Thunderstone Dragonspire

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

missiloon
Munchkin

Thunderstone Dragonspire

Bericht door missiloon »

Hoi allemaal,

Vandaag voor eerst thunderstone gespeeld, en dan dus de versie thunderstone dragonspire maar zoo wat is die handleiding ingewikkeld geschreven...

Een vriend van mij en ik hebben ons 2 dingen tijdens dit spel afgevraagd:
1. als je als hero niet het monster verslaat... wordt dan de hero vernietigd of gaat deze gewoon weer naar je aflegstapen ?

2. Schud je de thunderstonekaart gewoon door de dungeondeck heen met het risico dat het bv kaart 5 al is?
Afbeelding

Labels:
missiloon
Munchkin

Re: Thunderstone Dragonspire

Bericht door missiloon »

ow nog wat vraagjes over specifieke kaartjes en het spel:

stoneguard brute: attack +3 additional attack +2 if equipped.
, bedoelen ze hiermee dat als je meneer stoneguard een wapen geeft hij 5 attack heeft en zo ja komt daar dan nog het wapen er bovenop?

Hungry dead: Destroy 1 non-disease card for each disease you revealed. Gain 1 disease. Voer je deze stappen in die volgorde uit en dus als je geen disease in handen hebt dat je geen kaart hoeft af te leggen, of krijg je dus zowiezo die disease en ben je 1 kaart kwijt en dus mogelijk meer als je meer diseases in je hand hebt?

En wij deden dat stel je hebt 2 hero's in je hand, dat deze beiden een monster aanvielen, klopt dat wel en zo ja mag de een dan bv magic gebruiken en de ander niet (offcourse rekening houdend met het feit of een monster wel of niet immuum is voor bv magic)?

dit zijn volgens mij wel echt al mijn vraagjes na het potje van gister.
Afbeelding
dominique
Hazelnoot Ridder

Bericht door dominique »

missiloon schreef:Hoi allemaal,

Vandaag voor eerst thunderstone gespeeld, en dan dus de versie thunderstone dragonspire maar zoo wat is die handleiding ingewikkeld geschreven...

Een vriend van mij en ik hebben ons 2 dingen tijdens dit spel afgevraagd:
1. als je als hero niet het monster verslaat... wordt dan de hero vernietigd of gaat deze gewoon weer naar je aflegstapen ?

2. Schud je de thunderstonekaart gewoon door de dungeondeck heen met het risico dat het bv kaart 5 al is?
1. je eigen aflegstapel

2. nadat je het dungeondeck hebt samengesteld neem je daarvan de bovenste tien kaarten, schudt ze samen met de thunderstonekaart en plaatst het stapeltje onderaan je dungeondeck.
https://detafelplakt.com/
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Suzan »

missiloon schreef:
stoneguard brute: attack +3 additional attack +2 if equipped.
, bedoelen ze hiermee dat als je meneer stoneguard een wapen geeft hij 5 attack heeft en zo ja komt daar dan nog het wapen er bovenop?
Dat klopt, 3 + 2 + attack van het wapen.
missiloon schreef:Hungry dead: Destroy 1 non-disease card for each disease you revealed. Gain 1 disease. Voer je deze stappen in die volgorde uit en dus als je geen disease in handen hebt dat je geen kaart hoeft af te leggen, of krijg je dus zowiezo die disease en ben je 1 kaart kwijt en dus mogelijk meer als je meer diseases in je hand hebt?
Je revealed kaarten uit je hand, de disease die je gaint gaat op je aflegstapel, dus die heeft niets met je revealde kaarten te maken.
missiloon schreef:En wij deden dat stel je hebt 2 hero's in je hand, dat deze beiden een monster aanvielen, klopt dat wel en zo ja mag de een dan bv magic gebruiken en de ander niet (offcourse rekening houdend met het feit of een monster wel of niet immuum is voor bv magic)?
Je mag maar 1 monster aanvallen, je kan niet je hand splitsen om meerdere monsters aan te vallen.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Thnxx voor alle antwoorden! Helpt erg veel,

Verder bij het laatste puntje ik bedoel ook 1 monster aanvallen, maar dat zou toch mogen met bv een hero en militia samen, en mag het ook met bv 2 hero's samen ?
Afbeelding
dominique
Hazelnoot Ridder

Bericht door dominique »

missiloon schreef:Thnxx voor alle antwoorden! Helpt erg veel,

Verder bij het laatste puntje ik bedoel ook 1 monster aanvallen, maar dat zou toch mogen met bv een hero en militia samen, en mag het ook met bv 2 hero's samen ?
Dat mag.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Dankje voor jullie verduidelijkingen, vonden jullie de handleiding ook omslachtig geschreven?
Afbeelding
dominique
Hazelnoot Ridder

Bericht door dominique »

missiloon schreef:Dankje voor jullie verduidelijkingen, vonden jullie de handleiding ook omslachtig geschreven?
Dat klopt. De spelregels zijn niet bepaald een toonbeeld van vakmanschap.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Fijn om te horen dat het niet aan ons lag, ik heb vooral gebruik gemaakt van dat kaartje waarop staat wat in de stad te doen en wat in dungeon enzo, dat verklaarde zoveel meer, en dan vanuit daar bepaalde dingen in handleiding opzoeken.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Nieuwe vraagjes n.a.v. het tweede potje met andere kaarten!

