Een van de mooiste spellen in mijn kast is Parks. De Amerikaanse National Parks die je in dit spel bezoekt, staan op mooi geïllustreerde kaarten die je je onmiddellijk zin geven om op vakantie te gaan. Vorig jaar verscheen Parks Roll & Hike een roll & write nakomeling van Parks. Het spel zag er weer mooi verzorgd uit dus ik hapte toe.
Lees verder op: https://www.spellengek.nl/parksrollhike/
Spellengek recenseert: Parks Roll & Hike
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Spellengek recenseert: Parks Roll & Hike
Laatst gewijzigd door Dagmar op di 30 dec 2025, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Spellengek recenseert: Parks Roll & Hike
Oei, dat is niet mals. Goed dat je dat zo helder opschrijft. Er zijn mensen die dit trouwens ook over het basisspel van Parks zeggen. Ik ben daar (nog) niet, want de mensen hier in huis hebben nog veel lol met het rondwandelen tussen die prachtige kaarten, maar toch... enfin, omdat je ernaar verwijst, ben ik benieuwd wat volgens jou dan wél de steengoede roll & write spellen zijn die je geprobeerd moet hebben? Een lijstje van de expert?
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Dank voor je reactie!
https://www.spellengek.nl/10-leuke-roll-write-spellen/
In dit blogje heb ik een tijdje terug mijn favorieten op een rijtje gezet.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ah, mooi! Gemist,of weer vergetenDagmar schreef: wo 15 jan 2025, 14:15 Dank voor je reactie!
(die RenW van Rajas is wel echt heel goed vind ik trouwens, net als Clever natuurlijk... de rest: vermakelijk zat...)
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb dit zelf ook wel een beetje bij Parks, tenminste met lage spelersaantallen. Het mag van de rest van het gezin niet weg, maar ik zou zelf nooit voorstellen het te spelen.
Verder breek ik graag een lans voor Metrolijn, dat ontbreekt in het lijstje van Dagmar. Maar die ken je vast al.
Verder breek ik graag een lans voor Metrolijn, dat ontbreekt in het lijstje van Dagmar. Maar die ken je vast al.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ja, idd, Parks met twee is een wat makkelijke walk through the park. Met drie is het al een stuk drukker op het paadje, wat leuk is. Verder is het natuurlijk gewoon een zoveelste grondstoffen-verzamel-en-inwissel spelletje in een heel mooi jasje. Enfin, ook hier zijn de kinderen er dol mee en dat alleen al is een hoop geluk.Peter Hein schreef: wo 15 jan 2025, 15:09 Ik heb dit zelf ook wel een beetje bij Parks, tenminste met lage spelersaantallen. Het mag van de rest van het gezin niet weg, maar ik zou zelf nooit voorstellen het te spelen.
Metrolijn ken ik toch niet,hoor. Links laten liggen en hebben wel Next Station in huis gehaald, waarna de behoefte aan Metrolijn extra afnam. Op de schier oneindige lijst ermee dan maar...
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Voor wat het waard is: ik vind Metrolijn echt een stuk leuker dan Next Station.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Ik vind Metrolijn ook leuker dan Next Station, maar toen ik dit blogje schreef bestond Metro nog niet. Dus vandaar dat hij er niet op staat. Als ik het lijstje nu had gemaakt, dan was hij er waarschijnlijk wel opgekomen.