Beide bordspelen hebben dezelfde achtergrond, maar lijken qua opzet niet op elkaar.
Ik ben van plan een van de twee te kopen, maar kan nog geen keuze maken.
Heeft iemand ervaring met deze spellen?
Through the Ages: A Story of Civilization/Sid Meier's Civili
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
radejong
- Meeple
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Through the Ages: A Story of Civilization/Sid Meier's Ci
Ik heb ze allebei gespeeld, en wellicht ben ik partijdig omdat ik een grote fan ben van de Civilization computerspellen, maar ik vind Sid Meier's Civilization (voor alle duidelijkheid: de recente Fantasy Flight uitgave, niet die oude van Eagle Games!) duidelijk het betere spel.
Bij Through the Ages is het allemaal wat abstracter: er is geen landkaart waarop je je voortbeweegt, het komt vooral neer op kaarten kopen en boekhouden (door miniscule stukjes hout op en van de kaarten te schuiven).
Civilization heeft veel meer het gevoel van 'Civ the computer game': je verkent langzaamaan de wereldkaart, inclusief hutjes en dorpjes, zoekt een goede plek voor je volgende stad, en maakt je eigen tech tree (OK, tech pyramid in dit geval
). Ook zijn er specifieke manieren om het spel te winnen, i.t.t. 'de meeste punten' bij Through the Ages. Tenslotte is er het voordeel dat de beurten in fasen zijn ondergebracht, zodat er een stuk minder downtime is. Kortom, van deze twee raad ik sterk Sid Meier's Civ aan.
Bij Through the Ages is het allemaal wat abstracter: er is geen landkaart waarop je je voortbeweegt, het komt vooral neer op kaarten kopen en boekhouden (door miniscule stukjes hout op en van de kaarten te schuiven).
Civilization heeft veel meer het gevoel van 'Civ the computer game': je verkent langzaamaan de wereldkaart, inclusief hutjes en dorpjes, zoekt een goede plek voor je volgende stad, en maakt je eigen tech tree (OK, tech pyramid in dit geval
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.