Als nieuweling direct een nieuw topic!
Wij spelen met enige regelmaat een spel waar we bij de start eigenlijk helemaal geen zin in hebben, maar als we eenmaal spelen, dan is het toch weer leuk. Roam is zo'n spel. En Stedenstrijd, genoemd in een ander topic. En vast nog wel meer.
Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen en zo ja, met welke spellen?
Geen zin om te spelen, maar dan ...
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Patries
- Sojaboon
-
Hippe
- Professor Pimpel
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Geen zin om te spelen, maar dan ...
om eerlijk te zijn want dan speel ik het niet. Ik wil wel spellen doen die ik leuk vind en waar ik zin in heb. Wat ik wel heb is dat een spel me soms verrast. Dat kan zijn, oh ja wat is deze toch leuk en wat hebben we die te weinig gespeeld of dat je een nieuw spel doet dat toch wel heel gaaf is

-
Patries
- Sojaboon
Het heeft misschien ook te maken hoe je je spel kiest. Wij maken veel gebruik van de BG stats hiervoor (die random spel knop). Juist om niet altijd hetzelfde te spelen en ook de oudjes/niet-toppers een kans te geven. En dan worden we met regelmaat toch weer positief verrast.
- Edwin84
- Elfenkoning
Thuis komt dit niet voor met zijn tweeën. Wij spelen niet als we één van ons geen zin heeft in het spel.
Maar herken het wel. Met kinderen speel je sommige spellen heel vaak. Dan vind je je zelf al een stuk minder leuk, maar toch speel je dan voor hen mee. Uiteindelijk is het dan leuk.om samen iets te doen niet zozeer het spel.
Op de spellenclub komt het ook weleens voor. Uiteindelijk wil je met 4 een spel kiezen. Soms kiezen 3 mensen een spel dat ik zelf wat minder leuk vind. Zelf wil ik dan niet de spelbreker zijn of per se iets spelen wat ik zelf leuk vind. Ik speel vaak genoeg wat ik wel leuk vind. Het is toch geven en nemen.
Maar herken het wel. Met kinderen speel je sommige spellen heel vaak. Dan vind je je zelf al een stuk minder leuk, maar toch speel je dan voor hen mee. Uiteindelijk is het dan leuk.om samen iets te doen niet zozeer het spel.
Op de spellenclub komt het ook weleens voor. Uiteindelijk wil je met 4 een spel kiezen. Soms kiezen 3 mensen een spel dat ik zelf wat minder leuk vind. Zelf wil ik dan niet de spelbreker zijn of per se iets spelen wat ik zelf leuk vind. Ik speel vaak genoeg wat ik wel leuk vind. Het is toch geven en nemen.
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ik word weleens verrast door een spel, dat ik vooraf denk mwah. Maar ik heb ook weleens geprobeerd die functie in BgStats te gebruiken maar werkt voor mij niet. Als er dan een spel uitkomt waar ik geen zin in heb, dan doe ik het ook niet.
-
Patries
- Sojaboon
Wij pakken meestal een stapeltje tevoorschijn, waaronder dat random spel. En dan zien we wel waar in de week we het spelen. Zoiets als Roam is een kort spel, dus ideaal op een avond na een dag werken bijvoorbeeld. En dan blijkt zo'n spel ons toch weer te verrassen keer op keer. Gek dat we het eigenlijk nooit uit onszelf pakken.
-
Dennis77
- Veenboer
Zoals iemand hierboven al aangaf: vaak speel je met een groep en dan is het geven en nemen. Dan komt er soms een spel op tafel waar je zelf niet voor gekozen zou hebben, maar andersom komt dan natuurlijk ook wel eens voor.
Als ik spellen al ken en eerder gespeeld heb, dan heb ik er meestal wel al een duidelijke mening over. En dan weet ik van tevoren ook al wel of ik er wel of niet zin in heb. Er zijn ook een aantal spellen die ik sowieso ‘mwah’ vind, maar die door anderen wel gekozen worden. Zoals Wingspan, Arnak of Flamecraft. Maar soms speel ik die gewoon mee voor de anderen.
In de praktijk is het zo dat we regelmatig iets nieuws uit de seal halen. En nieuwe spellen ontdekken vind ik eigenlijk altijd leuk. Daar ga je blanco in natuurlijk en dan is het spel spelen, strategieën proberen te doorzien en evalueren erg leuk om te doen.
Als ik spellen al ken en eerder gespeeld heb, dan heb ik er meestal wel al een duidelijke mening over. En dan weet ik van tevoren ook al wel of ik er wel of niet zin in heb. Er zijn ook een aantal spellen die ik sowieso ‘mwah’ vind, maar die door anderen wel gekozen worden. Zoals Wingspan, Arnak of Flamecraft. Maar soms speel ik die gewoon mee voor de anderen.
In de praktijk is het zo dat we regelmatig iets nieuws uit de seal halen. En nieuwe spellen ontdekken vind ik eigenlijk altijd leuk. Daar ga je blanco in natuurlijk en dan is het spel spelen, strategieën proberen te doorzien en evalueren erg leuk om te doen.