Spellengek recenseert: Meadow Adventure Book

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Roger (spellengek)
Rooster Booster

Spellengek recenseert: Meadow Adventure Book

Bericht door Roger (spellengek) »

De Meadow Adventure Book is een campagne-uitbreiding die bestaat uit zes scenario’s die gespeeld worden op de bladzijden van een boek dat gemaakt is van mooi dik karton. Dit boek staat voor de verschillende manieren waarop je van de natuur kan genieten. Zo kan je een wandeling in een polderlandschap maken waar molens draaien, maar ook op een uitkijktoren klimmen, een ballonvaart maken of zelfs een grot verkennen.

Afbeelding
(Klik op de afbeelding)
Pura Vida
Kardinaal

Re: Spellengek recenseert: Meadow Adventure Book

Bericht door Pura Vida »

Leuke recensie. Mooi spel inderdaad. Omdat het toch vrij recht voor zijn raap setjes verzamelen is, was het thematische wel snel weg bij ons. Het zijn alleen maar mooie plaatjes, waarbij slechts de symbolen ertoe doen. Er zijn spellen met een natuurthema waarbij het thematische beter is geïntegreerd met de spelmechanismen. Om die reden heb ik Downstream destijds laten zitten.
Als ik je goed begrijp is dit 'boek' dus na die eerste keer alsmaar opnieuw te beleven, met verschillende herspeelbare scenario's? Dat is dan toch een streepje erbij voor mij. Als het dan ook nog eens in de basisdoos zou passen...?
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Helaas, het past niet in de basisdoos er bij. Misschien lukt het net als je de doosjes met het materiaal per scenario vervangt door ziplockjes en de doosjes weggooit.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: zo 08 jun 2025, 13:14 Helaas, het past niet in de basisdoos er bij. Misschien lukt het net als je de doosjes met het materiaal per scenario vervangt door ziplockjes en de doosjes weggooit.
Dat klinkt toch als mogelijk. Overigens net weer eens een potje gespeeld, aangestoken door je verhaal. Veel concurrentie op beide borden, allebei 55 punten én een gelijk aantal ontdekkingen. Dat is toch een aanbeveling.
Afbeelding
Carrie
Veenboer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Carrie »

Leuke recensie. De twee uitbreidingen (Downstream) en deze liggen hier nog op de Pile of Opportunity. Maar we houden erg van Meadow dus zeer benieuwd waren we naar o.a. deze. Gaat helemaal goed komen met het speelplezier als ik het zo lees. :D