Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ANP/RTL Boulevard · 17 februari 2026 · Aangepast: 17 februari 2026
Netflix werkt aan een film op basis van het bordspel 'Ticket to Ride'. De streamingdienst heeft de rechten bemachtigd voor een verfilming van het spel van uitgever Asmodee. Deadline meldt dinsdag dat Ben Mekler (36) en Chris Amick het script schrijven.
In het spel verzamelen spelers gekleurde treinkaarten om spoorwegroutes tussen plekken op een kaart te bemachtigen. Het doel is om zo veel en zo lang mogelijke routes te maken. Er bestaan vele varianten van het spel met als speelveld hele werelddelen, landen of steden. Bedenker van het spel Alan R. Moon treedt op als uitvoerend producent namens Asmodee.
"Net toen ik dacht dat het leven niet spannender kon worden, gaat Ticket to Ride samenwerken met Netflix," zei Moon over het nieuws. "Ik kan niet wachten om deze spannende projecten naar de miljoenen fans van het spel te brengen."
Ugur schreef: wo 25 feb 2026, 23:12
Ach, als er een film van Zeeslag kan komen, kan dit ook.
Dat van zeeslag vind ik nog niet zo gek, daar kan je lekkere zeegevechten tonen, zinkende schepen enz. Ik kan me voorstellen dat je als producent denkt dat dat een spectaculaire film gaat opleveren, maar ticktet to ride? Een film vol treinritjes?
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Een spannende film rond rivaliserende spoorwegmaatschappijen tijdens de opkomst van het passagiers vervoer per spoor.. Haat, nijd en sabotage waarbij de dochter van de ene maatschappij verliefd wordt op de zoon van maatschappij B.
Hun liefde verstrikt tussen een rivaliteit van twee families.
Of een film over een moord aan boord van een trein, en dat een toevallig aanwezige detective erachter komt dat alle verdachten de dader zijn. Oh, wacht…
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Edwin84 schreef: do 26 feb 2026, 12:30
Een spannende film rond rivaliserende spoorwegmaatschappijen tijdens de opkomst van het passagiers vervoer per spoor.. Haat, nijd en sabotage waarbij de dochter van de ene maatschappij verliefd wordt op de zoon van maatschappij B.
Hun liefde verstrikt tussen een rivaliteit van twee families.
Owja, dat zou nog wel eens echt kunnen werken ook
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Maar dan moet het ook een musical worden. Soort van West Side Story, maar dan op het spoor. En dan spreken ze samen af er vandoor te gaan met de trein, maar heeft een van hen vertraging waardoor de aansluiting wordt gemist. En dan als slot scène zie je dan nog net de trein weggooien en gooit de geliefde op het laatste moment een kaart of dobbelsteen uit de trein.
Dit topic ontspoort nu al.... dus ik doe er nog maar een wagonnetje bovenop.
De dochter van de ene maatschappij die verliefd wordt op de zoon van maatschappij B.
En dan a la Guus Meeuwis...blijft hij bij haar slapen, want zij woont bij het spoor...
En 's nachts, oe-la-la
Gaat het ritme door
SuSuQie schreef: do 26 feb 2026, 18:22
Dit topic ontspoort nu al.... dus ik doe er nog maar een wagonnetje bovenop.
De dochter van de ene maatschappij die verliefd wordt op de zoon van maatschappij B.
En dan a la Guus Meeuwis...blijft hij bij haar slapen, want zij woont bij het spoor...
En 's nachts, oe-la-la
Gaat het ritme door
MickyS schreef:Ik hoop dat het een film wordt waarin je 4 mensen 1,5 uur TTR ziet spelen.
Hoe een underdog na jaren trainen zich klaarstoomt voor het WK TTR.
Als kind mocht hij het een keer bij een vriendje spelen. Hierna maakte hij op een A3 met stiften zijn eigen bord en lucifer houtjes als treintjes en een oude stock speelkaarten die hij ook met stift had getekend. Op zijn eigen kamertje speelde hij scenarios met fictieve tegenstanders tegen zichzelf uit.
Toen op naar het toernooi waar een rijke jongen met een sweater om zijn nek en een groep knappe groupies om hem heen hem bespot en uitlacht. Als hij gaandeweg het toernooi een sterke speler blijkt probeert hij nog de hoofdpersoon te saboteren maar dat plan mislukte.
Uiteindelijk staan ze in de final.voor de final showdown. Wie gaat naar huis met het gouden locomotiefje en een baan bij Days of Wonder om Ticket to Ride 2 te mogen helpen ontwerpen?