Als kind heb ik een paar “choose your own adventure” boeken gehad. Dat zijn boeken waarin je een telkens stukjes tekst leest die eindigen in een keuze. Iedere keuze leidt naar een andere vervolgparagraaf en zo ontstaat je eigen verhaal. Ik vond het leuk om het boek verschillende keren te lezen en daarbij verschillende keuzes te maken om te kijken wat er dan zou gebeuren. Dit principe kan je natuurlijk ook in een bordspel toepassen. En dat is precies wat er in Cozy Stickerville is gedaan.
Lees verder op: https://www.spellengek.nl/cozystickerville/
Cozy Stickerville - een recensie van Spellengek
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Re: Cozy Stickerville - een recensie van Spellengek
ik kan me best voorstellen dat dit solo te saai is. maar dat vind ik vrij snel met solo spelen, dus misschien is dit niet zo objectief. Ik kan best wel eens solo spelen, maar een verhalen spel beleef ik liever met iemand anders per definitie. Hoewel een boek lees ik dan graag weer alleen (samen lezen zou alleen werken als je dezelfde lees snelheid hebt).
Ik speel het nu met een volwassene en een kind en we hebben er lol mee, keuzes maken, leuke stickers plaatsen en je dorpje vorm zien krijgen.
Ik speel het nu met een volwassene en een kind en we hebben er lol mee, keuzes maken, leuke stickers plaatsen en je dorpje vorm zien krijgen.
Laatst gewijzigd door humske op di 16 jun 2026, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Always look on the bright side of life ~

-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Cozy Stickerville - een recensie van Spellengek
Wij hebben het samen gespeeld. Twee volwassenen dus. Hier beviel het wel goed hoor. Misschien zijn wij geen verwende veelspelers. We hebben die 10 jaar in 7 sessies voltooid. Gewoon lekker samen aan tafel om beurten een kaartje pakken, voorlezen en keuzes maken. Het is weer eens wat anders.