Kijkend door mijn lijst zijn er veel natuurspellen, wat ik een erg leuk thema vind. En voor sommigen spellen die wellicht (te) veel op elkaar lijken, ik vind ze voldoende verschillend om in de collectie te hebben.
Overigens speel ik bijna altijd samen met Siepie, dus er zijn grote overeenkomsten in onze lijsten, maar toch ook voldoende verschillen vond ik om hier dan ook mijn lijstje te plaatsen. Toch best leuk om te zien hoe je dan spellen toch anders waardeert (of is misschien gewoon het lijstje te kort?)
In bezit: 43
Gespeeld(al dan niet volledig): 46
Carcassonne
Ondertussen alweer een oudje, een simpel spelletje, maar ik blijf hem gewoon leuk vinden. Misschien komt het ook omdat ik deze vaak win?
Cascadia
Natuur en tile placement. Tegellegspellen vind ik gewoon enorm leuk.
Castles of Burgundy
Wij hebben de hele dikke Special Edition gekocht zonder eerst een eerdere variant te hebben gespeeld. Zoveel goeds over gehoord. En deze is inderdaad erg goed. Deze luxe variant is een plaatje op tafel. Ben wel gevoelig voor mooie materialen, dat voegt echt iets toe aan de spelbeleving. Dice placement vind ik ook erg leuk.
Solospel met doelstellingen die je moet halen. Thematisch klopt het spel met hetgeen je doet. Eerste keer viste ik de zee leeg en ging ik met mijn doelstellingen letterlijk de boot in.
Leuk thema en cartoony stijl. Spellen die niet zo mainstream zijn en gewoon anders zijn, zoals deze zijn ook wel eens een leuke ontdekking. Hutten bouwen, pizza eten en speelgoed. En dan ook nog honden en katten.
Minigames in een groter spel met verschillende mechanismes en je bent tegelijk aan de beurt, dus downtime is er (nagenoeg) niet. Leuk en vernieuwend thema: kaas maken!
Harmonies
Mooi spelmateriaal, leuke puzzel en natuur.
Het thema past erg leuk bij het spel mechanisme. Ook leuk dat de karakters net iets anders kunnen allemaal.
Makkelijke regels, asynchrone mogelijkheden, erg leuk met twee spelers. Ik houd ook erg van dit soort abstracte spellen. Het thema is er ook nog leuk bij verzonnen. En het materiaal is zeer mooi.
Dice placement, en 'natuur' (weer), hoewel het om een dierentuin gaat. Leuke puzzel ook weer.
Coop, ook altijd leuk en het thema past goed bij hetgeen je doet.
Grand Austria Hotel
Dice placement! En een leuk thema wat goed bij het spel past.
Heat
Werkt ook heel goed met 2 door de automa. Zonder de automa zou het niet zo goed uit de verf komen met 2 spelers, dus die doen we er elke keer bij.
Meadow
Natuur, prachtige kaarten. Zeer benieuwd naar het Adventure Book wat in de kast ligt, maar we nog niet gespeeld hebben.
Hiken, natuur, erg mooi spel.
Sleeping Gods
Groot avontuur, vele mogelijkheden. De opvolger Distant Skies zou gestroomlijnder zijn. Zeer benieuwd naar, maar hebben we nog niet gespeeld. Ligt wel in de kast.
Zo schattig met de panda's. Mooi spelmateriaal ook weer.
Prachtig spel, Parks on sterroids. Deel twee komt binnenkort binnen.
Wingspan
Leuk thema, alleen moet je af en toe wel geluk hebben met de dobbelstenen. Bij voorkeur spelen we deze met twee, omdat het anders veel te lang duurt.
Wyrmspan
Ik vind de vogels leuker, maar hier heb je minder met geluk te maken, omdat er geen dobbelstenen aan te pas komen.