Alhambra is een prima spel. Het komt niet vaak op tafel maar is absoluut een blijvertje.
Toch heb ik één dilemma. Het nut van het reserve veld.
Aangezien het gebruik van het veld een extra beurt kost, wordt het nauwelijks door ons gebruikt.
Wij hebben het alleen maar met z'n drieën gespeeld misschien speelt dat een rol?
Wat zijn jullie ervaringen met het reserveveld.
Alhambra & reserveveld
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
rife
- Professor Pimpel
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
Re: Alhambra & reserveveld
Gebruikt dat veld ook nooit zonde van je beurt. Dus ben benieuwd wat andere mensen der op bedacht hebben.
-
rober
- Standaard moderator
Alhambra & reserveveld
Ik gebruik het wel eens maar niet echt vaak.
Heel soms komt het voor dat je een mooie tegel voor later wil bewaren en toch eentje wil ombouwen voor een langere stadsmuur. Bv twee muurdelen verbinden. Dan is het de extra beurt wel waart. Vaak is het handig in combi met gepast betalen. Dan heb je ook een extra beurt.
Heel soms komt het voor dat je een mooie tegel voor later wil bewaren en toch eentje wil ombouwen voor een langere stadsmuur. Bv twee muurdelen verbinden. Dan is het de extra beurt wel waart. Vaak is het handig in combi met gepast betalen. Dan heb je ook een extra beurt.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
kodu
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: -oOo-
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik koop tegen het einde van het spel soms een tegel die ik (nog) niet kan aanleggen, alleen maar om te voorkomen dat een ander deze koopt. Daarmee bescherm ik mijn eigen meerderheid van die bepaalde kleur.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Het beschermen van je eigen meerderheid, maar ook tegels die ik gepast kan betalen maar nog niet op een mooie manier kan aanleggen.
Maak eigenlijk best veel gebruik van het reserveveld...
Maak eigenlijk best veel gebruik van het reserveveld...