Bonusvogel: de eerste grutto van het jaar
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pura Vida
- Kardinaal
Bonusvogel: de eerste grutto van het jaar
Het waanzinnige wereldnieuws is gelukkig ver weg, als je op de eerste lentedag in de zon langs het water loopt, met de eerste veldhommels op ontdekkingstocht, de eerste niesbui dankzij de berk, de ribes al bijna in bloei en als bonusvogels de eerste paren van 6 km hoogte neerdalende grutto's ziet rusten. Intussen regent het. Tijd voor een spelletje.
Labels:
- WTULTC
- Elfenkoning
Re: Bonusvogel: de eerste grutto van het jaar
In het kader van ander vogelnieuws. Afgelopen week is ook alweer het eerste kievit ei gevonden. Die eer kreeg het mooie vestingstadje Ravenstein.
- Piet
- Beheerder
- Contacteer:
Ik ben helemaal niet thuis in vogels en ik kende de grutto niet, maar ik ben een tijd geleden gaan kijken naar de docu 'Vogels kan je niet melken'. Het is het verhaal van een Friese boer die bereid is om minder rendement te halen om de grutto's volop kans te geven om te overleven. Ondertussen vinden zijn zoons dat maar niets.
Een heel mooie reportage en meteen had ik ook veel sympathie voor de grutto.
- Pura Vida
- Kardinaal
Dat was een hele mooie docu ja. Voor wie wil kijken: op NPO is ie te vinden.Piet schreef: wo 22 apr 2026, 20:09 Ik ben helemaal niet thuis in vogels en ik kende de grutto niet, maar ik ben een tijd geleden gaan kijken naar de docu 'Vogels kan je niet melken'. Het is het verhaal van een Friese boer die bereid is om minder rendement te halen om de grutto's volop kans te geven om te overleven. Ondertussen vinden zijn zoons dat maar niets.