Classico

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
VraagVoorEenVriend
PIONier

Classico

Bericht door VraagVoorEenVriend »

Hey everyone,
I hope it's OK to write in English (I'm from Germany).
Have you heard of the board game "Classico"? I found it in Germany and I've read that the creators are from the Netherlands, so I was wondering if it was first published there before being published in Germany by Norris. Is there a Dutch version of "Classico"? I couldn't find anything on the internet, but I stumbled across this forum and thought I'd give it a try in case someone here knows the game.
I look forward to your answers, and please let me know if these questions don't belong in this category or forum.
thx, jo.
P.S. Feel free to answer in Dutch.

---- translated with deepl ---

Hallo allemaal,
Dit is de Nederlandse vertaling met behulp van Deepl.
Hebben jullie wel eens gehoord van het bordspel “Classico”? Ik heb het in Duitsland gevonden en ik heb gelezen dat de makers uit Nederland komen, dus ik vroeg me af of het eerst daar is uitgegeven voordat het in Duitsland door Norris werd uitgegeven. Is er een Nederlandse versie van “Classico”? Ik kon niets vinden op internet, maar ik kwam dit forum tegen en dacht: ik vraag het hier eens, misschien kent iemand hier het spel.
Ik kijk uit naar jullie antwoorden. Laat het me weten als deze vragen niet thuishoren in deze categorie of dit forum.
Bedankt, Jo.
P.S. Je mag gerust in het Nederlands antwoorden.
Pura Vida
Kardinaal

Re: Classico

Bericht door Pura Vida »

Ha, bedoel je dit spel? Heeft een NL uitgever gehad inderdaad: Classico Game VOF. Bestaat niet meer, lijkt het. Maar het Spellenlab heeft het nog liggen. Moet je wel naar Brugge. O, en de Junior versie is te koop op Marktplaats.
Afbeelding
VraagVoorEenVriend
PIONier

Bericht door VraagVoorEenVriend »

Thank you very much. I didn't know Marktplaats, but I found it there. The link to Spellenlab is also wonderful. thx!
---
Hartelijk dank. Ik kende Marktplaats niet, maar heb het daar gevonden. De verwijzing naar Spellenlab is ook geweldig. Bedankt :)
jo.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

VraagVoorEenVriend schreef: ma 09 mar 2026, 22:45 Thank you very much. I didn't know Marktplaats, but I found it there. The link to Spellenlab is also wonderful. thx!
---
Hartelijk dank. Ik kende Marktplaats niet, maar heb het daar gevonden. De verwijzing naar Spellenlab is ook geweldig. Bedankt :)
jo.
You're welcome/graag gedaan!
Afbeelding
Plaats reactie