ik zit nog te denken aan een paar spellen
welke is leuker, een aanrader enz en waarom.
perudo
wie is de ezel
get nuts
zombie dice
rattus of
smallworld of
tikal
advies tussen spellen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
moos
- Grote Dienaar
-
Drekster2001
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: El Duderino
Re: advies tussen spellen
Perudo en Smallworld....
Waarom?: die vind ik het leukst
Waarom?: die vind ik het leukst
moos schreef:ik zit nog te denken aan een paar spellen
welke is leuker, een aanrader enz en waarom.
perudo
wie is de ezel
get nuts
zombie dice
rattus of
smallworld of
tikal
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Ik reageer alvast voor Basl: Zombie Dice!!!!!!!
Wat betreft mijn persoonlijke voorkeur zou ik gaan voor Perudo en Tikal. Perudo is een heerlijk blufspeletje, dat met de juiste groep mensen nooit gaat vervelen. HEt spel zit hem niet in een goede worp maken, maar de psychologische oorlogsvoering daarna. Tikal is het ingewikkeldst van alle spellen die je voorsteld, maar als je het onder de knie krijgt dan is het een spel dat legio aan mogelijkheden geeft om een overwinning te scoren en na afloop ziet het er nog mooi uit ook.
Wat betreft mijn persoonlijke voorkeur zou ik gaan voor Perudo en Tikal. Perudo is een heerlijk blufspeletje, dat met de juiste groep mensen nooit gaat vervelen. HEt spel zit hem niet in een goede worp maken, maar de psychologische oorlogsvoering daarna. Tikal is het ingewikkeldst van alle spellen die je voorsteld, maar als je het onder de knie krijgt dan is het een spel dat legio aan mogelijkheden geeft om een overwinning te scoren en na afloop ziet het er nog mooi uit ook.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Van de bovenstaade ken ik alleen Perudo en Wie is de ezel.
Dan kies ik voor Perudo. Een hoop kleurige dobbelstenen 'doen' het hier doorgaans beter als 'alweer een kaartspel' en het elkaar inschatten en afbluffen is erg vermakelijk.
Van het tweede rijtje ken ik alleen Rattus en Smallworld. Weet niet goed hoe ik deze moet vergelijken. Smallworld is een landje-pik. Bij Rattus probeer je van een plaag af te komen.
Beide heb ik niet vaak genoeg gespeeld om een duidelijke voorkeur te hebben.
Dan kies ik voor Perudo. Een hoop kleurige dobbelstenen 'doen' het hier doorgaans beter als 'alweer een kaartspel' en het elkaar inschatten en afbluffen is erg vermakelijk.
Van het tweede rijtje ken ik alleen Rattus en Smallworld. Weet niet goed hoe ik deze moet vergelijken. Smallworld is een landje-pik. Bij Rattus probeer je van een plaag af te komen.
Beide heb ik niet vaak genoeg gespeeld om een duidelijke voorkeur te hebben.
Everybody has the right to play...
-
missiloon
- Munchkin
Uit het bovenste rijtje ken ik alleen perude, is wel grappig.
Uit de onderste 3 ken ik ze allemaal en gaat mijn persoonlijk voorkeur uit naar small world en op de tweede plek rattus.
Uit de onderste 3 ken ik ze allemaal en gaat mijn persoonlijk voorkeur uit naar small world en op de tweede plek rattus.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Tikal. Hoewel ik denk dat het de 'zwaarste' van de drie is, maar zeer goed speelbaar. Mooi spel.moos schreef:rattus of
smallworld of
tikal
Willy the Kid schreef:Ik reageer alvast voor Basl: Zombie Dice!!!!!!!
Zou ik laten liggen... 5 Minuutjes speeltijd en weinig te doen.