Spellenspektakel 2011

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

cab
Burgemeester

Spellenspektakel 2011

Bericht door cab »

Afbeelding

Inmiddels zal het tot de meeste mensen zijn doorgedrongen dat we weer een Spellenspektakel krijgen dit jaar. Let wel op de oude locatie, het Beursgebouw in Eindhoven.

Op 12 & 13 november!

Website
Twitter
Facebook

P.S. was nog geen eigen topic voor dit evenement volgens mij. Mocht dit wel het geval zijn mag dit topic gesloten of verplaatst worden.
Laatst gewijzigd door cab op ma 22 aug 2011, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Labels:
cab
Burgemeester

Re: Spellenspektakel 2011

Bericht door cab »

Vraag me af welke uitgevers er op het Spellenspektakel zullen staan. Dan weet ik wat ik op Spiel links kan laten liggen.

Zal White Goblin Games hun nieuwe releases ook op het SpSp beschikbaar hebben en kunnen we daar de Essen bonus/hebbe dingetjes nog veroveren.

Zal Wacky Works aanwezig zijn met Space Maze met eventuele Essen bonus?

Zal Cwali aanwezig zijn met de Essen spellen?

etc. etc.

Wie weet er meer. Mijn verwachtingen zijn nog niet heel hoog, hoop dat het lukt om de kleinere uitgevers een plek te geven op de beurs, zodat er veel variatie zal zijn voor de bezoekers. De laatste jaren liep het aantal standhouders steeds terug voor mijn gevoel. Hoop dat met deze nieuwe start daar wat aan te doen is.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:thumbup: Zeker een bericht waard. En een vast plekje bovenin.

Ben zelf ook wel benieuwd. De kans is klein dat ik naar Spiel kan dit jaar, maar SpSp zou misschien wel weer eens leuk zijn.
Afbeelding
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Ik gaat denk ook naar SpSp ben gewoon benieuwd hoe ze het gaan regelen en wil het zeker nog een kans geven! Elke spellenbeurs is goed voor de spellen wereld in Nederland!
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

BaSL schreef: De kans is klein dat ik naar Spiel kan dit jaar, maar SpSp zou misschien wel weer eens leuk zijn.
Dit jaar al weer niet naar Spiel? Prioriteiten stellen zeg ik haha.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

pleunie.william schreef:
BaSL schreef: De kans is klein dat ik naar Spiel kan dit jaar, maar SpSp zou misschien wel weer eens leuk zijn.
Dit jaar al weer niet naar Spiel? Prioriteiten stellen zeg ik haha.
Wil ik wel, maar ik heb er niks over te zeggen... :cry:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Het is alweer een kleine twee maanden stil rond deze beurs. Deze aanpak van de communicatie doet mijn belangstelling voor het Spellenspektakel niet stijgen.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Erwin schreef:Het is alweer een kleine twee maanden stil rond deze beurs. Deze aanpak van de communicatie doet mijn belangstelling voor het Spellenspektakel niet stijgen.
Inderdaad, jammer. Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar bijvoorbeeld de standhouders. Maar ook wat nemen ze mee, dan kan ik ook wat gerichter dingen op Spiel links laten liggen.

Spellen als:
Space Maze
Aquarium
Leader one: Hell of the North
Een aantal van de WGG titels
Alba Longa
Etc. etc.

Zullen deze spellen ook op het SpSp te spelen en te koop zijn bijvoorbeeld. Wat ik me verder afvraag is, zijn de kleine uitgevers ook aanwezig. Hoe betaalbaar is een stand voor ze, hoop op veel verschillende uitgevers, de laatste jaren in Zwolle vielen er steeds meer af wat erg jammer was. Hoop dat met deze nieuwe start dit kan veranderen.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Ik hoor geluiden als zou een m² om en bij de €50 kosten. Ik denk dat dit een stevig prijskaartje is voor kleinere uitgevers die het budget niet vooraf gepland hadden.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Piet schreef:Ik hoor geluiden als zou een m² om en bij de €50 kosten. Ik denk dat dit een stevig prijskaartje is voor kleinere uitgevers die het budget niet vooraf gepland hadden.
Dat zou jammer zijn, een kleine stand van 10m2 zou dan 500 euro kosten. Voor kleine uitgevers zal dat moeilijk zijn om terug te verdienen.
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Ik denk dat alle uitgevers geen rekening hadden gehouden dat deze beurs dit jaar zou terug komen. Dus het is maar afwachten wie er wel of geen budget voor hebben denk ik.

Het is in ieder geval behoorlijk stil. Op facebook en twitter is sinds juli geen bericht meer geplaatst. De website ziet er nog steeds hetzelfde uit en staat nog op naam van 999 Games. Ook de twitter van Qdose zelf geeft enkel informatie over CastleFest en HauntedCastle, een evenement wat nog voor het spellenspektakel is.

Ook bij het beursgebouw vind ik geen informatie:
http://www.beursgebouw.nl/nl/bezoekers/agenda.php?i=95
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

cab schreef:Dat zou jammer zijn, een kleine stand van 10m2 zou dan 500 euro kosten. Voor kleine uitgevers zal dat moeilijk zijn om terug te verdienen.
In Essen wordt niet veel meer betaald voor zo'n omvang (€547 om precies te zijn). Krijg je wel 15x zoveel bezoekers voor, en 2x zoveel standdagen. En indien €50 per m2 juist is, is dat n mijn herinnering (maar pin me er niet op vast) al een stuk beter dan de laatste keer in Zwolle.

Grote spellenbeurzen in Nederland zijn per definitie duur voor de uitgevers omdat het geen markt is waar miljoenen euro's in omgaan. (Tenminste, niet bij de kleine spelers.)
Svennos
Team Bordspelmania

Bericht door Svennos »

Piet schreef:Ik hoor geluiden als zou een m² om en bij de €50 kosten. Ik denk dat dit een stevig prijskaartje is voor kleinere uitgevers die het budget niet vooraf gepland hadden.
Tja, en op 1 vierkant metertje kan je niet veel promoten/verkopen hé ;-)
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Is wel weer een uitdaging, natuurlijk!
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Ik hoop dat het spellenspektakel doorgaat. Ik hoor maar weinig nieuws de laatste maanden, en in dit geval geldt: geen nieuws is slecht nieuws. Ik hoorde vorige week op Spellen aan Zee van Sabine (Opstelten) dat de eerder genoemde prijzen inderdaad kloppen, en ook dat je voor dat geld inderdaad 4 dagen op Spiel staat. Zij twijfelt aan de doorgang van het spellenspektakel en dat is geen goed teken....

Keeping fingers crossed....
Afbeelding