Het jaar zit er op. Ik hou wel van statistieken, vandaar dat ik vorig jaar begon aan BGStats. Ik hou lang niet alles bij, maar wel een aantal dingen. Dit is mijn 2025 in cijfers.
Ik speelde 321 potjes op 9 verschillende locaties. Ik heb gespeeld met 21 verschillende personen. De H-index was 6. Wat wel aangeeft dat ik veel verschillende spellen heb gespeeld. Het totaal van 321 potjes is behaald met maar liefst 110 verschillende spellen. Wat betekent dat ik een spel gemiddeld 2,91 keer heb gespeeld.
December was de drukste maand met 55 potjes. April juist de rustigste maand met slechts 8 potjes. Van de in totaal 321 potjes, speelde ik er 306 samen met mijn vrouw en eventuele andere spelers. 69 procent van de spellen heb ik thuis gespeeld. Mijn winstpercentage was 39%.
De top drie aan spellen:
1. Hitster (inclusief uitbreidingen en Bingo): 45 x
2. Bing Boing: 24 x
3. Piña Coladice: 21 x
Dus vooral de snelle familiespelletjes. Zeker niet mijn meest gewaarde spellen, maar vermaak is vermaak.
2025 in cijfers
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: 2025 in cijfers
Ik ben ook dol op statistiekjes, ik hou al iets langer de sessies bij in BGStats. Ik heb afgelopen jaar niet alles erin gezet, in 2024 had ik namelijk alles uit BGA erbij gezet en dat "vervuilde" mijn statistieken toch wel. Dus ik heb enkel wat solo sessies uit BGA over genomen en als we echt samen thuis tegen elkaar iets gespeeld hebben.
Ik heb wel potjes op beurzen ook genoteerd, terwijl er meestal niet een volledig spel is gespeeld. Maar die tellen dus wel mee in de aantallen.
Ik kom dan uit op 252 potjes , 109 verschillende spellen, waarvan er 85 nieuw voor mij waren. Ik speelde op 13 verschillende fysieke locaties (BGA wordt ook als locatie genoteerd en zou dan de 14e zijn). Voor zover ik kan achterhalen, speelde ik met 14 verschillende mensen. De meeste keren speelde ik met mijn partner: 190 keer. En het vaakst speelde ik gewoon thuis: 156 keer + 40 keer op BGA wat ook vanuit huis was
.
Ik kijk niet naar winstpercentage, want eigenlijk interesseert me dat niet. Ik noteer wel altijd de scores, maar is meer om dat ik het leuk vind om die te zien als ik een spel vaker speel.
Mijn H-index dit jaar was slechts 5. Teveel gefocused op verschillende spellen spelen.
In november speelde ik het vaakst: 37 keer.
In augustus het minst: 7 keer.
Mijn top 3:
1. For Northwood (39 keer, meestal op BGA, maar sinds kort ook fysiek)
2. Piña Coladice, Strategeti en Harmonies (deze speelde ik allemaal 8 keer, Harmonies 7 keer solo)
3, Conservas (7 keer, is een solo spel)
Ik heb sinds kort ook de challenges module, ik kwam er toen achter dat ik bijna het alfabet vol had, dus heb mijn best gedaan in december om dat te voltooien.
Voor het nieuwe jaar hoop ik met die challenges om gewoon meer te spelen. Ik had afgelopen jaar een sterk begin, maar dan kan ik dat toch niet volhouden blijkbaar. Ik zou ook wel een challenge willen doen gerelateerd aan H-index, maar die conflicteert met mijn wens om ongespeelde spellen weg te werken.
Ik heb wel potjes op beurzen ook genoteerd, terwijl er meestal niet een volledig spel is gespeeld. Maar die tellen dus wel mee in de aantallen.
Ik kom dan uit op 252 potjes , 109 verschillende spellen, waarvan er 85 nieuw voor mij waren. Ik speelde op 13 verschillende fysieke locaties (BGA wordt ook als locatie genoteerd en zou dan de 14e zijn). Voor zover ik kan achterhalen, speelde ik met 14 verschillende mensen. De meeste keren speelde ik met mijn partner: 190 keer. En het vaakst speelde ik gewoon thuis: 156 keer + 40 keer op BGA wat ook vanuit huis was
Ik kijk niet naar winstpercentage, want eigenlijk interesseert me dat niet. Ik noteer wel altijd de scores, maar is meer om dat ik het leuk vind om die te zien als ik een spel vaker speel.
Mijn H-index dit jaar was slechts 5. Teveel gefocused op verschillende spellen spelen.
In november speelde ik het vaakst: 37 keer.
In augustus het minst: 7 keer.
Mijn top 3:
1. For Northwood (39 keer, meestal op BGA, maar sinds kort ook fysiek)
2. Piña Coladice, Strategeti en Harmonies (deze speelde ik allemaal 8 keer, Harmonies 7 keer solo)
3, Conservas (7 keer, is een solo spel)
Ik heb sinds kort ook de challenges module, ik kwam er toen achter dat ik bijna het alfabet vol had, dus heb mijn best gedaan in december om dat te voltooien.
Voor het nieuwe jaar hoop ik met die challenges om gewoon meer te spelen. Ik had afgelopen jaar een sterk begin, maar dan kan ik dat toch niet volhouden blijkbaar. Ik zou ook wel een challenge willen doen gerelateerd aan H-index, maar die conflicteert met mijn wens om ongespeelde spellen weg te werken.
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ja, statistiekjes!
Bijgaand zie je de mijne in de plaatjes. In de eerste veel gespeelde potjes en verschillende spellen! In de 2e foto zie je de speltitels gebaseerd op de gemiddelde spelduur op bgg * aantal plays. De spellencruise en daarbij het ontmoeten van mijn nieuwe vriend R. heeft hier zeker aan bijgedragen! Maar ook de vele momenten met mijn vriend W., vaste spelgroepen en mijn familie!
Allemaal leuke momenten met leuke mensen en gezelligheid met elkaar. Want dat is toch waar het uiteindelijk om draait
Bijgaand zie je de mijne in de plaatjes. In de eerste veel gespeelde potjes en verschillende spellen! In de 2e foto zie je de speltitels gebaseerd op de gemiddelde spelduur op bgg * aantal plays. De spellencruise en daarbij het ontmoeten van mijn nieuwe vriend R. heeft hier zeker aan bijgedragen! Maar ook de vele momenten met mijn vriend W., vaste spelgroepen en mijn familie!
Allemaal leuke momenten met leuke mensen en gezelligheid met elkaar. Want dat is toch waar het uiteindelijk om draait
~ Always look on the bright side of life ~

- WTULTC
- Elfenkoning
Leuk humske dat van de bordspellencruise. Ik dacht toen aan boord al dat er mogelijk wat speelde, maar goed ik ga dat niet op de persoon af vragen.