Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Uitleg & Review van het spel "Slay the Spire: The Board Game", uitgegeven door Contention Games, door Nox' Spellenzolder.
1-4 Spelers
30-150 Minuten Speeltijd
Voor meer over bordspellen, ga naar http://www.bordspelmania.eu/index.php
00:00 - Intro
01:07 - Wat zit er in de doos?
02:55 - Opzetten v/h Spel
06:35 - Speluitleg
21:09 - Review
Nadeel is dat in de tijd dat je het bordspel speelt je 10 potjes van de video game had kunnen doen, en dus ook 10x meer had kunnen leren over het spel. Beide zijn toch wel een beetje anders.
Vermeldenswaardig is dat er verschillende edities zijn van StS:TBG, ik heb een superdure deluxe, en ik zou zeggen dat die niet echt het geld waard is, er zijn tegenwoordig goedkopere retail versies op de markt. Die zijn net zo goed.
Als je net als ik erg slecht bent in de video game, in het bordspel kun je gewoon doen dat upgraded kaarten zo blijven, en je bij het volgende potje automatisch sterker bent. Puristen zijn niet slecht in de video game, dus hun mening kun je gewoon negeren.
Mij viel deze helaas erg tegen; veel van hetzelfde en nagenoeg geen story. Niet dat ik volop story zoek, maar dit is wel erg dun, voor mij zijn daarin 7th Continent en Sleeping Gods ideaal. Slay the Spire voelde nogal als lege huls voor vaste m’n medespeler en mij. Dan zijn wij ook niet bekend met het videospel; misschien ligt de echte doelgroep daar?
Het videospel draait om de gameplay niet het verhaal.
Het is een mix van Roguelite en Deckbuilding waarbij je vaak opnieuw begint, steeds beter wordt en steeds kleine verbeteringen vrijspeelt.
Dit lijkt me lastig verpakken in een bordspel. In de videogame merk je weleens na 5 minuten dat je een slechte start hebt gemaakt en liever opnieuw begint. Met een bordspel is dat gedoe.