Vrijwilligers gezocht voor testen spelontwerp

Voor wie buiten clubverband op zoek is naar medespelers of voor wie een spellenclub wil oprichten.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.
marion168
PIONier
Persoonlijke Ondertitel: Game designer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Vrijwilligers gezocht voor testen spelontwerp

Bericht door marion168 »

Beste spelliefhebbers,

Het testen van prototypes van bord- en kaartspellen is een belangrijk onderdeel in het ontwerpproces. Ik ben op zoek naar vrijwilligers in de regio Hilversum die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd een of meerdere spellen te spelen tijdens een testsessie. Zo’n avond duurt ongeveer 2-3 uur.

Sinds begin 2010 ben ik bezig met een aantal spelontwerpen voor de internationale spellenmarkt. Al mijn spelontwerpen onderscheiden zich door originele thema’s en vernieuwende spelmechanismen. De meest bruikbare spelconcepten worden uitgewerkt in werkende prototypes die mooi vormgegeven zijn. Ook al zijn mijn spelontwerpen geen definitieve eindproducten, de vormgeving van de prototypes geven wel de look-and-feel aan van het uiteindelijke spel. Bovendien bedenk ik voor elk spelconcept een merknaam, logo en verpakkingsontwerp. De spelregels worden uitgelegd in heldere, geïllustreerde infographics.

Ik bedenk intelligente familiespellen toegankelijk voor een breed publiek. Een spelletje duurt gemiddeld 15-60 minuten. De spelregels zijn eenvoudig en overzichtelijk. Mijn doelgroep is dan ook mensen die eens in de zoveel tijd een (paar) uur een spelletje willen spelen en niet een half uur bezig hoeven te zijn om de spelregels te doorgronden.
Naast een gezonde dosis geluk, vergt het inzicht, concentratie en intelligentie van de spelers. Ook al ontwerp ik geen complexe spellen voor de hard-core gamers, streef ik naar voldoende diepgang zodat het interessant blijft om ze te spelen.

Wil jij mijn prototypes testen?
• Kaartspel T3 (werktitel)
Liefhebbers van: Rummikub, Set, Phase 10, Taki of Uno spelen ook zeker graag mijn T3-kaartspel.
Interesse? Meld je aan als testspeler.

• Strategische (semi)abstracte bordspellen:
Suo-Kyoto (werktitel)
TNT-bordspel (werktitel)

Liefhebbers van: Sudoku, Kakuro, Quarto, Katoiz, Isis & Osiris, Genius, Rollit, Exago, Pentago, High Five, of On Top etc... vinden de twee strategische bordspellen die ik wil testen ook vast leuk om te spelen. Maar elke vergelijking van mijn bordspellen met bestaande spellen is misplaatst. Het revolutionaire spelbord en innovatieve spelmechanisme, zorgt dat ze eigenlijk nergens mee te vergelijken zijn.

• Partygame kaartspel
1eID-kaartspel (werktitel)
Liefhebbers van: 30 Seconds, OnvoorSpelbaar, Geloof ‘t of niet, Taboo, Gut Gefragt, zijn vast ook uitstekende kandidaten voor het spelen van mijn party-kaartspel.

Wil jij (een van) de eerste ter wereld zijn die deze nieuwe spellen gespeeld heeft voordat het in 2011-2012 in de winkel ligt?
Hier is je kans: meld je aan als vrijwilliger voor een testsessie! Mail me als je vragen hebt. Geef je spelvoorkeur aan en meldt op welke dagen je evt. beschikbaar bent.
Om mee te kunnen spelen moet je een geheimhoudingsverklaring tekenen.

Mail voor meer info: mariondebacker@gmail.com

Ik kijk er naar uit!
Marion de Backer
Marion de Backer
Studio De Backery

mariondebacker@gmail.com
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Re: Vrijwilligers gezocht voor testen spelontwerp

Bericht door JeVo »

Hi Marion,

ik ben wel benieuwd naar je ideeen, ik denk dat ik wel met je mee wil testen.
Een mailtje naar je mailbox komt er binnenkort aan.

