Hoi allen
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar het spel Cleopatra. Heeft reeds iemand ervaring met dit spel. Omwille van de relatief hoge prijs twijfel ik. Ik heb nog niet de kans gehad om het ergens te spelen.
Laat maar horen!!
(P.S. ik hoop dat het op de juiste plaats staat, ik twijfelde om het bij pittige spellen te zetten)
Cleopatra (days of wonder)
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Stoffel
- Professor Pimpel
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Stoffel
- Professor Pimpel
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het spel ziet er vooral super uit, maar qua inhoud is het zijn prijs niet waard.
Het is, zoals eerder gezegd, een nietdiepgaand, luchtigspel, waar je doormiddelvan kaarten de tempel kan bouwen. Je krijgt hierdoor positieve en negatieve punten. De meeste punten wint
Het is zeker geen opvolger van kolonisten en/of TTR
Het is, zoals eerder gezegd, een nietdiepgaand, luchtigspel, waar je doormiddelvan kaarten de tempel kan bouwen. Je krijgt hierdoor positieve en negatieve punten. De meeste punten wint
Het is zeker geen opvolger van kolonisten en/of TTR
-
William en/of Pleunie
- Sojaboon
Ik vind Cleopatra and the Society of Archtects wèl een heel goed spel, zeker omdat degene die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, als eerste sterft. Je moet corrupt zijn, maar niet te... anders word je krokodillenvoer. Je bent wel een beetje afhankelijk van de keuze aan kaartjes die je krijgt, maar een beetje geluk moet je soms hebben, nietwaar? Je staat steeds voor de keuze om al iets te bouwen of te wachten en later proberen een lucratiever bouwwerk te plaatsen, met uiteraard het risico dat er iemand voor je deur ....
Kortom, ik zou er voor gaan, maar ik ben dan ook wel een fan van de meeste Days of Wonder spellen. Ik weet niet of je Shadows over Camelot al eens gespeeld hebt, maar dat is ook een topspel!
Succes met je beslissing.
Kortom, ik zou er voor gaan, maar ik ben dan ook wel een fan van de meeste Days of Wonder spellen. Ik weet niet of je Shadows over Camelot al eens gespeeld hebt, maar dat is ook een topspel!
Succes met je beslissing.
Don't think twice..... Throw the dice!
-
Fozz
- Jakkiebak!
Ik had ook al een paar keer gehoord dat het meer een "tussendoorspelletje" was, maar het is wel degelijk een fijn tussendoortje. Er zit echt wel wat variatie in en het feit dat je corrupt moet zijn, maar dat de corrupste van het spel zowiezo niet meer kan winnen op het einde geeft het geheel een veneinig kantje.
Het IS inderdaad duur in aankoop, maar het is een enorm verzorgd spel (zoals we gewend zijn van "Days of wonder") en echt wel leuk om te spelen.
Een klassieker zal het denkelijk niet worden, daar ben ik van overtuigd, maar het is toch een spel dat regelmatig bovengehaald wordt.
Het IS inderdaad duur in aankoop, maar het is een enorm verzorgd spel (zoals we gewend zijn van "Days of wonder") en echt wel leuk om te spelen.
Een klassieker zal het denkelijk niet worden, daar ben ik van overtuigd, maar het is toch een spel dat regelmatig bovengehaald wordt.
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find [url=http://www.fozz.be]yourself[/url].
-
Stoffel
- Professor Pimpel
-
warpozio
- Grote Dienaar