Etherstone - Een recensie van Spellengek

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Roger (spellengek)
Rooster Booster

Etherstone - Een recensie van Spellengek

Bericht door Roger (spellengek) »

Etherstone van erkende spelauteurs Gigli en Luciani is nu eens niet een groots bordspel, maar een kaartspel met een overzichtelijke speeltijd. Etherstone speelt zich af op de vergeten planeet Nobura waar verschillende krachten een spelletje spelen met leven en dood. Uiteindelijk probeer je daar als heerser uit te komen en de meeste punten te verzamelen.

Afbeelding
(Klik op de afbeelding)

Labels:
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Re: Etherstone - Een recensie van Spellengek

Bericht door pieter.schutz »

Etherstone is echt een verborgen pareltje wat mij betreft. Het gegeven dat je met een hele beperkte set kaarten het beste moet zien de krijgen is leuk. Natuurlijk alleen als je ook draft.
Wat ik maar miste elke keer in Res Arcana (waar het op lijkt) is interactie, en dat zit hier veel in. Waar Res Arcana een beetje irritant is met draken en vooral en race is naar de tegels in het midden, is Etherstone veel meer tegen elkaar. Een dobbelsteen nemen die iemand anders hard nodig heeft, threats verslaan die een ander kan gebruiken. Maar ook de rode kaarten die levens stelen van andere spelers.
Ik vind het elke keer weer verrassend wat voor combinaties ineens goed kunnen werken.
Afbeelding