Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
wij hebben vorig weekend een paar potjes gespeeld met 9 spelers en we waren in 1 potje op een moeilijk einde gekomen .
een speler had 2 kaarten in zijn handen waarvan 1 de ezel. hij won de ronde en moest uitkomen. ( uiteraard mag je nog niet uitkomen met de ezelkaart ). toen verloor hij en had hij enkel nog de ezel in zijn handen.
is het spel dan gedaan en heb je 20 punten aan je broek, of mag je deze gewoon neerleggen in de volgende ronde??
staat nergens in het regelboekje?
heeft hier nog iemand dit ervaren?
Toevallig dit spel pas ook weggegeven en gespeeld. Ik begreep dat hij de ezel won? Omdat je zegt dat hij hem niet meteen mocht neerleggen.
Ik heb momenteel niet de regels bij de hand, maar volgens mij staat er in de regels geschreven dat je de ezel voor je moet neerleggen en dat het spel uit is als iemand geen handkaarten meer heeft.
Dat zou dus betekenen dat als je enkel de ezelkaart nog hebt, het spel is uit.
Wellicht kun je even nakijken of het correct is wat ik zeg
Ik begreep dat hij de ezel won? Omdat je zegt dat hij hem niet meteen mocht neerleggen.
neen deze kaart was het hele spel in zijn bezit. zo was de situatie:
3 kaarten in de hand incl ezel.
door zijn hoogste kaart te spelen word hij start speler. ( 2 kaarten in de hand )
je moogt niet dadelijk de ezel uitspelen volgens de regels, dus komt hij met de andere kaart uit. ( enkel ezel in de hand ).
toen werd iemand anders startspeler en kon de speler met de ezel uiteraard niet uitkomen of niet volgen.
de ezel kaart kon niet worden doorgegeven en de andere spelers hadden gemiddeld tussen de 2-4 kaarten in de hand. en het spel zit vast??
Als je uit komt, mag je in plaats van een getal of set van getallen, de ezel spelen. De enigste uitzondering is bij de eerste ronde en de ronde na dat je de ezel kreeg.
Zoals ik jou begrijp had hij de ezel al lang in zijn hand en mocht hij uit komen. Dat mocht dus ook met de ezel.
Net nog eens even de regels nagelezen. Maar daar staat:
4.2
De speler met de ezelkaart is startspeler in de eesrte ronde. Hij mag in deze eerste ronde (of in een latere ronde) de ezelkaart spelen...............
4.3
De speler die de ezelkaart heeft moeten incassereb, mag deze niet meteen in de daaropvolgende ronde spelen. Op zijn vroegst mag dat in de ronde daarna. Hij moet dan echter wel startspeler zijn.
Je mag hem dus wel meteen in de eerste ronde spelen.
En later als je startspeler bent (de ronde na verkrijgen)
ouw, dan hebben we het verkeerd gelezen gehad.
dit: De speler die de ezelkaart heeft moeten incassereb, mag deze niet meteen in de daaropvolgende ronde spelen. Op zijn vroegst mag dat in de ronde daarna. Hij moet dan echter wel startspeler zijn. deden we voor elke ronde, als de speler met de ezel startspeler was mocht hij bij ons steeds pas de daaropvolgende ronde deze uitspelen.