Mooi/leuk, kies zelf maar, maar ik bedoel met dit topic niet het artwork of opmaak. Maar gewoon spelregelboekjes die je een stukje blijer maken.
Zo speelde ik laatst voor het eerst Barcelona. Ik vind die historische feitjes tussen de spelregels erg leuk. Het liet ook zien hoe goed over het spel na is gedacht, hoe de historie voor het spel wordt gebruikt.
Grand Austria Hotel, zo leuk met die tekstballonnen waarin een toelichting op het spel staat. Gewoon leuk gedaan. Het is al een erg thematisch spel en dit draagt daaraan bij.
Bohemians. Ik heb het spel (nog) niet, maar ik ben proeflezer voor DSV games geweest hiervoor. Thema kunst spreekt mij niet aan, maar de spelregel zijn zodanig verhalend geschreven, dat je je ook even kunstenaar voelt en je (althans: ik) het spel ineens wel leuk gaat vinden.
Mooie spelregelboekjes
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Obelix
- Regenmaker
Re: Mooie spelregelboekjes
De humor in Dungeon Petz is geweldig, zowel grafisch als tekstueel.
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Dat geld inderdaad voor meer regelboekjes van CGE uit die tijd. De oude galaxy trucker en Alchemists zijn ook fantastisch in dat aspect

- Arjen T.
- Veenboer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
De Brieven van Whitechapel heeft ook een mooi regelboekje. Naast de regels is er ook een hoop info over het verhaal van Jack the Ripper (de setting van het spel)
We've got a winner!
-
Dennis77
- Veenboer
Ik was in het begin onder de indruk van het boekje van Everdell. Sowieso spreekt de artwork me heel erg aan, maar er was ook ruimte voor lore, naast de regels. De eerste keer dat ik dat zo duidelijk mee maakte denk ik.
-
Patries
- Sojaboon
Ik vind de spelregels van Everdell weer té verhalend geschreven. Het is niet makkelijk om even snel naar een bepaalde spelregel te zoeken
- Edwin84
- Elfenkoning
Het belangrijkste vind ik dat de regels goed geschreven zijn met mooie voorbeelden.
Uwe Rodenburg heeft vaak een cartoon van zijn gezicht die wat tips geeft of makkelijk te vergeten regels in een tekstballon. Dat vindt ik altijd handig.
Lore hoeft van mij niet zo. Zeker een spel dat over Dwergen of Elven gaat maar niet in een bestaand universum. Leuk dat er een stukje lore is over de boogschutter of de monnik. Maar denk dat weinig mensen dat boeit in een tricktaking game die op zichzelf staat met generieke artwork.
Uwe Rodenburg heeft vaak een cartoon van zijn gezicht die wat tips geeft of makkelijk te vergeten regels in een tekstballon. Dat vindt ik altijd handig.
Lore hoeft van mij niet zo. Zeker een spel dat over Dwergen of Elven gaat maar niet in een bestaand universum. Leuk dat er een stukje lore is over de boogschutter of de monnik. Maar denk dat weinig mensen dat boeit in een tricktaking game die op zichzelf staat met generieke artwork.