Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ik ben op zoek naar een Tarot-deck waar kaartspellen mee gespeeld kunnen worden. Het is alleen vrij lastig te vinden, overal kom ik van die waarzegger-decks tegen en dat is niet wat ik zoek. Voor de duidelijkheid hier een omschrijving van BGG:
Not to be confused with divinatory tarot, the game of tarot probably comes from Italy. It is played with a 78-card deck that has 56 suited cards (similar to the 52-card Poker deck, with the addition of a Cavalier or Knight court card between the Jack and Queen in each suit), plus 21 suitless trump cards in ascending rank, and one "Fool", similar to the Joker but with differing origins.
Ik ben dus op zoek naar zoiets:
Is er iemand die me daarbij kan helpen? Iemand die een link heeft naar een winkel waar ze dit voor een redelijke prijs verkopen?
Ik heb even wat rondgevraagd, de uitgever is 'France Cartes' Deze heb ik eventueel halverwege dit jaar beschikbaar... Tja, als je het niet kan vinden, stuur me even een pm en ga ik er achteraan. Wat het kost etc heb ik nog geen weet van, sorry.
Hmm, zo te horen dus niet iets wat je makkelijk in Nederland op kunt pikken.
Bedankt voor het aanbod om het voor mij te kopen en te verzenden naar NL (waardeer ik!), maar zo hard heb ik het ook niet nodig op dit moment. Ik heb nog een hoop kaartspellen liggen die nog aan de beurt moeten komen, maar ooit hoop ik wel een Tarot deck in huis te hebben. Eventuele prijzen ben ik echter nog wel nieuwsgierig naar.
Dat ze het bij spellenwinkels niet hebben is me opgevallen inderdaad. Bij Zebo-Redondo en Pandorama lijken ze alleen de waarzegsters decks te hebben en niet de gewone kaartdecks.
Seabie schreef:Dat ze het bij spellenwinkels niet hebben is me opgevallen inderdaad. Bij Zebo-Redondo en Pandorama lijken ze alleen de waarzegsters decks te hebben en niet de gewone kaartdecks.
Iedereen wel bedankt voor de hulp tot nu toe!
De leveranciers van de spellenwinkels vinden de markt te klein om het in de collectie op te nemen, vertelden ze me.
Ik kan altijd eens op zoek gaan naar de goedkoopste, maar ik denk dat een tarotdeck, zoals jij aangeeft, varieert van 10 tot 18 euro (al naargelang de kwaliteit en de vormgeving natuurlijk). Allicht vind je tussen koopjes nog wel goedkopere (zoals voor 8 euro op de site) en Parijs is nu niet echt het Mekka voor de goedkope spellen.
Misschien dat je dat dan toch maar online moet bestellen