Reforest - een recensie van Spellengek

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dagmar
Geheim Genootschap

Reforest - een recensie van Spellengek

Bericht door Dagmar »

Zo slecht als het met de natuur gaat, zo goed gaat het met spellen met een natuurthema. In Reforest worden deze twee elementen gecombineerd. In dit handzame kaartspelletje ga je namelijk aan de noordwest kust van Amerika een stuk natuur herstellen door planten, struiken en bomen te planten. En als je daarvan de juiste combinatie neerzet, dan volgen de dieren vanzelf.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/reforest/

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Reforest - een recensie van Spellengek

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: za 25 apr 2026, 11:20 Zo slecht als het met de natuur gaat, zo goed gaat het met spellen met een natuurthema. In Reforest worden deze twee elementen gecombineerd. In dit handzame kaartspelletje ga je namelijk aan de noordwest kust van Amerika een stuk natuur herstellen door planten, struiken en bomen te planten. En als je daarvan de juiste combinatie neerzet, dan volgen de dieren vanzelf.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/reforest/
Oef, dat zijn ongeveer dezelfde conclusies als ikzelf trok hier.. Dat valt niet mee. Bij ons is het wel voorbij met dat spel. De ergernis van het naar de overkant van de tafel loeren en dan nog moeten vragen hoeveel van dit of dat symbool er nou ligt, werd te groot. En dan nog dat continue omdraaien, heen en weer schuiven, onder kaarten stoppen en weer onder stapels vandaan trekken van kaarten... Ugh...
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Wat betreft leesbaarheid van de tekst op de kaarten ben ik het met jullie eens.
Ik speel veel solo maar dan is het een leuke puzzel. En snel opgezet en ingepakt.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Voor een kort tussendoortje is het best ok. Maar ik heb echt het gevoel dat er meer in had kunnen zitten als je meer tijd had gekregen om iets op te bouwen.

Ik vind het ook echt een misser dat de tekst zo slecht te lezen is. Sommige plantenweetjes kan ik zelfs met mijn leesbril op niet lezen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Pura Vida schreef: za 25 apr 2026, 17:23 Oef, dat zijn ongeveer dezelfde conclusies als ikzelf trok hier.. Dat valt niet mee. Bij ons is het wel voorbij met dat spel. De ergernis van het naar de overkant van de tafel loeren en dan nog moeten vragen hoeveel van dit of dat symbool er nou ligt, werd te groot. En dan nog dat continue omdraaien, heen en weer schuiven, onder kaarten stoppen en weer onder stapels vandaan trekken van kaarten... Ugh...
Ik vond jouw review inderdaad heel herkenbaar.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: za 25 apr 2026, 20:43
Pura Vida schreef: za 25 apr 2026, 17:23 Oef, dat zijn ongeveer dezelfde conclusies als ikzelf trok hier.. Dat valt niet mee. Bij ons is het wel voorbij met dat spel. De ergernis van het naar de overkant van de tafel loeren en dan nog moeten vragen hoeveel van dit of dat symbool er nou ligt, werd te groot. En dan nog dat continue omdraaien, heen en weer schuiven, onder kaarten stoppen en weer onder stapels vandaan trekken van kaarten... Ugh...
Ik vond jouw review inderdaad heel herkenbaar.
Ja... jammer eigenlijk. En @Roubosga: solo idd best leuk. In elk geval minder last van onleesbare tableaus aan de overkant. Maar ook solo klopt er toch weinig, omdat veel kaarten bepaalde andere kaarten nodig hebben die meestal gewoon niet in het dek zitten. Een dek van 30 kaarten met 1 varen bijvoorbeeld. Of 1 heide.
Afbeelding