"Ik vind Pixies een opmerkelijk, klein kaartspelletje. De creaties in het artwork heb ik mixed feelings bij. Enerzijds is het origineel, creatief en opvallend. Anderzijds vind ik dat de verwachting die de titel en het doosje creëren (schattige, sprookjesachtige boswezentjes) niet wordt waargemaakt. Naar mijn mening zijn er weinig kaartjes écht schattig, zie je vooral bestaande dieren (van bosmateriaal gemaakt) en zijn er zelfs een paar, beetje ‘creepy’ kaarten bij. Echt enthousiast over de looks ben ik dus niet. Het spelverloop daarentegen? Daar zit wat mij betreft de werkelijke schoonheid van het spel. De regels zijn eenvoudig, snel uit te leggen en door de relatief grote geluksfactor is het niet alleen toegankelijk, maar blijft het ook spannend tot het einde. Je moet alleen geen probleem hebben met meerdere puntentellingen en elkaar bewust dwarsbomen. En goed om te weten: de speelervaring verschilt per spelersaantal. Bij 2 spelers heb je meer grip en is het wat tactischer. Bij 4-5 spelers wordt het onvoorspelbaarder en krijg je er interessante interactie voor terug. Al met al een prima filler. Zeker als je het artwork kunt waarderen!"
Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review.