tijd van de eerste spellenexplosie, zeg maar. We hadden dus wat in te halen, maar dat geheel terzijde.