JeVo
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
olafpieters
Spelauteur

Bericht door olafpieters »

marion168 schreef:Wil jij (een van) de eerste ter wereld zijn die deze nieuwe spellen gespeeld heeft voordat het in 2011-2012 in de winkel ligt?
Marion,

Heb je dan al een uitgever gevonden voor één of meer van je spellen?

Of wil je ze in eigen beheer gaan uitgeven?
marion168
PIONier

Bericht door marion168 »

Hoi Olafpieter,

Ik wil ze uit laten geven door meerdere spellenfabrikanten. Het kaartspel zou ik eventueel zelf uit kunnen geven, maar ik heb nog geen ervaring met distributie en denk dat een gerenommeerde uitgever daar beter in is.

Heb je daar toevallig ervaring in. Ken je mensen in die wereld?

Marion
Marion de Backer
Studio De Backery

mariondebacker@gmail.com
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Misschien ook wel handig om te vermelden waar ongeveer in het land je de spellen uit gaat testen. Ik bedoel om nou helemaal naar het andere kant van het land te rijden vind ik wat ver gaan om spellen te testen.

Ik neem aan Hilversum. Beetje te ver weg voor mij. Wellicht is het iets voor anderen.
Afbeelding
olafpieters
Spelauteur

Bericht door olafpieters »

marion168 schreef:Hoi Olafpieter,

Ik wil ze uit laten geven door meerdere spellenfabrikanten. Het kaartspel zou ik eventueel zelf uit kunnen geven, maar ik heb nog geen ervaring met distributie en denk dat een gerenommeerde uitgever daar beter in is.

Heb je daar toevallig ervaring in. Ken je mensen in die wereld?

Marion
Marion,

Een geschikte uitgever zoeken voor je spel is één ding, maar die uitgever ook nog zó geïnteresseerd krijgen dat ie het daadwerkelijk wil gaan uitgeven, is een tweede.

Zo te horen zit je nu in de testfase.

Wat ik je kan aanraden is om ze snel mogelijk een spelconcept dat speelbaar is en nog niet aan een ander publiek dan je eigen test clubje is getoond, bij de belastingdienst te laten registreren (akte van onderhandse zaken).

Maak dan een zo mooi en functioneel mogelijk prototype en demonstreer dat op plekken waar ook uitgevers rondlopen (Ducosim of de auteurs bijeenkomst in Göttingen bijvoorbeeld).

Zorg dat je regels waterdicht zijn.

Je kunt uitgevers ook per mail op de hoogte brengen, maar de kans dat het dan op de grote hoop belandt en je nooit meer wat hoort, is groot.

Beter is het om het persoonlijk te kunnen demonstreren.

Lid worden van Stichting Spel Auteurs Nederland (SAN) is ook aan te raden.

Je krijgt dan de kans om met veel auteurs in contact te komen en informatie uit te wisselen.

Hier een lijst met uitgevers:
http://www.bordspel.com/links/uitgever.html

In eigen beheer uitgeven is een heel ander verhaal.

Praat met schrijvers die daar ervaring mee hebben (in Nederland bijvoorbeeld Ghislaine van den Bulk, Martyn F. en Sabine Opstelten).

Zij kunnen je vertellen wat daar allemaal bij komt kijken (heel wat).

Succes!

Olaf
marion168
PIONier

Bericht door marion168 »

Olaf, bedankt voor je uitgebreide reactie en tips.
Marion
Marion de Backer
Studio De Backery

mariondebacker@gmail.com
Eef
PIONier

Bericht door Eef »

Kijk op http://bordspel.gasthuis.com. De bordspelgroep/club van Hilversum. Er zijn daar waarschijnlijk wel lieden die je spel willen testen.

Mvg,

Eef