Wanneer voer je SPOILS uit? Want je hebt bv een SPOILdie zegt dat je een villager card mag kopen. Ik kan me voorstellen dat dit terwijl je de dungeon in gaat heel handig is, klopt het in dit geval dan dat je wel het geld gebruikt die op je handkaarten staat, maar wat nou als je al in de stad bent, gebruik je dan het gold in je hand 2 x voor 2 kaartjes of gedeeld door 2 met 2 kaartjes?

Wij snappen thunderstone kaartje "Stone of terror" niet zo goed, wanneer en waarom zou je 2 thunderstones in 1 spel gebruiken?

in BATTLE bij een monster staat er dat je hero met hoogste attack bv wordt verwijderd uit het spel, omdat het tijdens de battle gebeurd telt zijn attack power al niet meer mee bij verslaan van het monster toch?
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Nog 2 nieuwe vraagjes bij de rest vragen:

quartermaster: e trekt er 3 kaarten bij in de dungeon, stel je hebt van 1 hero een lvl 2 getrokken terwijl je al lvl 1 had, geld dit dan als dezelfde kaart of toch niet? Wij deden tijdens het spel maar dat dat een verschil is.

Mantiore of montiore: destroy all archers < ook van de niet actieve spelers?
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

en ik ga nog ff door met me eigen topic vol spammen:

Hoelang doen jullie gemiddeld over een spel want op bgg staat 45 min maar gister deden we er 2 uur over en volgens mijn tegenspeler normaal 3 uur....
Afbeelding
Infyra
Grote Dienaar

Bericht door Infyra »

Hoi Missiloon,

Spoils zijn alleen te gebruiken wanneer je naar de dungeon gaat, als er staat dat je een Village kaart mag kopen (bijvoorbeeld Food), dan mag je er gewoon eentje in je aflegstapel leggen, je hoeft dan niet de kaart te kopen aangezien het als het ware iets is wat je vind in de dungeon.

Je gebruikt meerdere thunderstones bij de Campaign varianten beschreven in Wrath of the Elements.

Alle Battle effecten nemen plaats voordat je je attack optelt, dus nee, de hero telt niet mee die beurt voor het gevecht.

Als je meerdere heroes van verschillende levels in je hand hebt zijn het allemaal individuele heroes, ze tellen dus als apparte heroes. Wat quartermaster precies doet weet ik niet zo uit mijn hoofd, als die kaart zegt dat het verschillende kaarten moeten zijn dan zijn volgens mij lvl 1 heroes verschillend van lvl 2 heroes.

Als Manticore's battle effect is dat hij alle archers destroyed, destroyed hij alleen gerevealde archers. Aangezien er slechts 1 speler is die tegelijk bezig is, zal de Manticore alleen de archers van de actieve speler destroyen (val de Manticore dus niet aan als je veel archers in je hand hebt).

Een reden waarom het spel een stuk langer kan duren kan zijn omdat je 1 regeltje verkeerd speelt: als je een monster aan valt zonder het te verslaan dan gaat het monster onderop het dungeon deck. Je kunt hiermee sterke monsters uit de Hall wegfilteren, het kost je alleen een beurt.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Hoi Infyra,

Heel erg bedankt voor deze antwoorden!
Wonderbaarlijk speelde we zowaar alle regels goed, al snap ik nog steeds niet waarom iets SPOILS is en niet bv DUNGEON, want dan was het vanaf het begin duidelijk, maar me vriend en ik hadden gewoon zelf besproken het alleen in dungeons te doen.

De regel van aanvallen en dat het monster onderin de dek terecht komt deden we idd, maar wij hebben steeds monsters als "vernietigd hero" of "4 heroes nodig om aan te vallen" maar gister ging het spel lekker snel voor ons doen omdat we gelukkig polymorph hadden en ik dat vaak gebruikte, zo versloegen we toch wat monsters
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Nog een vraagje, maar dan niet over het spel zelf. Heeft iemand van jullie wel eens de iphone applicatie gebruikt om een random deck samen te stellen? Bij dominion is dat best handig (erop na dat welvaart alleen in het engels is:P) maar die applicatie is gratis en die van thunderstone kost 80 cent, dus ik ben benieuwd of er ervaringen mee zijn.
Afbeelding