Post hier alles wat je wil delen met onze lezers: verslagen, ontdekkingen, leuke foto's, fijne verhalen, ontmoetingen met BS'ers (bekende spelers),... We willen het dolrgraag lezen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Alle exemplaren van Feya's swamp waren al voor de opening van de beurs opgekocht door standhouders. Stonden 150 personen voor in de rij. Hier staat een hele discussie over hoe dat gegaan is https://boardgamegeek.com/thread/3597372/essen-sale.Renehindriks schreef: za 25 okt 2025, 15:49
Tegen beter weten in, heb ik me de eerste dag tóch gehaast naar Feya's Swamp, maar om 10:05 bij de stand, was het al uitverkocht.
Het verbaast mij ook enigszins. Het is gebaseerd op Kaivai, wat bij mijn weten destijds nooit echt een hoogvlieger is geweest. Ik kan me voorstellen dat vooral het feit dat het door Helge Ostertag (van o.a. Terra Mystica) is ontworpen wat hype veroorzaakt.Edwin84 schreef: za 25 okt 2025, 19:20 Dat verhaal van Freyas Swamp: wat maakt dat spel zo bijzonder?
Doet me denken aan Woodcraft. Iedereen moest het hebben en overal uitverkocht op Spiel.
Ik heb daarna nooit iemand gehoord die het speelde en vertelde dat het een heel goed spel was of op tafel gezien in de spellenclub.
In februari is iedereen Freyas Swamp vergeten en van de 100 of 150 verkocht exemplaren die nu weg zijn staan er nog 25 in shrink in de kast ben ik bang.
Het heeft meer mee te maken dat een spel al voor het begin van de beurs is uitverkocht. Een paar jaar geleden was dit ook zo met Great Western Trail Argentina. Die voor de start van de beurs door standhouders werd opgekocht zonder dat bezoekers de kans kregen om te kopen.Edwin84 schreef: za 25 okt 2025, 19:20 Dat verhaal van Freyas Swamp: wat maakt dat spel zo bijzonder?
Doet me denken aan Woodcraft. Iedereen moest het hebben en overal uitverkocht op Spiel.
Ik heb daarna nooit iemand gehoord die het speelde en vertelde dat het een heel goed spel was of op tafel gezien in de spellenclub.
In februari is iedereen Freyas Swamp vergeten en van de 100 of 150 verkocht exemplaren die nu weg zijn staan er nog 25 in shrink in de kast ben ik bang.
Dat lijkt me ook enorm frustrerend, maar daar hebben ze toch regels voor? En ik zag ook excuses van de uitgever over het feit dat ze weinig meegenomen hadden. Maar dat ze dat in mei al moesten bepalen en toen geen idee hadden van de hype die zou komen. Ik heb niet heel de discussie gelezen maar kreeg niet het idee dat er regels zijn overtreden.Nautilus schreef: zo 26 okt 2025, 09:53
Het heeft meer mee te maken dat een spel al voor het begin van de beurs is uitverkocht. Een paar jaar geleden was dit ook zo met Great Western Trail Argentina. Die voor de start van de beurs door standhouders werd opgekocht zonder dat bezoekers de kans kregen om te kopen.
Ja, vooral Hal 3 was werkelijk niet om door te komen. Pas na 17:00 kon je daar een beetje doorlopen in de gangpaden. Als je er niet naar een specifiek spel zocht, kon je er beter wegblijven.Dagmar schreef: ma 27 okt 2025, 13:06 Afdronk: ik heb het naar mijn zin gehad, leuke spellen gedaan, leuke mensen ontmoet, maar wat was het ongelofelijk druk. Daar kon ik dit jaar wat minder goed tegen, maar dat kan aan mij liggen.