Parkeren & openbaar vervoer - Spiel 2024

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Parkeren & openbaar vervoer - Spiel 2024

Bericht door Bart »

De organisatie van SPIEL raadt automobilisten aan om te parkeren op P2 (route) of P10 (A52 afrit 26), om te grote verkeershinder aan de Messehallen te minimaliseren. Er zal getracht worden om binnenkomende bezoekers rechtstreeks naar P2 en P10 te leiden.

Indien mogelijk wordt ook aangeraden om gebruik te maken van het openbaar vervoer en Park&Ride-terreinen buiten het stadscentrum. Met het openbaar vervoer is zijn de beurshallen het makkelijkst en in slechts 12 minuten te bereiken met de U11 metro vanaf het centraal station van Essen.

Nuttige informatie over de parkeerterreinen:
  • P2 en P10 zijn de twee grootste parkeerterreinen en meer dan 3/4 van alle parkeerplekken van de beurshallen zijn beschikbaar voor bezoekers van Spiel.
  • Er rijden gratis pendelbussen van en naar beide parkeerterreinen, op P2 van 8:00 tot 20:00 en op P10 van 8:30 tot 20:00.
  • Op P10 vertrekken de bussen zodra ze vol zijn of uiterlijk elke 15 minuten.
  • Op P2 rijden bussen die het achterste gedeelte van het parkeerterrein bedienen, aangezien P2 ook op loopafstand van de beurs is.
  • De bussen doen er ongeveer 15 minuten over om van P10 naar het beursgebouw te rijden, enigszins afhankelijk van het verkeer.
  • Messe Essen biedt ook parkeerplaatsen voor mindervaliden. Hiervoor kan rechtstreeks contact opgenomen worden met de stewards. De bussen zijn ook uitgerust met een oprijplaat en de chauffeurs bieden hulp indien nodig.
Afbeelding
Nautilus
Regenmaker

Re: Parkeren & openbaar vervoer - Spiel 2024

Bericht door Nautilus »

Tip: ga direct naar P10. Vandaag een uur lang in de file gestaan bij P2: vsn 08:30 - 09:30. Daarna bleek deze vol te zijn.
yvof
Professor Pimpel

Bericht door yvof »

Dit heb ik ook regelmatig meegemaakt. Nu zet ik hem altijd op p10. Ging gisteren prima!
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Mijn ervaring met P10 is, dat er weinig pendelbussen rijden voor de mensenmassa's die er komen. En vaak staan ze nog vast in het verkeer op weg naar de Messe. Eén keer gedaan, en toen waren pas tegen 11.00 uur binnen. En we waren vroeg vertrokken.
Afbeelding
Henri Jans
Jakkiebak!

Bericht door Henri Jans »

Als je op P2 wilt parkeren moet je er vroeg zijn. Wij waren er een paar minuten over 8 en toen waren er denk ik nog hooguit een plek of 25 schat ik. Is wel ideaal gelegen, want de pendelbus heb je van daaruit echt niet nodig. Het is een dikke 5 minuten lopen tot de hal.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Parkeren in de Lührmanstrasse, vier minuten lopen. Heerlijk.
Stoopie
Professor Pimpel

Bericht door Stoopie »

Henri Jans schreef: vr 04 okt 2024, 08:27 Als je op P2 wilt parkeren moet je er vroeg zijn. Wij waren er een paar minuten over 8 en toen waren er denk ik nog hooguit een plek of 25 schat ik. Is wel ideaal gelegen, want de pendelbus heb je van daaruit echt niet nodig. Het is een dikke 5 minuten lopen tot de hal.
Dit klopt niet. Wij hebben gisteren en vandaag op P2 gestaan. Gisteren waren we er iets na 9 uur en toen wij richting de Messe liepen werd P2 gesloten, dus rond 9:15. Vandaag om 8:30 op P2 en toen was er nog volop plek.
Henri Jans
Jakkiebak!

Bericht door Henri Jans »

Oke, goed om te weten voor volgend jaar. Dan moeten er nog parkeerplaatsen aan de achterzijde zijn geweest. Wij kwam redelijk vooraan te staan en daar was het zo goed als vol. Bedankt voor de aanvulling.
gsus77
Jakkiebak!

Handige Spiel links! - Spiel 2024

Bericht door gsus77 »

Moest er iemand morgen nog naar Spiel gaan en parkeren op P10.
Dit jaar ipv aan te schuiven achteraan voor de bus ga je gewoon naar de kassa. Ze hebben hekken geplaatst zodat je langs de kassa moet voor je naar de bussen kan.
Just ter info
Groeten uit Leuven

Gunther & co
Plaats reactie